Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,4 16v - zbyt niskie ładowanie / kontrolki słabo świecą

nowaczek_1986 29 Sie 2014 20:09 6846 35
  • #1 29 Sie 2014 20:09
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Witam. Do tej pory nie miałem problemów z akumulatorem, zreszta nowym praktycznie bo 2 lata temu kupiwany...

    Dziś po przejechaniu 50km zostawiłęm auto pod blokiem na jakieś 2-3h. Miałem problem zopdpaleniem. Kręcił normalnie ale jak odpalił to zaraz gasł. Zauważyłem, że kontrolka aku na liczniku lekko się żarzy i po chwili pali się mocniejszym czerwonym światłem ale nie takim jak powinna. Próbowałem uruchomić go kilka razy ale pomogło dopiero coś takiego. Włożenie kluczyka do stacyjki, załączenie zapłonu i odczekanie aż kontrolka zacznie mocniej świecić i odpalił. Pojechałem od razu do sklepu z akumulatorami gdzie zmierzyli mi napięcie ładowania. Wynik: z załączonymi światłami ok 13,5V. Powiedział mi że powinno być przynajmniej 13,8V

    Wyczyściłem i nasmarowałem klemy wazeliną ale zabieg nie pomógł.
    Co jeszcze mnie irytuje. W momencie kiedy Pan z miernikiem mierzył wartośc napięcia na włączonym zapłonie kontrolka aku na liczniku zaświecała się takim światłęm jak powinna, mocno czerwone światło. Gdy odłaczył miernik przygasała...

    Zanim odpaliłem samochód znów musiałem odczekać kilkanaście sekund aby kontrolka "nabrała światła" i przejechałem 50km gdzie już pod koniec trasy przestałem się obawiać że mi zgaśnie i już nie odpale więc włączyłem co się da, radio, kilme, ogrzeanie szyby itp itd. Zgasiłęm silnik i włączyłęm sam zapłon i dalej to samo, choć "rozświetlanie" kontrolki trwa duszo szybciej.

    Co może być przyczyną? Alternator? regulator napięcia? jutro mam wyjazd i nie wiem czy nie zrezygnować bo mam około 70km w jedną strone, następnego dnia drugie 70km do domu...

    Dziś może zrobie jeszcze taki zabieg, że wyjmę akumulator i podłącze pod prostownik. Po diodach dowiem się w ilu % jest naładowany akumulator. Po takiej trasie powinno być blisko maximum, więc śmiało pojadę bo problem tkwi tylko przy odpalaniu a jak już się uruchomi to jedzie a w poniedziałek pojadę do elektryka.
    Mniej więcej chciałem się rozeznać bo jestem zielony. co może być przyczyną? ewentualnie jakie koszta

    0 29
  • Megger
  • Pomocny post
    #2 29 Sie 2014 20:21
    Steryd3
    Poziom 32  

    Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może dolać wody destylowanej. Gdyby uszkodzenie było poważne np. zwarcie celi to prawdopodobnie byś rozrusznikiem nie odpalił silnika więc to można raczej wykluczyć. Może się też zdarzyć, że masz jakieś uszkodzenie w instalacji które rozładowuje akumulator. Co do alternatora...zazwyczaj uzwojenia w nim się nie przepalają zostaje więc prostownik (a w nim diody) i regulator który też lubi świrować.
    Osobiście stawiał bym na regulator ewentualnie któraś z małych diod (choć nie wiem co tam za alternator siedzi i strzelam) ale bez jakichś dodatkowych pomiarów z za biurka niewiele można powiedzieć. Raczej można powróżyć.

    0
  • Megger
  • Pomocny post
    #3 29 Sie 2014 20:23
    2465442
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 29 Sie 2014 20:49
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Aku jest bezobsługowy. Teraz wyjąłem aku i na prostowniku widzę, że święcą się kontrolki max, 100% oraz żarzy się 75%. 50% i niżej nie świecą. Więc wychodzi na to że taka podróż jak dziś 50km w jedną strone i 50 z powrotem ani go nie naładowała ani nie rozładowała za bardzo. Tak jakby podtrzymywała tylko bierzący stan bo ostatnio dużo jeździłem krótkich odcinków co napewno osłabiało aku. Podładuje go na full-a i jutro jeśłi będzie czynne podjade do mechanilka i mi pomierzy co trzeba i gdzie trzeba może wysunie jakieś konkrety. O ile będzie otwarte a jutro sobota :/ A zależy mi bardzo na tym wyjeździe, Wiem że zrobić nie zrobi mi od kopa, pewnie będe musiał się umówić na konkretny dzień ale może dowiem się czy można wybrać się w podróż z takim ładowaniem. Nie mam prostownika nawet takiego taniego bo sam bym pomierzył i zobaczył gdzie jakie napięcie

