Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 FL - pytanie o wałek rozrządu

26 Sie 2014 10:37 5082 4
  • Poziom 16  
    Witam. W zakupionym przeze mnie aucie jak w temacie z silnikiem 1,9TDI o mocy 130KM słychać odgłos dudnienia z dolotu. Na wyższych obrotach kopcił na czarno, dzisiaj przy niższych temperaturach nawet na niskich obrotach delikatnie puszcza dymka ale jaśniejszego, na wyższych tak jak poprzednio jest czarny.
    Zdjąłem pokrywę i "na oko" wałek w dwóch miejscach jest delikatnie wytarty, przy okazji olej do wymiany "na wczoraj". Mechanik stwierdził, że wałek będzie do wymiany i prawdopodobnie 2 popychacze. Moje pytanko dotyczy teko kopcenia, czy przy uszkodzonych (prawdopodobnie) popychaczach są takie objawy czy to może być coś innego.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
  • Pomocny post

    Poziom 19  
    oczywiśćie że tak wymień i wszystkie popychace nie tylo 2
  • Poziom 30  
    "dziwne odglosy" dochodzące z dolotu mogą również świadczyć o złej kondycji turbiny a i kopcenie może być przez spalanie oleju dostającego się przez turbo do dolotu.
  • Poziom 16  
    Silnik chodzi już jak zegarek. Olej wymieniony razem z filtrem, wałek również, wytarty był na dwóch krzywkach. Popychacze wymieniłem wszystkie, tym bardziej że tylko 2 sztuki były dobre. W jednym była nawet dziura :)
    Prawdopodobną przyczyną zużycia wymienionych elementów było stosowanie przez poprzedniego właściciela w Niemczech oleju typu "long life" i wymiana go co 30tys. km (według wpisów w książce). A po 30tys. km olej był w opłakanym stanie, jak woda zabarwiona na czarno.
  • Poziom 27  
    pawliszon1981 napisał:
    long life


    Zgadza się, te oleje to syf i chwyt marketingowy. Olej wymieniać co 10-15 tys. Nie ma nic za darmo.