Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 2t - zwiększenie prędkości maksymalnej.

25 Sie 2014 17:00 14196 16
  • Poziom 9  
    Niedawno kupiłem sportowy moduł C.D.I ,sportowy wariator i sprzęgło, wyregulowany gaźniki,dysza 80, v-max wynosi 55 km/h. Skuter waży 75 kg. Jest cały odblokowany nie ma ani jednej blokady. POWIEDZCIE CO JA MAM W NIM ZROBIĆ ŻEBY JECHAŁ OK 80-70-60 km/h. Nie piszcie tylko, żebym wymienił cylinder na 80 cc bo mało kasy mam a cylinder kosztuje około 107 zł,a ja mam tylko 60 zł :(.
  • flexghzflexghz
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Najlepiej wymienić rolki na wariatorze na cięższe, ew. jak rusza dopiero "w połowie gazu" to sprężynki na sprzęgle. Koszt rolek ok. 20-30zł (są nawet i tańsze), sprężynki ok. 10-15zł.
    Trzeba jeszcze zwrócić uwagę, że od 2t a 4t mają inne parametry.
  • Poziom 15  
    Jak to jest 50 ccm to wydaje mi się że 80-90 km/h max.
    Trzeba tak dobrać, żeby nie był też za słaby przy ruszani i zwiększaniu prędkości (szczególnie pod górę).
  • flexghzflexghz
  • Poziom 15  
    A jakie są założone?
    Muszę też zaznaczyć, że rolki zwiększają V-max tylko wtedy, gdy talerze wariatora na założonych rolkach "nie ściskają" się do końca, w innym przypadku pogarszamy sobie tylko przyspieszenie.
    W przypadku 2t wydech również ma bardzo istotne znaczenie.
  • Poziom 15  
    Można spróbować na rolkach 5-5,5g, ale jeszcze chciałbym się zapytać jakie były na oryginalnym wariatorze (dla porównania).
    Jakie były wcześniej blokady (na czym dokładnie) oraz czy pasek był wymieniany?

    Jeszcze ostatecznie przed zmianą rolek warto sprawdzić tj. wcześniej pisałem o tym "ściśnięciu talerzy wariatora" poprzez sprawdzenie ich na odkręconym deklu, można to też sprawdzić po śladzie wytarcia paska - ta część powinna się bardziej "świecić".
    Jeśli będą schodzić się do końca to wymiana rolek nie ma sensu, wtedy trzeba szukać gdzie indziej, np.: wydech.

    Nie chcę wprowadzać w błąd, dlatego trzeba się upewnić czy to coś w ogóle da.
    Generalnie rolkami i sprężynami dobiera się przyspieszenie, ale jeśli nie są dobrze dobrane, to również mogą decydować o V-max.
    Istotnie piszę też o tym pasku, ponieważ on powinien być dobierany do wariatora (jego wymiary).
  • Poziom 9  
    Wcześniej były założone rolki 6g. Pasek napędowy o wymiarach 669-18-30. Była blokada na wariatorze podkładka, i zwykły moduł C.D.I został zmieniony na sportowy i skuter zaczął szybko ruszać jak dałem gazu na maxa to odrazu koło mielił :D . Więcej blokad nie ma

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie jak ma być założony tłok ze strzałką w górę czy w dół mam na nim 2 otwory http://allegro.pl/tlok-2t-70ccm-47mm-sworzen-10mm-quantum-zipp-romet-i4500881242.html
  • Poziom 15  
    Bardziej mi chodzi czy pasek był dobierany do tego wariatora? czy był on już w komplecie?
    Skoro stare rolki są cięższe to można spróbować na nich bez dodatkowych kosztów.

    Tłok zawsze powinien być skierowany strzałką do strony okna wydechowego.
    Te 2 otwory mają za zadanie zwiększać czas przepływu mieszanki paliwowo-powietrznej do skrzyni korbowej.
  • Poziom 10  
    Strzałką w kierunku wydechu.
  • Poziom 9  
    Pasek był dobierany . Na tym tłoku jest strzałka i napis 4rds. Czyli te 2 otworki mają być na górze czy na dole . Strzałka ma być w dół .
  • Poziom 15  
    No jak wydech jest na dole to strzałką w dół, a otworami do góry.
  • Poziom 9  
    No to git :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co z tymi rolkami ;D ? Jakie dać ? I czy wymienić centralną sprężynę sprzęgła na sportową 22% czy 30%.
  • Poziom 15  
    Można założyć na próbę te ze starego wariatora 6g, a jeśli chodzi o sprzęgło to generalnie do lepszego ruszania wymienia się te 2 lub 3 małe sprężynki na tych "zabierakach". Te 2 centralne są od docisku paska do talerzy wariatora.
  • Poziom 15  
    Tylko wtedy jak talerze wariatora nie dochodzą do końca, w innym przypadku wymiana nie ma sensu, wręcz pogarsza osiągi.