Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 dxi - Błąd APM kod MID 185 PPID 294 FMI 8

25 Sie 2014 12:19 7371 13
  • Poziom 9  
    Witam,

    Wczorajszy zonk z Premiumki: wyświetlił się komunikat zjazd do serwisu >>AIR<< , po resecie i kilku minutach pracy silnika komunikat zgasł. Dziś ponownie, drugi raz wystąpił błąd:
    MID 185 PPID 294 FMI 8

    Czy ktoś z Was ma info co oznacza konkretnie ten komunikat i jakie czynności obsługowe można podjąć zanim pojadę na serwis?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    MID185 G051 - Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza



    PPID294 Ciśnienie w układzie pneumatycznym przyczepy



    FMI-8 Nieprawidłowa częstotliwość


    Układy pneumatyczne przyczepy i hamulca postojowego nie są zasilane.

    Uruchomić pojazd.
    Zwiększyć ciśnienie w układzie pneumatycznym do wartości 12 barów używając sprężarki pojazdu.
    Poczekać aż blok elektroniczny G051 osiągnie swój punkt uruchomienia regulacji.
    Sprawdzić, czy ciśnienie w obwodzie pneumatycznym przyczepy zmienia się do wartości 8 < P < 8.5 barów.
    Włączyć hamulec postojowy.
    Poczekać 15 sekund
  • Poziom 9  
    Witam, po pewnych poszukiwaniach i sprawdzeniu sprężarki (100% ok) wymieniono mi podstawę osuszacza.
    Jakież moje zdziwienie gdy po 150 km elegancko przejechanych na drugi dzień zaobserwowałem następujący problem:
    zebrało się tyle wody w rurce tłumika APM, że dosłownie wybuchł.
    Mam wrażenie, że brakuje jakiegoś cyklu spuszczania powietrza. Po odpaleniu autko spuści powietrze, a potem przez parę godzin już ani razu. Czy to może mieć jakiś związek z programowaniem tego urządzenia?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 4  
    Witam,

    Mnie też dopadł błąd MID 185 PPID 294 FMI 8, z tym że w Renault Midlum. Czy autor tematu ostatecznie poradził sobie z problemem? Od czego zacząć walkę z tematem?

    P.S. jest jakiś sposób na reset sterownika APM?

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Pawel0888 napisał:
    Witam,

    Mnie też dopadł błąd MID 185 PPID 294 FMI 8, z tym że w Renault Midlum. Czy autor tematu ostatecznie poradził sobie z problemem? Od czego zacząć walkę z tematem?

    P.S. jest jakiś sposób na reset sterownika APM?

    Pozdrawiam


    Tamten APM był prawdopodobnie zregenerowany niewystarczająco dobrze i któryś z zaworów po prostu nie trzymał. Potrafił przez kilka miesięcy chodzić dobrze a potem sprawiał ogromne problemy, więc po jakimś czasie kupiłem do tego auta APM z auta o przebiegu 300 tkm + nowa sprężarka i śmiga do dziś bez problemów.

    Od tamtego czasu zmieniło się to, że więcej warsztatów oferuje regeneracje APMów, są niższe ceny, oferują też lepszą gwarancję. Osuszacze wymieniamy częściej i bierzemy tylko Wabco - to + dobra sprężarka i filtr to jest podstawa, żeby do układu nie dostawało się dużo brudu.
  • Poziom 4  
    Dziekuję bardzo za odpowiedź. Czyli wynika z tego, że APM bezwzględnie do roboty? Osuszacz był wymieniany w styczniu 2019. Po zabiegu wymiany nie przeprowadzałem żadnego resetu stwrownika, czy jest to konieczne? Jest szansa, że błąd zniknie po wymianie osuszacza? Ewentualnie gdzieś może być nieszczelność?
  • Poziom 9  
    Pawel0888 napisał:
    Dziekuję bardzo za odpowiedź. Czyli wynika z tego, że APM bezwzględnie do roboty? Osuszacz był wymieniany w styczniu 2019. Po zabiegu wymiany nie przeprowadzałem żadnego resetu stwrownika, czy jest to konieczne? Jest szansa, że błąd zniknie po wymianie osuszacza? Ewentualnie gdzieś może być nieszczelność?

    Myślę, że jeszcze za wcześnie na definitywne spisanie APM na straty. Osuszacz i tak trzeba zmienić i sprawdzić co tam w układzie jest, czy nie ma zanieczyszczeń, czy nie ma za dużo wody, czy sprężarka nie bije wolniej powietrza niż kiedyś. Jak idzie syf to osuszacz można co tydzień zmieniać i będzie mało. Może idzie woda albo olej od sprężarki i wtedy APM niewinny, a trzeba raczej sprawdzić sprężarkę. Może ma to coś wspólnego z ostatnimi przymrozkami, może umiejętne podanie Wabcothylu do układu pomoże? (jeden ekspert mówi,żeby absolutnie nie stosować, drugi, że pomoże)
    Ja w swoich premiach nie resetuje, po prostu wymieniam co 3-4 mies.
  • Poziom 4  
    W takim razie zacznę od demontażu osuszacza, zobaczymy co tam w trawie piszczy :-) dziękuję za wskazówki. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Nie chcę się wymądrzać bo premiumki robiłem dawno temu, ale przypomina mi się że po wymianie osuszacza trzeba to z komputera zresetować, bo wtedy inaczej idą cykle regeneracji, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
  • Poziom 4  
    Zresetować komputerem - testerem diagnostycznym czy komputerem pokładowym? Chodzi o puszkę, którą sie wymienia co ok 6 miesięcy? Czyli teoretycznie co pół roku wizyta w serwisie? :-)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wyzerowanie ilości powietrza obliczanej przez APM (reset) to się robi komputerem a jeżeli na drodzę był wyciek powietrza, naprawiono usterkę, wymieniono wkład filtra to należy uruchomić cykle regeneracji przez układ APM w celu skasowania aktywnych błędów oraz komunikatu na wyświetlaczu./ APM uruchomi automatycznie cykle regeneracji, aby ilość obliczanego powietrza powróciła do
    normalnego poziomu ,gdy już obliczana ilość powietrza będzie normalna (< przy 10 000 litrów), komunikat i kontrolka zgasną,faza ta może trwać od kilku minut do ąż 2 godzin/
  • Poziom 9  
    pytanie wobec tego:
    VCADS/ serwis, czy da się to zrobić prostymi komputerami typu Autocom/Delphi Trucks?
  • Poziom 21  
    carriermistral napisał:
    pytanie wobec tego:
    VCADS/ serwis, czy da się to zrobić prostymi komputerami typu Autocom/Delphi Trucks?


    Da się.