Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 TDDI po nocy ciężko odpala .

Marci92 28 Aug 2014 09:47 6675 22
  • #1
    Marci92
    Level 8  
    Witam wszystkich .

    Mam forda FOCUSA 1.8 TDDI auto po nocy ciężko odpala . Mianowicie trzeba krecić i kręcić tym rozrusznikiem . Jak zapali i pochodzi z 10 min to pali już normalnie . Powiem jeszcze to ,że dopiero za drugim dłuższym kręceniem zaczyna przyśpieszać zapłon. Wydaje mi się ,że to cofające się paliwo . Wymieniłem filtr paliwa i założyłem zaworek zwrotny na środkowy wąż wychodzący z filtra do pompy.

    Wczoraj jak go przegoniłem ponad 120 to odcięło go zgasł lecz stanąłem i zapalił normalnie.

    Węże są szczelne , nie przetarte ,wtryski suche ,pompa sucha. więc wycieków nie ma . Pod autem to samo.

    Auto podłączone zostało pod AUTOCOMA i pokazuje tylko"Cykl OBD II nie zakończony"

    Auto teraz będzie stało kilka godzin i zobaczę co się będzie działo.
    Czekam jeszcze na jakieś podpowiedzi . Pozdrawiam
  • #2
    jokerro
    Level 34  
    Zapowietrza sie.
  • #3
    Marci92
    Level 8  
    Też tak myśle,lecz gdzie łapie to lewe powietrze ??
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    Marci92 wrote:
    Też tak myśle,lecz gdzie łapie to lewe powietrze ??


    Niewiem,szukaj
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    Sprawdź czy się filtr paliwa nie rozpadł, dobrze by było zbiornik zdemontować i zajrzeć do środka.
  • #6
    Marci92
    Level 8  
    Filtr paliwa wymieniony. Prawdopodobnie uszkodzone są wtryski na przelewach .
    Jak go rano dzisiaj paliłem podpiętego pod Autocoma , wyświetlił błąd nie wiem czy do końca tak brzmiał ale sens jest istotny( uszkodzenie w układzie wtrysku,zbyt niskie ciśnienie).

    Wydaje mi się ,że to przelewy. Jutro założę menzurki na przelewy i sprawdzę . Pozdrawiam
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    To przeciez TDDI,co sobie tam na menzurki zobaczysz?
    Chyba ze masz tdci a pomyliles sie piszac.
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    jokerro masz racje, a Ty Marci92 oddaj auto do warsztatu, będzie taniej.
  • #10
    Marci92
    Level 8  
    TDCI SOry POMYŁKA W PISOWNI. Nie muszę oddawać do warsztatu ,I taniej to nie wyjdzie . Założyłem zaworek zwrotny pomiędzy filtr a pompę .
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Marci92 wrote:
    TDCI SOry POMYŁKA W PISOWNI. Nie muszę oddawać do warsztatu ,I taniej to nie wyjdzie . Założyłem zaworek zwrotny pomiędzy filtr a pompę .


    Zobaczysz jak szybko zmienisz zdanie, jak od tego zaworu, skończy się pompa.
  • #12
    kawajo
    Level 17  
    domex32 wrote:
    jak od tego zaworu, skończy się pompa.
    Dobre, i jeszcze turbina
  • #13
    szulcu 2
    Level 11  
    powodów może być kilka ; sprawdż układ pod względem szczelności ( czy paliwo nie wraca do zbiornika),spotkałem się kiedyś z mocno zabrudzonym zbiornikiem paliwa objaw był taki sam,kolejna moja propozycja sprawdzić ciśnienie na listwie wysokiego ciśnienia w momencie rozruchu,jak będzie za niskie to wtryski się nie otworzą.
  • #14
    jokerro
    Level 34  
    Naprawde dla kumatego goscia ze sprzete, tj pare minut postawic diagnoze czemu tdci ciezko odpala ppo przestoju.Zaplacisz pare groszy i jestes gosc ale widze ze kombinacje kombinacje i mechanicy to oszusci i złodzieje oraz podmieniacze części.
  • #15
    szulcu 2
    Level 11  
    Kolego Jokerro nie oceniaj wszystkich jedną miarą.
  • #16
    kawajo
    Level 17  
    jokerro wrote:
    pare minut postawic diagnoze
    Prawidłową? Daj namiary na magika!!
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    kawajo wrote:
    jokerro wrote:
    pare minut postawic diagnoze
    Prawidłową? Daj namiary na magika!!