    edit:
    dodam jeszcze, bo jechałek troche już pociemku, nie widzę aby światła świeciły słabiej czy gorzej albo lepiej gdy doam gazu, świecą jak powinny

    0
  • Pomocny post
    #5 29 Sie 2014 21:02
    chisel
    Poziom 26  

    Takie objawy też daje uszkodzony/sprawciały gruby kabel masowy/plecionka. Sprawdź masę na budzie.

    0
  • #6 30 Sie 2014 10:27
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Jestem po wizycie u kolejnego fachowca, opowiedziałem mu objawy, wziął miernik napięcią, pomierzył gdzie trzeba i stwierdził że u z jego strony jest wszystko ok. Ładowanie jest dobre bo faktyczne widziałem było ponad 14V i spało do niecałych 14v jak załączyłem światła. Nie wiem teraz któremu wierzyć. Jako że nie jest elektrykiem tylko typowo specjalizuje się w alternatorach i rozrusznikach nie podjął się ale stwierdził że z jego strony jest ok. Auto odpaliło za 3 razem, słyszał i mówił że rozrusznik kręci dobrze więc jeszcze raz mnie upewnił że problem jest z elektryką, żeby udać się do jakiegoś elektromechanika...

    Co jeszcze zauważyłem. Miałem zaciągnięty ręczny i podczas włożenie kluczyka do stacyjki i przekręcenia go, nie tylko ikonka akumulatora się "rozświetla" ale każda która się w tym miejscu znajduje czyli ABS i od ręcznego. Inne kontrolki które znajdują się na tarczy obrotomierza działają ok a te na licnziku prędkości świecą słabiej po czym się rozświetlają

    1
  • #7 30 Sie 2014 11:53
    Steryd3
    Poziom 32  

    A akumulator ma ile lat...może już jest u schyłku swego żywotu. Dobrze by było -jak już sygnalizowałem- zmierzyć jego napięcie zaraz po nocnym postoju(bez przekręcanie kluczyka-tylko podnieść maskę i zmierzyć). A następnie jeżeli wynik będzie w okolicach 12V zmierzyć napięcie na klemach podczas kręcenia rozrusznikiem-do jakiej wartości ono spadnie. Można by było też w tym samym czasie zmierzyć napięcie na rozruszniku (ale to pobożne życzenie z uwagi na trudny dostęp) -można by wtedy-jak sugerował któryś z przedmówców- wyeliminować problemy z kablami. Ostatecznie możesz też mieć uszkodzone/ zalane kable. Kontrolki mogą wariować też z tego powodu. Podpinałeś się testerem...to też może dać jakieś wskazówki.
    Ostatecznie zawieź do elektromechanika i niech on kombinuje- w końcu za to ma płacone.

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Sie 2014 12:50
    marley6
    Poziom 8  

    Steryd3 I ile V po nocy powinno być?
    12,15V jest ok? W starym 7letnim aku tyle mam a w nowym 12,85V

    0
  • #9 30 Sie 2014 12:53
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Mam film nagrany jak to wszystko wygląda.
    Czasem od dawna mam tak że nie zawsze zapali za 1 razem. Kręci kręci i to dobrze kręci ale nie zaskakuje. Odpali bez problemu w sekunde za kolejnym razem. To co było wczoraj to jakaś porażka wogóle :/
    Dziś Pan u którego byłem to mierzył jakieś napięcie na samym zapłonie i było 12,30V dokłądnie ale co on mierzył nie wiem, nie na aku tylko gdzieś wsadzał ręke pod silnik. Po odpaleniu było ponad 14V i 13,8V po zapaleniu świateł i po tym stwierdził że jest OK z jego strony. Zaraz dodam filmik tylko sie gra na kompa

    0
  • Pomocny post
    #10 30 Sie 2014 14:03
    Steryd3
    Poziom 32  

    marley6 napisał:
    Steryd3 I ile V po nocy powinno być?

