Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Galant 2.0 TD - Ustawienie pompy oleju po zerwaniu paska rozrządu

27 Sie 2014 18:23 4449 6
  • Poziom 25  
    W autodata napisane jest żeby prawidłowo określić położenie pompy oleju. Jest znak na kole i na obudowie ale powiedziane jest żeby odkręcić zaślepkę z bloku silnika i wsunąć trzpień jeżeli wejdzie w otwór 25-30mm to należy obrócić pompą o 360 stopni i ponownie włożyć trzpień który powinien wejść ok 60mm wtedy jest prawidłowo ustawiona pompa oleju. Ma to w ogóle jakieś znaczenie ? Na schemacie punkt 10. Mitsubishi Galant 2.0 TD - Ustawienie pompy oleju po zerwaniu paska rozrządu
  • Poziom 20  
    Ma i to dość istotne. Z napędu pompy oleju napędzany jest także wałek balansowy. W razie jego nieprawidłowego silnik albo będzie wpadał w wibracje lub nierówno pracował.
  • Poziom 25  
    Napęd wałka balansowego idzie tylko od wału, wałek balansowy-napinacz-wał.
  • Poziom 39  
    Ma znaczenie, w skrócie chodzi o zużywanie się napędu pompy, czyli ma wytwarzać obciążenie w ściśle określonym czasie, zmniejsza zużycie paska.
  • Poziom 25  
    A w którym miejscu jest ta zaślepka oznaczona numerem 10 ?
  • Poziom 20  
    Na bloku od strony pompy oleju, z boku silnika. Zresztą na schemacie masz zaznaczone że koło od pompy oleju jest wspólne dla wałka balansowego (OP/BS). Na bloku pewnie będzie miejsce dla wałka i w jego obudowie szukaj zaślepki. Prawdopodobnie będzie na klucz 12 lub 14. Więcej szczegółów Tobie nie podam bo już nie pamiętam kiedy robiłem rozrząd w tym silniku.
  • Poziom 25  
    Ustawione wg autodaty, samochód pali na dotyk.