Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen C5, 2.0 HDI - Czy mala ilość dodatku może powodować tryb awaryjny

26 Sie 2014 10:00 5997 28
  • AdexAdex
  • Poziom 9  
    Tak , sprawdz ile masz dodatku w zbiorniku /naocznie/ moze sie okazać ze jest go jeszcze sporo / ktos wczesniej zrobił dolewkę ale nie wklepał jej w PP i nie kasował liczników - są 2 liczniki /
  • Poziom 16  
    Tak, dolewkę wykonano wcześniej. Odczyt cdif3 to 46g dodatku i komunikat niski poziom dodatku. Co prawda niby cdif ma opcje zmiany ale nie przyjmuje. Lexie bebe mial pożyczoną na piątek. Co i gdzie należy zmienić aby było ok? Dolano 2 litry dodatku. Auto w trybie awaryjnym ma ograniczoną moc.
  • AdexAdex
  • Poziom 9  
    Jak zrobiłes dolewke i bedziesz miał Lexie spkojnie to zrobisz pamietaj zeby wyzerowac 2 liczniki dodatku , jezeli masz około 200tys przejechane to na Twoim miejscu przepłukałbym FAP-a i wklepał jego "wymiane", bedziesz miał znów spoko na 200 tys :D . Płukanie Fapa po wykreceniu woda bieżacą raz z 1 raz z 2 strony i wysuszenie , w FApie zbiera sie cer/ środek uboczny płynu Eolys który wypala Fapa/ , powinno się z niego lać czerwone "dziadostwo" , ale zrobisz jak chcesz to Twoje wozidło
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Spokojnie znajdziesz , ja mam Peugeota wiec w Planecie wiem ale w lexi spoko znajdziesz , 1 chyba w sterowniku silnika

    a co do blokowania konta georgesgr, mozesz blokowac , mam to... zamiast sledzic watki polecam pomagac kolegom a nie wymadrzac sie bezproduktywnie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Całkiem jakbym słyszał obsługę w ASO - naprawimy koszt 8tys zapraszamy , Ty tez coś na tej samej zasadzie , jaki przecinak i młotek ? Pisze to co wszyscy uzytkownicy PSA w Polsce i nie tylko stosują , kochani konstruktorzy i ich Eco technologia . Wyliczona na 200 tys i wymiana na nowe - tylko kto z nas zwykłych smiertelników stać na to ? Wiem bo sam to przerabiałem .
  • Poziom 16  
    Brzmi to fatycznie mało profesjonalnie. Ale nie ma błędów dotyczących samego fapa. Jak będę miał lexie podejrze na jego stan. Na tą chwilę nie ma potrzeby tam ingerować. Z tego co się dowiedziałem to trzeba to zmienić w kalkulatorze dodatku i silnika.
    Jeśli koledze pomógł taki domowy sposób na rozwiązanie problemu to dobrze. Bo wizyta w serwisie to mogloby być ponad połowa wartości auta a nikt nie gwarantuje , że nie zostałby tak samo naprawiony. Sam mam przykre doświadczenie z ASO gdzie chcieli naciągnąć na 5 tys a skończyło się na 15 pln. Trafić uczciwy warsztat to jak trafić 6 w totka. Więc już się nie dziwię, że każdy próbuje sam coś naprawić, pokombinować- przecież tutaj na forum też grono warsztatowców naprawia auta.
    Co prawda wiele porad nie ma nic wspólnego z kulturą techniczną, też nie popieram sztukanteri, tylko solidnego podejścia do tematu. Dlatego u mnie nie przejdzie płukanie fapa pod kranem. Ale z chęcią się dowiem jak wygląda procedura dolania dodatku, bo z tym mam problem. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    mariank32 napisał:
    Dlatego u mnie nie przejdzie płukanie fapa pod kranem.
    Nie wiem jak we Francji ale mój mechanik, który pracuje pół na pół w aso (Skoda) i w swoim warsztacie wraz z kolegą, który też pracuje w ASO (Peugeot) powiedział, że właśnie FAP'y można bez problemu myć i nawet czasami w ASO (Peugeota) to robią, komputer odczytuje go że jest prawie jak nowy, nie ma żadnych problemów a oszczędności to są nie muszę mówić jakie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Wolę zatruwać środowisko dieslem bez DPF ale mi nie jest dane to zatruwam albo raczej będę zatruwał tlenkiem ceru.
  • Poziom 15  
    Nieszkodliwy dla człowieka? chyba sobie żartujecie

    Nie mogę czytać tego obojętnie - no nie mogę...

