Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuję schematu. Prosty uklad zdalnego sterowania

Mientek007 25 Aug 2014 23:15 5103 11
    Mientek007
    Pupil
    Witam. Jestem początkujący.
    Poszukuję schematu prostego układu sterowania radiowego, jednokanałowego.

W sensie, że jest pilocik z przyciskiem (zasilany na baterie) i odbiornik z przekaźnikiem, który coś włączy lub wyłączy. Zasięg do 10m, wiecej mi nie potrzeba.

Poszukuję schematu takiego układu, żeby był jak najprostszy, bez fajerwerków.

Szukałem na google ale lipa, nie wiem czemu nie ma schematów zdalnego sterowania radiowego... tylko jakieś gotowe, do kupna.

A ja chce sam zrobić.
    Anonymous
    Anonymous  
    Mientek007
    Pupil
    Mareczny wrote:
    Nie wiem jak szukałeś - pierwszy odnośnik wyczerpuje temat:
    www.electronics-diy.com/electronic_schematics.php?schematics=dtmf&circuit=Remote%20Control

"zdalne sterowanie radiowe schemat"
    Tak szukalem.
    Albo strony gdzie nic nie ma
    albo jakieś odwalone w kosmos schematy

A ja szukam czegoś mega prostego.
    Zwykły zdalnie sterowany radiowo przekaźnik.
    Anonymous
    Anonymous  
    Mientek007
    Pupil
    excray wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic428769.html

nie pomogło
    krru
    Level 33  
    krzysztof723 wrote:

[... schematy ]

Nadajnik jest o tyle nieoptymalny, że jeśli nie jest naciśniety P cały czas jest nadawana fala nośna.
    Tranzystor T2 też nie jest chyba niezbędny - można kluczować nadajnik zwierająć tranzystorem T3 rezystor R3.
    krzysztof723
    Level 30  
    krru wrote:
    Nadajnik jest o tyle nieoptymalny, że jeśli nie jest naciśniety P cały czas jest nadawana fala nośna.
    Tranzystor T2 też nie jest chyba niezbędny - można kluczować nadajnik zwierająć tranzystorem T3 rezystor R3.

Słuszna uwaga, po włączeniu nadajnika, gdy nie jest naciśnięty przycisk P to cały czas jest nadawana fala nośna...