Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega16 - Odczytywanie temperatury z DS18B20

Kam0n 27 Sie 2014 22:39 942 5
  • #1 27 Sie 2014 22:39
    Kam0n
    Poziom 5  

Witam,
    jestem początkujący więc proszę nie krzyczcie na mnie.
    Chciałem zrobić termometr na atmega16, z temperaturą wyświetlaną na 3 7-segmentowych wyświetlaczach LED (trzeci to 1 liczba po przecinku).
    Z głębin internetu udało mi się wyłuskać coś takiego:

main.c

Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

ds12b20.h

ds18b20.c
    (Były jeszcze dwa pliki do wyświetlacza LCD)
    Czy mógłby ktoś odpowiednio przerobić kod tak aby temperatura była wyświetlana na ledach?
    Oraz prosił bym o wytłumaczenie co i jak.

0 5
  • #2 27 Sie 2014 22:52
    Brutus_gsm
    Poziom 25  

Ktoś pewnie mógłby i zapewne takich osób byłoby sporo. Z tym, że na gotowcu daleko nie zajedziesz. Możesz sam spróbować to rozgryźć - na pewno nauczysz się więcej niż kompilując cudzy kod. Zadając konkretne pytanie nikt nie będzie krzyczał i na pewno otrzymasz konstruktywną odpowiedź/radę. Napisz z czym masz problem, a wspólnie postaramy się pomóc.

0
  • #3 28 Sie 2014 11:49
    Kam0n
    Poziom 5  

Chodzi o to że po prostu nie wiem co trzeba napisać.
    Wiem tylko że ds18b20.h i ds18b20.c muszą zostaćtak jak są, a do main.c trzeba coś dopisać ale nie wiem co. Chyba tak powinien wyglądać odchudzony kod ale nie wiem co dalej.

0
  • #5 28 Sie 2014 13:40
    Kam0n
    Poziom 5  

Wiem że mam się uczyć ale mimo to prosiłbym o odpowiedź

0
  • #6 28 Sie 2014 14:14
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie