Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arduino pro mini czy bezpośrednio ATiny

irai 25 Sie 2014 08:57 1455 4
  • #1 25 Sie 2014 08:57
    irai
    Poziom 9  

Nie znam się zbytnio na elektronice ale chciałbym zrobić termometr bezprzewodowy. Teoretycznie wszystko wydawało się w miarę proste tzn. arduino mini + ds18b20 + rfm12b. Problem pojawił się gdy przypadkiem trafiłem na stronkę na której dowiedziałem się że taki układ podpięty pod 2 baterie AA podziała przez kilka dni. Później doczytałem że można zoptymalizować kod (uśpienie) i układ podziała dużej (około miesiąca), ale nadal nie ma rewelacji.
    W związku z tym zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś bezpośrednio na ATiny85, ale nie wiem czy to zmniejszy pobór prądu.
    Znalazłem stronkę na której ktoś zrobił układ który mnie zadowala (link) ale nie znam się na tym na tyle żeby ze schematów zrobić gotowy układ.
    Doradzicie coś?
    Jest sens bawić się we własny układ czy lepiej podrasować arduino mini?

0 4
  • CControls
  • #2 25 Sie 2014 09:37
    piotrva
    Moderator na urlopie...

Jeżeli chcesz się nauczyć programować - to jest sens się bawić (a będzie to na pewno dużo nauki, bo temat nie jest trywialny), jeśli nie to weź gotowca.

Atmega328p jest teoretycznie procesorem o niskim poborze prądu - stosując odpowiednie tryby uśpienia układu radiowego, procesora, odcinanie zasilania wszystkiego co niepotrzebne jeśli termometr nie mierzy pozwoli Ci osiągnąć odpowiedni efekt jakim jest dłuższa praca na baterii, aczkolwiek na pewno temat wymaga dobrego przemyślenia wszystkich aspektów związanych z zasilaniem.

0
  • CControls
  • Pomocny post
    #3 25 Sie 2014 11:35
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie