Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trafic 1.9 dci - nie odpala

Dawit000 01 Wrz 2014 22:09 10986 63
  • #31
    Dawit000
    Poziom 10  
    ehh no zobaczymy jutro wyśle sterownik do sprawdzenia ( i znowu z tydzień czekania...).
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    majsster
    Poziom 22  
    pisałeś że wtryski przekładałeś drugie ale czy z pewnego źródła? aha i jak sprawdziłeś sterowanie na wtryski?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #33
    Dawit000
    Poziom 10  
    Tak wtryski są z silnika po rozrządzie które jeździło.

    Sterowanie sprawdzone miernikiem(nie było diody pod ręką) w jednym momencie jest skok z 0v do 0.9v (wariactwo)
  • #34
    majsster
    Poziom 22  
    i ile czasu masz te sterowanie? miernik jest do kitu w tym celu
  • #35
    Dawit000
    Poziom 10  
    sekunde moze 2. Jutro podjade z rana po diode i wtedy sprawdze.


    P.S. Wiem że miernik jest za wolny ale po południu niema możliwości już kupić żadnej diody u mnie:)
  • #36
    domex32
    Moderator Samochody
    Daj ten samochód może jednak do warsztatu, bo cię miejscami trochę ponosi z tymi pomiarami.
  • #37
    wielecki
    Poziom 21  
    A tak w ogóle to co sie z autem stało? Zgasł podczas jazdy i nie chce palić, zgaszony nie chce odpalac nastepnego dnia? A moze cos dłubałeś/wymieniałeś?
  • #38
    Dawit000
    Poziom 10  
    niemam pojęcia taki przyciągneli na linie. Nie wiadomo od nikogo co się stało bo auto z pośrednictwa pracy i niewiadomo kto jeździł w tym czasie kiedy padło...

    Z poradami typu "oddaj do warsztatu" dziękuje. Jeśli ktoś niema nic do powiedzenia niech się nie wypowiada ok?
  • #40
    domex32
    Moderator Samochody
    Dawit000 napisał:
    Z poradami typu "oddaj do warsztatu" dziękuje. Jeśli ktoś niema nic do powiedzenia niech się nie wypowiada ok?


    Chcesz sobie krzywdę zrobić? tam masz 70V przemiennego, może ubić.

    Odczytaj z testera napięcia na kondensatorze.

    Jak ty mierzysz napięcie na wtryskach miernikiem to co mam Ci napisać?

    Dał byś to komuś do zrobienia to już by auto chodziło. Sprawdziłeś chociaż czy auto nie ma bezwładnościówki i czy nie jest wybita?


    Mierząc napięcie bez obciążenia, możesz uwalić ECU.
  • #41
    Dawit000
    Poziom 10  
    Domex32 bezwładnościówka nie wybita była sprawdzona. Rozrząd też. Napiecie mierzone w przewodzie podłączonym do wtrysku. Testera diagnostycznego?



    P.s. Nieraz zadam głupie pytanie odnośnie elektryki lub elektroniki z tego nie jestem mocny.
  • #42
    domex32
    Moderator Samochody
    Podłącz komputer pod auto wykasuj błędy, daj mu chwile popracować na plaku, odczytaj błędy.

    W blokach pomiarowych możesz odczytać napięcie kondensatora. Powinno być w okolicach 70 V.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jakiś czas temu też walczyłem vivaro. Czujnik ciśnienia paliwa robił mnie w konia. Po rozegraniu pompy CR okazało się ze ukrecila się płetwa od pompy niskiego ciśnienia.
  • #43
    kawajo
    Poziom 17  
    Dawid daj spokój domex jest niereformowalny
    domex32 napisał:
    ukrecila się płetwa od pompy niskiego ciśnienia.
    domex32 napisał:
    Daj ten samochód może jednak do warsztatu
  • #44
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    Zmierz napiecie na nim.

    Na srodkowym pinie 5V. Po wpieciu na czujnik 0,5 V, po odpaleniu na wolnych około 1V.