    Jak masz powyżej 12V to jest ok-byle byś 10V nie miał bo znaczyło by, że albo masz jakiś upływ w samym akumulatorze albo masz zbyt duży pobór prądu (może za dużo gadżetów lub usterka w instalacji) lub też akumulator mimo normalnego poboru przez instalacje w skutek zmniejszonej z czasem pojemności rozładowuje się do napięcia które nie jest akceptowalne. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by te "zjawiska" wystąpiły wspólnie.
    Dobrze też jest akumulator obciążyć(np. rozrusznikiem)- w handlu są nawet specjalne testery do tego celu (nic innego jak kawał drutu oporowego dużej mocy). Gdy napięcie przy takiej próbie spadnie zbyt dużo też należy -mimo, faktu, że akumulator np. całą noc był ładowany -zastanowić się należy nad kupnem nowego.

    U kolegi z opisu wygląda, że tu te problemy raczej nie występują.
    A może to nie problemy elektryczne tylko bardziej mechaniczne. Skoro rozrusznik kręci żwawo to co tu podejrzewać ładowanie i akumulator. Może świece już dogorywają, może coś z dostarczaniem powietrze i paliwa.. Mechanikiem nie jestem więc tu nie pomogę.

    0
  • Pomocny post
    #11 30 Sie 2014 14:23
    szulcu 2
    Poziom 10  

    Panowie ładowanie powinno być na poziomie 14 V i wtedy jest ok

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeżeli jest mniejsze to na 90 % uszkodzony regulator

    0
  • Pomocny post
    #12 30 Sie 2014 16:17
    marley6
    Poziom 8  

    Steryd3 no ale czemu nowy ma rano 12,8 a inny 12,1V tylko?

    0
  • Pomocny post
    #14 31 Sie 2014 12:06
    arek59
    Poziom 29  

    Usuwałem podobną usterkę z takimi samymi objawami. Dodatkowo jak się wrzucało wsteczny to auto czasami gasło. Poprzedni mechanicy wymienili alternator i akumulator i nic to nie dało. Winna okazała się upalająca stacyjka.

    0
  • #15 31 Sie 2014 16:48
    nowaczek_1986
    Poziom 14  



    Wczoraj i dziś zrobiłem autem 150km łącznie, często go gasiłem i odpałem, tu do sklepu, tu coś i tak jakoś wyszło, Więc problem z aku czy ładowaniem bym wykluczył. Auto zapalało od pierwszego razu czyli tak jak być powinno. Długo nie kręcił rozrusznik tylko łapał od razu.

    Myślicie, że to faktycznie wina stacyjki czy może w samym liczniku coś z podświetleniem kontrolek w danym miejscu ( prędkościomierz ) bo wewnątrz obrotomierza i między obrotomierzem a prędkościomierzem w tym prostokącie kontrolki świecą jak należy.
    A problem z odpalaniem to co innego. może nałożyły się 2 usterki na siebie...

    0
  • Pomocny post
    #16 31 Sie 2014 18:41
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Kończące się szczotki lub zzieleniał przewód od wzbudzenia.

    1
  • #17 03 Wrz 2014 07:07
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    jeszcze jakieś sugestie? nie chce aby mechanik wziął się za wymianę czegoś co jest sprawne i naciągał mnie na niepotrzebne koszta...

    0
  • #18 18 Wrz 2014 21:12
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    kolega wyżej dobrze podpowiada. Ostatnio auto mi zgasło wrzucając wsteczny bieg i nie moglem odpalić. Pogasły wszystkie kontrolki. Za którymś wyjściem i włożeniem kluczyka i załączenie zapłonu pomogło że kontrolki się zapaliły.
    Do kolegi arek59 co konkretnie muszę zamówić? całą stacyjke i tylko bębenek przełożyć czy może samą kostkę?

    0
  • Pomocny post
    #19 21 Wrz 2014 13:24
    arek59
    Poziom 29  

    Wystarczy wymienić samą kostkę stacyjki.

