Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 DXi - Dziwne zachowanie czujników i pracy motora

szyniu 25 Sie 2014 23:02 2874 10
  • #1 25 Sie 2014 23:02
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała.
    Mechanicznie już chyba wszystko sprawdzane, szczelność,górski,katalizator,zawór obejściowy i cięgno na turbinie, objawy są identyczne na tempomacie,i na gadżecie na impulsatorze też bez zmian.Uszczelki pod wydechem nowe.
    Problem pojawia się cyklicznie nie jednostajnie czyli powoli się pojawia i po chwili ginie i tak dookoła przez co da się wyczuć że auto raz ciągnie i za moment nie.

    Ja zrobiłem diagnostykę i nie było nić tyczące się silnika co by przykuło moją uwagę, nic się nie wyświetla na desce, jedyne co zauważyłem to że auto podczas jazdy na pusto z naczepą bardzo szybko osiąga 200 KPa w kolektorze, ale to raczej zaleta niż wada, jedyną rzeczą która na pewno nie jest ok to zasilanie paliwa, mianowicie czujnik pokazuje cały czas 7 bar (manometr pokazuje równe trzy atmosfery na gorącym silniku na biegu jałowym), zmieniałem czujnik na inny taki sam objaw, podmieniałem również z czujnikiem ciśnienia w układzie korbowym i tam pokazuje ok a podpięty do zasilania paliwa nadal 7!!!
    Przeczyściłem czujnik ciśnienia doładowania był mocno zaklejony nagarem.
    Panowie czy ciśnienie zasilania(a raczej nie prawidłowy odczyt czujnika mocno na plus) może mięć wpływ na pracę silnika i ewentualnie gdzie szukać przyczyny ciągłego wyświetlania wartości 7 bez odnotowania błędu,i drugie pytanie jak według was powinno zachowywać się ciśnienie oleju zakres normalny w barach.

    Wszystkim zainteresowanym będę bardzo wdzięczny.

    1 10
  • #2 25 Sie 2014 23:13
    pp_pablo
    Poziom 19  

    Może to banalne co napiszę, ale zajrzyj do zbiornika jak wygląda sitko smoka. Moim zdaniem mało kto o tym pamięta, ale przynajmniej raz na jakiś czas należałoby wyczyścić zbiornik i smok.

    1
  • #3 01 Wrz 2014 21:24
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam ponownie po wyczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania okazało się że jest poprawa więc wymiana czujnika na nowy ale to nic więcej nie pomogło.
    Problem głównie pod górę ładowany.
    I jeszcze raz odnośnie tego czujnika ciśnienia paliwa cały czas jest 7 bar, zmieniałem czujniki i nic skąd taka wartość czy może mieć to wpływ na dziwne zachowanie silnika, jak duże znaczenie ma ten czujnik czy tylko jest elementem informującym o stanie ciśnienia zasilania.

    0
  • #4 02 Wrz 2014 22:03
    gucio~1
    Poziom 21  

    Odczyt nie ma wpływu na pracę. Tylko, gdyby był prawidłowy to przy nieprawidłowej pracy pod obciążeniem łapałby błąd zbyt niskiego ciśnienia. Przynajmniej na to mi wygląda.

    0
  • #5 08 Wrz 2014 22:00
    szyniu
    Poziom 20  

    Panowie smoki sprawdzone dwa zbiorniki czyste.
    W dużym skrócie auto obciążone pod górę zachowuje się tak jak by falowo się wyłączała turbina (słychać ją za chwile cichnie i tak w koło ).
    No i to ciśnienie zasilania cały czas pokazuje na max 7bar

    0
  • #6 09 Wrz 2014 21:04
    gucio~1
    Poziom 21  

    A co pokazuje jak odepniesz czujnik?

    0
  • #7 09 Wrz 2014 22:57
    szyniu
    Poziom 20  

    Pokazuje przerwę kreski i czerwony X tak obrazowo mówiąc.

    0
  • #8 15 Wrz 2014 21:53
    szyniu
    Poziom 20  

    Problem nadal jest cały czas przekłamuje czujnik ciśnienia paliwa i wielka nie wiadoma gdzie jest przyczyna.

    0
  • #9 16 Wrz 2014 09:36
    hubert04
    Poziom 20  

    sprawdz manometrem ciśnienie paliwa na wolnych obrotach to 7 bar jest za wysokie ma miec w granicach 3 bar masz coś zapchane po stronie za czujnikiem

    0
  • #10 16 Wrz 2014 20:09
    gucio~1
    Poziom 21  

    Może zamień na wejściach do sterownika sygnały czujnika cisnienia oleju i paliwa. Są takie same. Odczytasz wtedy w ciśnienie paliwa w pozycji ciśnienia oleju.

    0
  • #11 24 Wrz 2014 22:16
    szyniu
    Poziom 20  

    ciśnienie manometrem mierzone jest ok, dodam że po przeczyszczeniu całego układu paliwowego jest aktualnie dobrze ale czujniki nadal źle wskazują czyli ciśnienia oleju i ciśnienia paliwa.
    Zobaczymy jak się to będzie nadal spisywać, wiec puki co nie zamykam tematu.

    0