Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Probem z regulatorem ładowania panelu solar

freee1 27 Aug 2014 12:43 6312 8
Wago
    freee1
    Level 10  
    Witam

Na wstępie proszę o wyrozumiałość :) ponieważ jestem zielony w tych sprawach i trzeba tłumaczyć mi jak chłopu ze wsi krok po kroku :)

Mam problem z regulatorem ładowania (uszkodził się poprzez wadliwą przetwonicę)

Regulator 12/24V MPPT 10A (tylko takie informacje są na nim napisane)

Nie działa mi wejście gdzie podłącza się przetwornicę napięcia 12V, na załączonych zdjęciach widać co przylutowałem ale sądzę że Pan w sklepie dał mi złą część i przez to chyba nie działa.

Na starej części (jest to chyba tranzystor, ale nie jestem pewien) mogę odczytać tylko kilka napisów:
    P75NF75*
    CZOMY*
    MAR*

(Tu gdzie dałem gwiazdkę to jest spalone i wiecej nie odczytam)

a Pan w sklepie dał mi i przylutowałem na to miejsce takie coś:
    P60NF06
    7SAGA V6
    PHL 109

Czy dobrzą rzecz dał mi sprzedawca, jeśli nie to proszę napiszcie co mam kupić i wlutować aby działało??

na kilku tranzystorach mam napisane:
    P75NF75&
    CZOMY 6
    MAR 243

(wydaje mi się że ten spalony to bedzie chyba to samo)

Reszta układów itd wygląda na nieruszoną i nie spaloną, regulator ładuje baterię normalnie tylko nie działa wyjście gdzie podłącza się przetwornicę. (a gdy podepnę przetwornicę prosto pod akumulatory regulator jakby nie ładował, ponieważ gdy ładuje mruga dioda, a po podłączeniu przetwornicy świeci cały czas tak jakby regulator był obciążony)
    Probem z regulatorem ładowania panelu solar Probem z regulatorem ładowania panelu solar Probem z regulatorem ładowania panelu solar Probem z regulatorem ładowania panelu solar Probem z regulatorem ładowania panelu solar Probem z regulatorem ładowania panelu solar

Dziękuję za jakąkolwiek pomoc
  • Wago
  • Helpful post
    User removed account
    User removed account  
  • Wago