    Poza tym ja bym usterki szukał gdzie indziej. Co z zaworem EGR? Szczelnosc i sprawnosc elektryczna? Raz miałem przypadek ze EGR powodował zwarcie i to powodowało ze nie pali. Ale wywalało wtedy mase błędów, a w innym przypadku wogole komunikacji nie było.
  • #45
    Dawit000
    Poziom 10  
    po zjedzeniu plaka wyrzuciło kilka błedów :



    Opis
    DF325 układ recyrkulacji spalin
    - Zwarcie lub obwód przerwany
    - Staly
    DF002 - Czujnik temperatury zewnetrznej
    - Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany
    - Staly
    DF056 Czujnik przepływu powietrza
    - Zwarcie lub obwód przerwany
    - Staly
    DF040 - Cylinder 1 Obwód wtryskiwacza
    - Napiecie zbyt niskie
    - Staly
    DF042 - Cylinder 3 Obwód wtryskiwacza
    - Napiecie zbyt niskie
    - nieciagly
    DF041 - Cylinder 2 Obwód wtryskiwacza
    - Napiecie zbyt niskie
    - Staly
    DF043 - Cylinder 4 Obwód wtryskiwacza
    - Napiecie zbyt niskie
    - nieciagly
    DF056 Czujnik przepływu powietrza
    - Zwarcie lub obwód przerwany
    - Staly

    Na Auto-comie w blokach nie było nigdzie napięcia kondensatora...
  • #46
    domex32
    Moderator Samochody
    Zasilania i masy na sterowniku masz wszystkie?

    Wtryski były podpięte rozumiem? Podmieniales sterownik z innego auta?

    Dodano po 58 [sekundy]:

    kawajo napisał:
    Dawid daj spokój domex jest niereformowalny
    domex32 napisał:
    ukrecila się płetwa od pompy niskiego ciśnienia.
    domex32 napisał:
    Daj ten samochód może jednak do warsztatu


    Co dla ciebie jest nie zrozumiałe?
  • #47
    Dawit000
    Poziom 10  
    Tak wtryski były podpięte.

    Masz może rozpiske pinów z zasilaniami bo moja autodata coś sie nie odpala ostatnio a niema czasu zeby się z tym bawić
  • #48
    Dawit000
    Poziom 10  
    Ma ktoś może rozpiske wszystkich bezpieczników i przekaźników w tym aucie? Brakuje mi zasilania na pinie m2 i m3...
  • #49
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsze co. to mostek na bezwładnościówkę, jak napięcie się nie pokazuje nadal, sprawdzasz czy sterownik podaje masę na przekaźnik główny. Następnie sprawdzasz sam przekaźnik. Przestrzegam przed wstawianiem zwory, w miejsce przekaźnika, przy nie włączonym zapłonie. Ubijesz sterownik.
  • #50
    Dawit000
    Poziom 10  
    bezwładnościówka puszcza potrzebuje wiedzieć który to przekaźnik główny:) ten 60A? w skrzynce koło ecu?
  • #51
    kawajo
    Poziom 17  
    Dawit000 napisał:
    Ma ktoś może rozpiske wszystkich bezpieczników i przekaźników w tym aucie?
    Nie podałeś podstawowych danych auta czy silnika i każdy pisze co mu pasuje
  • #53
    domex32
    Moderator Samochody
    Odepnij egr i zobacz czy coś się zmienia.
  • #54
    Dawit000
    Poziom 10  
    Trafic 1.9dci 2004r bez klimy
  • #55
    ozi-77
    Poziom 16  
    W takim razie sprawdził bym kable które lecą w tym plastikowym 'peszlu' z silnika na karoserie, może je gdzieś 'zielonka' zaatakowała
  • #56
    Dawit000
    Poziom 10  
    po odpieciu egru nic się nie zmienia. Od egru kabelek przy kostce był urwany ale juz po kłopocie to zrobione przy okazji. podpowie mi ktoś gdzie znajduje się przekaźnik K46 ze scheamtu??
  • #57
    ozi-77
    Poziom 16  
    Raczej sprawdz najpierw te kable jak ci pisałem bo po tych błędach które podałeś to wygląda na skorodowany kabelek lub kabelki
  • #58
    Dawit000
    Poziom 10  
    z tych błedów co podałem to tylko wtryski mają zaniskie napięcie przepływka była odłączona a egr miał urwany kabel przy kostce. Pierwsze chce znaleźć ten przekaźnik jak tam będzie dobrze w co wątpie to bd kopał dalej.



    EDIT

    NIewiem jak ja wczoraj patrzyłem ale patrząc właśnie na schemat zdałem sobie sprawe że brakuje masy na tych pinach a nie plusa...
  • #59
    Dawit000
    Poziom 10  
    Dalej pokazuje zbyt nieskie zasilanie na wtryskach. Znalazłem w jednym miejscu przecięte masy ale dalej nic to niedalo....
  • #60
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ewidentnie temat Cię przerósł. Może jednak do fachowca oddasz? Nie żal Ci czasu? Zobacz jaka telenowela się z tego robi...