Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Sonda lanbda

28 Sie 2014 16:49 1848 14
  • Poziom 8  
    Witam, niedawno kupilem Peugeot 206 1.4 75km 2002rok. Sama benzyna. Auto przy spokojnej jezdzie pali bardzo duzo,widac podczas jazdy jak opada wskazowka. Pomiary dokladne wykazaly w cyklu mieszanym 10/11 l na 100. Podjechalem na komputer, byl jeden blad jakichs klap, ale meches stwierdzil ze to bylo przerabiane i juz nie kontynuowal tematu. Czujnik temp pokazywal ok,termostat sprawny.
    Powiedzial, ze dolna sonda pokazuje wartosc w zakresie 700-710 i ze jest do wymiany. Na pytanie czy zmniejszy spalanie: odpowiedzial, ze trzeba pojezdzic.
    Te sondy niestety sa drogie. Zamienniki za 100ke kazal omijac. W sklepie polecono mi uniwersalna denso za 160, warto ?
    Ale czy praca tej sondy ma wplyw na spalanie ? (auto przyspiesza bardzo dobrze, przebieg 180tys km)
  • Poziom 19  
    180 tys przebiegu i ponad 10 lat to dużo na takie małe autko. Denso za 160 to stosunkowo mały wydatek na początek. Sonda lambda jak najbardziej odpowiada za skład mieszanki
  • Poziom 42  
    pekuski napisał:
    Powiedzial, ze dolna sonda pokazuje wartosc w zakresie 700-710

    Jeśli "dolna" to prawdopodobnie ta druga i wskazanie raczej dobre i ta druga nie ma znaczenia dla spalania...
  • Poziom 8  
    To akurat prawda- facet mi powiedzial, ze chodzi o sonde za katalizatorem, ze ona nie pracuje.....
  • Poziom 42  
    pekuski napisał:
    ze ona nie pracuje

    Tu może tkwić problem, co rozumie pod pojęciem "nie pracuje"....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    To co mam zrobic z tym fantem ? Wymieniac ta druga sonde?
  • Poziom 42  
    pekuski napisał:
    To co mam zrobic z tym fantem

    Ty nic nie wymieniaj, oddaj do takiego polecanego warsztatu który nie narobi ci bezsensownych kosztów i ciesz się oszczędną jazdą...
  • Poziom 19  
    No nie wiem czy nie do zdarcia skoro pali 11 litrów na 100. Takie wyniki konsumpcji paliwa ma mój samochód tyle, że....to jest Toyota Avalon, automat, silnik 3.0 24 V, 192 KM....Panie Wybitny Znawco Mechaniki........Kwantowej:)

    Moderowany przez robokop:

    Pisz może tam, gdzie będziesz mógł wykazać się jakąś konkretną wiedzą? Bo jak na razie to bredzisz i bez sensu i bez kultury. Ostrzeżenie - 3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • Poziom 11  
    Tak jak koledzy piszą podjedz do mechanika który ma pojęcie i sprzęt żeby sprawdził
    czy sondy działają prawidłowo, wtedy będzie coś wiadomo, złe działanie sądy może być też spowodowane np;złym ustawieniem rozrządu,nieszczelnością układu ssąc ego (dolotowego)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Dzisiaj wreszczcie podjechalem do porzadnego warsztatu.
    Facet od razu wyjasnil mi pare kwestii.
    Od razu powiedzial, ze jak sonda ma wykres staly to raczej jest dobrze, a nie zle.
    Powiedzial mi, ze sam ma taki samochod 206 1.4, i ze niestety nawet jego pali bardzo duzo. Podobno przy dluzszych trasach miejskich jest ok, ale przy krotkich 3-6km 9-10 to i jemu palil, a w zime dochodzilo do 11.5.
    W przyszlym tygodniu ma zbadac sprawe, podlaczyc komputer....
  • Poziom 35  
    pekuski napisał:
    Podobno przy dluzszych trasach miejskich jest ok, ale przy krotkich 3-6km 9-10 to i jemu palil, a w zime dochodzilo do 11.5.


    Zanim silnik się nie nagrzeje pracuje na "ssaniu" i ma zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Przy ok. 70-80*C wyłącza się.
    Spalanie ma też wpływ na obciążenie, jak masz pod górkę to zawsze będzie więcej. Obciążenie samochodu też swoje robi.

    Moje HDI średnio w mieście mi pali 7 l/100km. A w zimie nawet 9,5 l. W trasie zejdzie nawet do 6 i poniżej. Ale to jest diesel.

    1.4 TU3MCZ palił mi 9 l gazu na 100. Ale silnik produkcji 1993 i miał ponad 300 tys km.
  • Użytkownik usunął konto