    A Panom szkoleniowcom proponuję powrót i odświeżenie swojej wiedzy na kolejnych szkoleniach

    citroen C5, 2.0 HDI - Czy mala ilość dodatku może powodować tryb awaryjny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Jeżeli ekolodzy naciskają na redukcję jednej trucizny przez stosowanie drugiej to tak bywa, pseudo ekologia. Szkoda, że nic to nie zmienia oprócz drenowania kieszenie Kowalskiego czy Schmidta.
  • Poziom 33  
    Nie wiem jaka jest szkodliwość na zdrowie i środowisko, ale mycie jest faktem i to skutecznym.
  • Poziom 16  
    georgesgr napisał:
    Samo dolanie, to chyba nie problem. Tyle, ze dolewac nalezy do pelna, a nie jakies tam 2 litry. Przyczyna jest prosta: nie ma czujnika poziomu w zbiorniku a zuzycie jest obliczane. Stad koniecznosc wyzerowania licznika. Licznik zero = pelny zbiornik.
    Zerowac nalezy tylko jeden, ten od zuzycia dodatku. Drugi liczy ilosc ceryny odlozonej w filtrze i zerule sie go po wymianie filtra.
    Pozdrawiam,

    Dopiero teraz miałem czas aby wrócić do tematu. Dla mnie to pierwsze autko z takim tematem. A więc po podlaczeniu lexi potwierdzony został błąd o niskim poziomie dodatku. Błędu nie można skasować. Niestety laptop był wiekowy (bo z win xp) to i bateria pozwalała na chwilkę pracy i się skończyła. Dzisiaj wieczorem już podłączę do zasilania to i dłużej będę mógł powalczyć. Nurtuje mnie jedno czy wyzerować ten licznik w kalkulatorze dodatku nazwanym ilość dodatku pobranego przez fap, czy ten drugi w kalku silnika ( nie zdążyłem już tam zajrzeć)?
    Co do metody powstawania błędu o niskim poziomie dodatku to są dwie. Jedna to w zbiorniku dodatku jest czujnik poziomu minimalnego a w drugim tak jak kolega pisze jest to obliczane. Do 2002 r był z czujnikiem, a potem już kalkulator wyliczał. Rozpoznać można poprzez ustalenie czy do zbiornika dodatku idą 2 czy 4 przewody. Lub też po rodzaju dodatku a ten po nr OPR.
    Nie chcialbym błądzić i dlatego pytam w którym kalku mam zresetować licznik aby podać nową wartość dodatku. Niby w tym aucie czujnika nie ma więc powinno to zgasnąć. Zajrzę pod auto jak podjedzie. Proszę o info osoby, które są pewne co i gdzie zrobić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Cóz śledze ten watek nadal , zobaczymy jak zainteresowanemu pójdzie dalej po radach georgesgr i bardzo prosze o wyjasnienie nazwy cerina stosowanej przez georgesgr bo niestety w wikipedi brak .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Witam!!
    Otóż wykonano wszystko zgodnie z procedura i niestety nic z tego. Autko posiada czujnik poziomu dodatku i jest on prawdopodobnie uszkodzony. Zmierzyłem rezystancję i pomiar to 50MOhm . Czy ktoś wie jak zasymulować ten czujnik aby potwierdzić diagnozę? Po odpieciu kostki z zbiornika dodatku mamy błąd pompy dodatku i blad sporadyczny czujnika. Po wpieciu oba się kasują i zostaje tylko staly niski poziom dodatku.
  • Poziom 15  
    nie zasymulujesz, wymień zbiornik na nowy
  • Poziom 16  
    Zamontowano potencjometr , nastawa 1,47kOhm i bez problemu błąd niskiego poziomu dodatku skasowany. Błąd nie powrócił. Tak więc da się zasymulować aby wykluczyć czujnik albo kalkulator. Oczywiście to nie naprawa, ale to już pozostawiam bez komentarza.
    Pozostał jeszcze jeden błąd/usterka w kalkulatorze wtrysku, ale to już inny temat.
  • Poziom 1  
    Czytam to co wypisujecie i musze sie wtracic: po pierwsze, mala ilosc dodatku nie spowoduje trybu awaryjnego; moze go nie byc wcale i nic sie nie bedzie dzialo w silniku. Dopiero wzrost cisnienia roznicowego spowoduje tryb awaryjny, a wiec niemoznosc wypalenia filtra z powodu braku dodatku doprowadzi do tego. Po drugie: toksyczny jest sam dodatek w stanie plynnym[podobno]. To co zostaje z niego w filtrze, juz nie. Mozna naprawde spokojnie plukac filtr z ceru. Tak wiec nie straszcie sie wzajemnie, bo straszenie jest rowniez niebezpieczne dla zdrowia. Po trzecie: czujnik byl stosowany do 11.2002. Po tym terminie wszystkie samochody Citroena maja okreslany stan dodatku w zbiorniku szacunkowo, w zaleznosci od tankowan i ilosci wlanego paliwa. Taki pomiar jest obarczony duzym bledem. Generalnie nie ma to znaczenia, gdyz i tak nad bezpieczenstwem fapa czuwa czujnik roznicowy cisnien. I to on wlacza tryb awaryjny. pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Tiaa , tylko wszystkie wyliczenia oparte są o dane ze zliczenia ilości tankowanego paliwa . Spotkałem już auta gdzie czujnik wlewu paliwa był po prostu wylogowany, sterownik nie dokonywał wyliczeń, a wymieniono czujniki , turbinę ,przepustnicę EGR . NIKT w 5 warsztatach nie przejrzał danych rzeczywistych.
    Dobrej zabawy
  • Poziom 16  
    Pierwsze co to należy w parametrach sprawdzić stan czujnika korku wlewu paliwa. W tym konkretnym aucie był czujnik poziomu minimum dodatku, auto jakiś czas tak jeździło z takim komunikatem. Po zasymulowaniu czujnika,właścicielka nie zdecydowała się na wymianę zbiorniczka czujnikiem. Auto po zasymulowaniu do tej pory jeździ ok, nie ogranicza mocy, komunikat się nie pojawia.