Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągły bluscreen, błąd Kernel Power 41 w Windows 8.1

marcin2468 28 Aug 2014 21:46 4332 9
  • #1
    marcin2468
    Level 10  
    Mam problem z często pojawiającym się błędem: Kernel Power 41. Błąd nęka mnie już ponad pół roku.
    Na początek dodam że komputer wywala tego bluescreena w najróżniejszych momentach: kiedy przeglądam strony internetowe, słucham muzyki; nawet kiedy komputer jest włączony ale nie jest uruchomiona przeze mnie żadna aplikacja potrafi się wyłączyć.

    Szczegóły błędu:
    - System

    - Provider

    [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
    [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

    EventID 41

    Version 3

    Level 1

    Task 63

    Opcode 0

    Keywords 0x8000000000000002

    - TimeCreated

    [ SystemTime] 2014-06-29T20:44:31.641844000Z

    EventRecordID 27206

    Correlation

    - Execution

    [ ProcessID] 4
    [ ThreadID] 8

    Channel System

    Computer B55

    - Security



    [ UserID] S-1-5-18


    - EventData

    BugcheckCode 0
    BugcheckParameter1 0x0
    BugcheckParameter2 0x0
    BugcheckParameter3 0x0
    BugcheckParameter4 0x0
    SleepInProgress 0
    PowerButtonTimestamp 0
    BootAppStatus 0


    Specyfikacja:
    Windows 8.1 legalny
    Płyta Msi 870 C45
    Procesor Phenom 2 x2 555 odblokowany do X4 b55 (chłodzenie Scythe Mugen 2 rev b)
    Ram 2X 2GB Goodram 1333 MHz DDR3 + 2X 4GB A-Data GAMING 1333MHz DDR3
    Grafika AMD 6870 (chłodzenie Gelid Icy vision rev 2)
    Dysk Samsung 500GB SATA2 (HD502HJ)
    Nagrywarka DVD GH22NS50
    Zasilacz Ocz modxstream pro 500 W
    Obudowa SilentiumPC Brutus 410 Pure Black BT-410 + 4 wentylatory 120 mm
    Monitory: Samsung 2243NW 22" + Samsung 226CW 22"

    Od niedawna używam także Programu Radeon Ramdisk; jednak problem ten był długo przed zainstalowaniem programu, więc uznaje że to raczej nie ten program.

    Procesor oraz karta graficzna 2 tygodnie temu miały wymieniane pastę termo przewodzącą na Gelid GC extreme; błąd nadal się pojawia.

    Błąd ten podobno mogą powodować najróżniejsze rzeczy.
    Jakie testy diagnostyczne wykonać?
  • #3
    marcin2468
    Level 10  
    Dziękuję za odpowiedz.
    Na razie zrobiłem test wszystkich kości na raz.

    Zrobiłem zdjęcie ( jak zapisywać w inny sposób wyniki? ):
    Ciągły bluscreen, błąd Kernel Power 41 w Windows 8.1

    Jutro przetestuję wszystkie kości z osobna. Każdą testować w tym samym slocie?
  • #4
    RADU23
    Moderator of Computers service
    marcin2468 wrote:
    Każdą testować w tym samym slocie?

    Dobrze by było.
    Na screenie widać iż któraś z kości pamięci sypie błędami.
  • #5
    marcin2468
    Level 10  
    Wykonałem testy każdego modułu pamięci z osobna w tym samym slocie.
    Jeden moduł a-daty sypie błędami; oto screen:

    Ciągły bluscreen, błąd Kernel Power 41 w Windows 8.1

    Testów pozostałych modułów nie wrzucam bo na nich nie było żadnych błędów.
    Na każdej z pamięci było zrobione jedno przejście testowe.

    W związku z tymi wynikami testów mniemam że niesprawny moduł ram był powodem bluescreenów.

    W związku z niesprawną pamięcią mam parę pytań:

    1. Pamięci adaty zakupiłem na allegro, nie dostałem paragonu gdyż był on wystawiony na kilka produktów. Dostałem za to jego skan. Czy skan paragonu wystarczy aby uznali gwarancje na morele.net?

    2. Pamięci adata które mam mają "Lifetime Warranty"; czyli jeśli były zakupione 16.07.2012 to nadal mogę je oddać na gwarancję?
  • #6
    RADU23
    Moderator of Computers service
    marcin2468 wrote:
    1. Pamięci adaty zakupiłem na allegro, nie dostałem paragonu gdyż był on wystawiony na kilka produktów. Dostałem za to jego skan. Czy skan paragonu wystarczy aby uznali gwarancje na morele.net?

    Te pytania zadaj sprzedawcy/gwarantowi.
    marcin2468 wrote:
    2. Pamięci adata które mam mają "Lifetime Warranty"; czyli jeśli były zakupione 16.07.2012 to nadal mogę je oddać na gwarancję?

    Teoretycznie tak, nie od nas zależy czy ci przyjmą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin2468 wrote:
    W związku z tymi wynikami testów mniemam że niesprawny moduł ram był powodem bluescreenów.

    Wyjmij tą kość i monitoruj sytuację.
  • #7
    marcin2468
    Level 10  
    Tą kość wyjąłem od razu po testach.
    Na razie jest dobrze.
    Niestety trochę się pospieszyłem; znowu bsod: "system service exception".
    W dzienniku zdarzeń kernel power 41.
    Co dalej?

    Napisałem do morele w sprawie gwarancji tych kości; na razie nic nie odpisali.
    Jak u nich z realizacją gwarancji bo różne opinie czytałem.

    P.S.
    Pamiętam że pewnego czasu miałem problem żeby rozpakować każdy film który ściągnąłem bo winrar wywalał błąd, a party ściągałem po kilka razy. Czy to mogła być wina tej kości?
  • #8
    RADU23
    Moderator of Computers service
    marcin2468 wrote:
    Pamiętam że pewnego czasu miałem problem żeby rozpakować każdy film który ściągnąłem bo winrar wywalał błąd, a party ściągałem po kilka razy. Czy to mogła być wina tej kości?

    Bardziej wina uszkodzonego archiwum.
    marcin2468 wrote:
    Napisałem do morele w sprawie gwarancji tych kości; na razie nic nie odpisali.
    Jak u nich z realizacją gwarancji bo różne opinie czytałem.

    Poczekaj na odpowiedź i będziesz wiedział.
  • #9
    marcin2468
    Level 10  
    Kości wysłane na gwarancję do morele. net tydzień temu. Na razie brak odpowiedzi z ich strony.
  • #10
    marcin2468
    Level 10  
    Proces reklamacji został zakończony. Firma morele wysłała ram do serwisu producenta. Po miesiącu otrzymałem potwierdzenie uznania gwarancji oraz zwrot pieniędzy.

    Niestety otrzymałem zwrot kwoty jaka była na paragonie zakupu z 2012 roku, czyli tylko 178 zł 1 gr. Teraz za to kwotę nie kupię używanego ramu 8 GB nie mówią o nowym.

    Dodatkowo stan reklamacji zmieniał się dopiero po tym jak zapytałem w jakim stadium jest cały proces; gdym nie zapytał pewnie do teraz bym czekał na odpowiedz w tej sprawie.

    Temat można zamknąć. Dziękuje za pomoc.