    Dla nas to rutyna, twój kres to wymiana żarówek i wstawianie zaworkow. Znasz wogole ciśnienie przebicia tego zaworu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    szulcu 2 wrote:
    Kolego Jokerro nie oceniaj wszystkich jedną miarą.


    To był sarkazm.
  • #18
    kawajo
    Level 17  
    domex32 wrote:
    ciśnienie przebicia
    domex32 wrote:
    Dla nas to rutyna
    Właśnie widać
  • #19
    szulcu 2
    Level 11  
    Panowie jak macie pomóc to piszcie na temat,
  • #20
    domex32
    Moderator of Cars
    Przecież piszemy na temat, nie montuj, nie dokładaj żadnych wynalazków. Masz układ wtryskowy Delphi, bardzo czuły na jakość paliwa wytrzymujący z reguły 200-300 tyś km i trzeba robić wtryski i pompę, szczególnie jeśli nie dbasz o filtry paliwa, przez które pompa ma ciężko przeciągać paliwo, jeszcze dokładasz mu dodatkowy opór w postaci zaworka zwrotnego, zamiast zrobić konkretną diagnozę, słuchasz paprochów, i czytaczy, to czego oczekujesz?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Marci92 wrote:
    Wczoraj jak go przegoniłem ponad 120 to odcięło go zgasł lecz stanąłem i zapalił normalnie.


    A tu masz pierwsze symptomy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Marci92 wrote:
    wyświetlił błąd nie wiem czy do końca tak brzmiał ale sens jest istotny( uszkodzenie w układzie wtrysku,zbyt niskie ciśnienie).


    A to potwierdzenie, że już jest problem z utrzymaniem ciśnienia paliwa.
  • #21
    jokerro
    Level 34  
    szulcu 2 wrote:
    Kolego Jokerro nie oceniaj wszystkich jedną miarą.


    Nie oceniam,widze co się tu pisze i wiem ze z tego nie będzie nic


    kawajo wrote:
    jokerro napisał:


    pare minut postawic diagnoze


    Prawidłową? Daj namiary na magika!!



    Po co?tobie auto raczej chodzi


    domex32 wrote:
    Przecież piszemy na temat, nie montuj, nie dokładaj żadnych wynalazków. Masz układ wtryskowy Delphi, bardzo czuły na jakość paliwa wytrzymujący z reguły 200-300 tyś km i trzeba robić wtryski i pompę, szczególnie jeśli nie dbasz o filtry paliwa, przez które ma ciężko, i jeszcze dokładasz mu dodatkowy opór w postaci zaworka zwrotnego, zamiast zrobić konkretną diagnozę, słuchasz paprochów, i czytaczy, to czego oczekujesz?


    Dokładnie.Jezeli ten samochod wcześniej pracował bez zaworków to tak ma chodzic w dalszym ciągu i po temacie.
    System CR gdzie trzeba sprawdzić ciśnienie na railu.Zakladam ze tam się dzieje jedna wielka masakra i trzeba to zrobić.
    Udziele konkretnej odpowiedzi w temacie coby rozwiać wszelkie wątpliwości,proszę jechać do jakiegoś chłopka,niech się podłączy pod to auto za symboliczne 5 dyszek i powie co się dzieje.
  • #22
    kawajo
    Level 17  
    domex32 wrote:
    dodatkowy opór w postaci zaworka zwrotnego
    może elektromechanikiem to ty dobrym jesteś

    Zrób próbę przelewową i będzie jasność. Stawiam na zaworki, nowy 280
  • #23
    Marci92
    Level 8  
    Widzę Panowie tu ostra wymianę zdań zaliczyli . wszystko chyba przez mój pośpiech w czasie pisania postu . Ten ford to był TDCI . Ale to wyjaśniłem . CO do kolegi który tam pisał ,żebym oddał do warsztatu,to będzie taniej. Ford właśnie trafił z 4 innych warsztatów xD. Sprawdziłem go pod względem zaworów regulujących ciśnienie i czujnik ciśnienia także . Grzebałem przy nim z doskoku więc ,jak usiadłem na dobre . I tak jak napisałem zrobiłem próbę na przelewach ,za pomocą menzurek . To sprawa się wyjaśniła.

    Wiem ,ze w CR nie może być tego zaworka zwrotnego. Raczej nie ,nie może być ,lecz nie powinno .

    Temat zamykam bo został rozwiązany wszystkim bardzo dziękuję ,za POMOC. Następnym razem będę bardziej uważnie pisał post.