    Golf IV 1,4 16v - zbyt niskie ładowanie / kontrolki słabo świecą

    Przy okazji warto sprawdzić stan styków w wiązce łączących się z kostką.
    Objawy mogą także wskazywać na słaby styk którejś z połączeń masowych.
    Awaria kontrolek nie ma nic wspólnego z zapalaniem. Problem poprostu leży gdzieś w elektryce.
    Autor nie mógł czasami odpalić bo stacyjka nie dawała wszystkich napięć. Będzie taki moment że auto już w ogóle nie zapali i trzeba będzie holować :P

    1
  • Pomocny post
    #20 21 Wrz 2014 13:32
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak, tak, wymieniać pół auta, a problem ok 15 cm od alternatora lub w samum alternatorze. Oddaj do fachowca, zaoszczędzisz na kosztach.

    1
  • Pomocny post
    #22 21 Wrz 2014 13:51
    przemek25l
    Poziom 29  

    A ma i to wiele a co jeśli stacyjka jest dobra. Co powiesz nowaczkowi. Sprawdzać i jeszcze raz sprawdzać a nie siać propagandy. Właściciel auta chce sie dowiedzieć co wymienić nie brudząc rączek. Miernik probówka i 15 min roboty żeby go wstępnie zdiagnozować a problem się ciągnie od..... 3 tyg.

    0
  • #23 21 Wrz 2014 14:04
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Ale przecież byłem u gościa który się zajmuje alternatorami i rozrusznikami. Mierzył miernikiem a ja mu nie zaglądałem na ręce. Powiedział, że z jego strony jest wszystko OK

    0
  • Pomocny post
    #24 21 Wrz 2014 14:16
    przemek25l
    Poziom 29  

    Jedz do elektryka samochodowego. Gość sprawdził wstępnie altka a jak masz spadek na instalacji to co? Sprawdzałeś akumulator pod obciążeniem? Pewnie nie. Wiec do elektryka powiedz dokładnie co sie dzieje i po sprawie. Pewnie ktoś ci tu poleci gościa w twojej okolicy i tyle.

    0
  • #25 21 Wrz 2014 14:31
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    W takim razie proszę polecić :) jestem z Dąbrowy Górniczej.

    Co do aku to był sprawdzany pod obciążeniem, były załaczone światła. Gość powiedział że mogło by być więcej ale nie ma tragedii. I to nie to jest powodem zanikania kontrolek.

    0
  • Pomocny post
    #26 21 Wrz 2014 14:43
    vodiczka
    Poziom 43  

    marley6 napisał:
    Steryd3 I ile V po nocy powinno być?
    12,15V jest ok? W starym 7letnim aku tyle mam a w nowym 12,85V
    Jest OK
    marley6 napisał:
    Steryd3 no ale czemu nowy ma rano 12,8 a inny 12,1V tylko?
    Jeżeli to jest ten siedmioletni to ma prawo tyle mieć. Napięcie "po nocy" maleje z wiekiem akumulatora z powodu zasiarczenia i wzrostu prądu upływu.

    0
  • Pomocny post
    #27 21 Wrz 2014 17:04
    jony mobil
    Poziom 11  

    Uciążliwy rozruch
    Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem.

    Problem z kontrolką ładowania
    Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie akumulatora.
    Proponuję również sprawdzić multimetrem jakie napięcie jest które wychodzi na kontrolkę ładowania D+, jeśli jest niższe kontrolka będzie się żarzyła- uszkodzona dioda wzbudzenia .
    Elektronik - Mechanik samochodowy z oscyloskopem usterkę powinien zlokalizować błyskawicznie.

    0
  • Pomocny post
    #28 21 Wrz 2014 17:36
    domex32
    Moderator Samochody

    Tam na filmie widać że nie tylko kontrolka ładowania mruży, ABS tez, co by faktycznie sugerowało problem z zasilaniem.

    0
  • #29 21 Wrz 2014 18:36
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    oraz kontrolka od ręcznego ( niewidoczna na filmiku bo hamulec nie był używany w tym momencie ) też mruży. Jest ona nad kontrolką aku. Reszta kontrolek które są na obrotomierzy oraz w tym prostokącie świecą normalnie. Problem jest tylko z tymi wewnątrz prędkościomierza

    0
  • Pomocny post
    #30 21 Wrz 2014 18:44
    domex32
    Moderator Samochody

    A zaglądnij do kostki za przednią lewą lampą miedzy błotnikiem a akumulatorem czy aby zielono tam nie jest.

    1