Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane Classic 1.6 RTe (K7M)`97 - Przepustnica i silnik krokowy.

27 Kwi 2005 13:33 4694 13
  • Poziom 13  
    Witam! Mam pytanie, mianowicie chciałbym przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy w autku. W związku z czym, czy przed wykręceniem tych elementów powinienem rozłączyć klemy akumulatora czy też mogę bezkarnie je wykręcić i wypiąć z układu oraz proszę jednocześnie Was o jakieś wskazówki i rady czy ewentualny późniejszy montaż wymaga wykonania dodatkowych czynności tj. reset itp. ? Za wszelkie podpowiedzi serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam.

    --------------------
    Megane Classic 1.6 RTe (K7M)`97
  • Poziom 22  
    Witam
    Według mnie te wszystkie czynności które podałeś są zbędne.
  • Spec od samochodów
    ale w jakim samochodzie
  • Poziom 13  
    wloc napisał:
    ale w jakim samochodzie


    Proszę doczytać - u dołu pod krechą określiłem typ,model i rok.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Zespół przepustnicy odkręcić, wymyć,skręcić nie potrzeba nic resetować.
  • Poziom 14  
    Ja przymierzam się do wymycia krokowego czego urzyć do mycia czy może to być np. nafta czy lepiej w benzynie??
  • Poziom 10  
    W sklepach moto jest specjalny preparat do usuwania nagarów i zabrudzeń
  • Poziom 12  
    Ja czyściłem silnik krokowy w nafcie, tak doradził mi mechanik.
  • Poziom 26  
    [b]zawsze przed odłączeniem jakiej kolwiek wtyczki odłącz najpierw akumulator!!!!![/b] w tym przypadku odłączasz wtyczke od silnika krokowego, w sumie nic nie powinno sie stać ale jest taka zasada i wtedy masz 100% pewności
  • Poziom 12  
    Czyscilem przepustnice i silnik krokowy w Megane 1.4 16V. Robilem to za pomoca acetonu oraz nitro i bez odlaczania klem od akumulatora. Przy kilku pierwszych odpaleniach auto zachowywalo sie dziwnie, tzn. odpalal, ale tylko wowczas, gdy podczas krecenia depnalem do polowy na pedal gazu. Poza tym, gdy puscilem gaz, nie trzymal wolnych obrotow i natychmiast gasl. Zadzwonilem do kumpla, ktory siedzi w tym temacie i podpowiedzial, aby przed uruchonieniem auta wlaczyc sam zaplon i odczekac chwile. Tak tez zrobilem (odczekalem ok. 1 min) i jak reka odjal - auto odpalilo bez dodawania gau i trzymalo wolne obroty tak jak trzeba.

    Wniosek: lepiej odlaczyc klemy od akumulatora przed tego typu operacja i wowczas masz pewnosc, ze komp nie swiksuje!
  • Poziom 13  
    Witam , mam pytanie .. czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć gdzie znajduje się silniczek krokowy w renault megan 1 1.4 16v 2002r ? borykam się z tym samym problemem , przeczyściłem przepustnicę , ale nie mogę namierzyć silniczka krokowego , byc moze w tym modelu go nie ma , a wszystkim steruje sama przepustnica .. ?
  • Poziom 43  
    gracus7 napisał:
    zawsze przed odłączeniem jakiej kolwiek wtyczki odłącz najpierw akumulator!!!!!

    Nie siej grozy.
  • Moderator Samochody
    milejow napisał:
    gracus7 napisał:
    zawsze przed odłączeniem jakiej kolwiek wtyczki odłącz najpierw akumulator!!!!!

    Nie siej grozy.


    To było 10 lat temu :)

    A w tej meganie jest tak jak mowisz. Przepsutnica jest silnikiem krokowym.
  • Poziom 12  
    Najprostszy sposób czyszczenia krokowca to wykręcić i w nafte na 24m. U mnie zawsze skutkowało. Pozdrawiam