Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane Classic 1.6 RTe (K7M)`97 - Przepustnica i silnik krokowy.

JariP 27 Apr 2005 13:33 5078 13
  • #1
    JariP
    Level 13  
    Witam! Mam pytanie, mianowicie chciałbym przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy w autku. W związku z czym, czy przed wykręceniem tych elementów powinienem rozłączyć klemy akumulatora czy też mogę bezkarnie je wykręcić i wypiąć z układu oraz proszę jednocześnie Was o jakieś wskazówki i rady czy ewentualny późniejszy montaż wymaga wykonania dodatkowych czynności tj. reset itp. ? Za wszelkie podpowiedzi serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam.

    --------------------
    Megane Classic 1.6 RTe (K7M)`97
  • #2
    czapajew
    Level 22  
    Witam
    Według mnie te wszystkie czynności które podałeś są zbędne.
  • #4
    JariP
    Level 13  
    wloc wrote:
    ale w jakim samochodzie


    Proszę doczytać - u dołu pod krechą określiłem typ,model i rok.
    Pozdrawiam.
  • #5
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Zespół przepustnicy odkręcić, wymyć,skręcić nie potrzeba nic resetować.
  • #6
    rito
    Level 14  
    Ja przymierzam się do wymycia krokowego czego urzyć do mycia czy może to być np. nafta czy lepiej w benzynie??
  • #7
    Lucjan34
    Level 11  
    W sklepach moto jest specjalny preparat do usuwania nagarów i zabrudzeń
  • #9
    gracus7
    Level 26  
    [b]zawsze przed odłączeniem jakiej kolwiek wtyczki odłącz najpierw akumulator!!!!![/b] w tym przypadku odłączasz wtyczke od silnika krokowego, w sumie nic nie powinno sie stać ale jest taka zasada i wtedy masz 100% pewności
  • #10
    adrach
    Level 12  
    Czyscilem przepustnice i silnik krokowy w Megane 1.4 16V. Robilem to za pomoca acetonu oraz nitro i bez odlaczania klem od akumulatora. Przy kilku pierwszych odpaleniach auto zachowywalo sie dziwnie, tzn. odpalal, ale tylko wowczas, gdy podczas krecenia depnalem do polowy na pedal gazu. Poza tym, gdy puscilem gaz, nie trzymal wolnych obrotow i natychmiast gasl. Zadzwonilem do kumpla, ktory siedzi w tym temacie i podpowiedzial, aby przed uruchonieniem auta wlaczyc sam zaplon i odczekac chwile. Tak tez zrobilem (odczekalem ok. 1 min) i jak reka odjal - auto odpalilo bez dodawania gau i trzymalo wolne obroty tak jak trzeba.

    Wniosek: lepiej odlaczyc klemy od akumulatora przed tego typu operacja i wowczas masz pewnosc, ze komp nie swiksuje!
  • #11
    hkusmierz
    Level 13  
    Witam , mam pytanie .. czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć gdzie znajduje się silniczek krokowy w renault megan 1 1.4 16v 2002r ? borykam się z tym samym problemem , przeczyściłem przepustnicę , ale nie mogę namierzyć silniczka krokowego , byc moze w tym modelu go nie ma , a wszystkim steruje sama przepustnica .. ?
  • #12
    milejow
    Level 43  
    gracus7 wrote:
    zawsze przed odłączeniem jakiej kolwiek wtyczki odłącz najpierw akumulator!!!!!

    Nie siej grozy.
  • #14
    zydek87
    Level 12  
    Najprostszy sposób czyszczenia krokowca to wykręcić i w nafte na 24m. U mnie zawsze skutkowało. Pozdrawiam