Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 2,8 03r. - Bezpiecznik nr 53 - zwarcie

29 Sie 2014 23:04 6825 24
  • Poziom 8  
    Witam Wszystkich.

    Problem może dla wielu trywialny ale ja już wymiękam. W Sharanie 2.8 V6 z 2003go roku pali mi bezpiecznik nr 53 odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza. Kilka dni temu zauważyłem, że nie działa oświetlenie. Co ciekawe oświetlenie deski rozdzielczej, lewarka i radia działa. Odpiąłem wszystkie 4 drzwi. Odłączyłem wszystkie lampki we wnętrzu. Kalafior. Nie mogę namierzyć zwarcia. Poczytałem fora, znalazłem kilka wpisów o spalonych wiązkach ale u mnie wiązki są zdrowe. Zdjąłem osłony kabli w lewym słupku i przy fotelu kierowcy ale wszystko jest tu ok. Nie mam pomysłu co jeszcze sprawdzić, z której strony zacząć analizować instalację? Poradźcie coś proszę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    A bagażnik patrzyłeś?
  • Moderator Samochody
    PiotrFi napisał:
    Co ciekawe oświetlenie deski rozdzielczej, lewarka i radia działa.
    Bo jest zasilane z innego obwodu/bezpiecznika.
    ,
    Cytat:
    z której strony zacząć analizować instalację? Poradźcie coś proszę.

    A co jeszcze wisi na tym samym bezpieczniku co oświetlenie wnętrza?
  • Poziom 8  
    Tak, sprawdzałem również lampki w bagażniku.
    Jak sądzę, jest to tylko oświetlenie wnętrza, ponieważ reszta odbiorników działa normalnie.
  • Poziom 8  
    Odpiąłem 4drzwi na złączach. Wszystkie lampki oświetlenia wnętrza wymontowałem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    Wiesz, nie próbowałem łączyć się z modułem. Spróbuję podpiąć się VAGiem i sprawdzę. Centralny, szyby, szyberdach ok.
  • Poziom 10  
    Nie pamiętam już dokładnie ale daszki przeciwsłoneczne też nie mają lampek? W Passatach i Golfach lubią się przetrzeć od nich wiązki.
  • Poziom 8  
    No dobra. Odbiorniki sprawdziłem wszystkie. Tak sądzę. Również w schowku. Osłonki przeciwsłoneczne również. Pozostaje mi faktycznie sprawdzenie modułu komfortu. Tylko, która kostka jest od oświetlenia wnętrza?
  • Poziom 11  
    walcze z podobnym problemem w Sharanie, pali mi zaraz po włozeniu bezpiecznik nr 53 .
    Jak wypne wtyczke nr P3 z modułu komfortu, to bezpiecznika nie pali.
    Nie mogę się połączyć z modułem vagiem.
  • Poziom 8  
    Ok. Czyli mamy tak samo. Wypinam wtyczkę P3 i wszystko wraca do normy.
    Tylko teraz tak, schemat pokazuje jakby z wtyczki wychodziły 3 przewody. Tym czasem wychodzi 9. Co ciekawe na kilu z nich mam masę. Mam plan przeciąć wszystkie 9 i łączyć po kolei aż znajdę ten winny. Tylko co dalej? Jak sprawdzić co faktycznie zasila te 9 przewodów?
  • Poziom 20  
    Po co od razu ucinać? Wpinasz żarówie zamiast bezpiecznika i wypinasz poszczególne piny z wtyczki i obserwujesz z którym kablem jest problem.
    Gorzej jak któryś kabel to zasilanie idące do modułu.
  • Poziom 11  
    wg schematu , to przewód czerwono-czarny nr 4 daje plusa na wszystkie lampki oswietlenia wewnatrz

    Dodano po 2 [minuty]:

    wypnij z wtyczki P3 przewód nr 4 i sprawdź czy dalej jest zwarcie na bezpieczniku
  • Poziom 8  
    Tylko jak się kurka wypina te wsuwki z wtyczki. Udało mi się ją bez problemu otworzyć. Majstruję na wszelkie możliwe sposoby a tu nic. Za moment normalnie coś urwę w nerwach. Puki co przeleciałem kabelek po kabelku mostkując kolejno wszystkie złącza wtyczki z pinami w gnieździe. Niestety pojedynczo. W tej sytuacji nic się nie dzieje. Po wpięciu wtyczki w gniazdo zatrzaskuje jakiś przekaźnik i dostaję +12 na prawy pin bezpiecznika i masę na lewy. Zaczynam się zastanawiać, czy ten moduł po prostu nie jest walnięty. Ale nic. Idę jeszcze powalczyć z tym czerwono-czarnym.
  • Poziom 11  
    Teodor85 napisał:
    Po co od razu ucinać? Wpinasz żarówie zamiast bezpiecznika i wypinasz poszczególne piny z wtyczki i obserwujesz z którym kablem jest problem.
    Gorzej jak któryś kabel to zasilanie idące do modułu.


    nr7 przewodu, to jest plus z bezpiecznika 30A ktory jest na akumulatorze.
  • Poziom 8  
    Ok. Racja. Gruby, czerwono-czarny przewód. Należy docisnąć cienkim śrubokrętem blaszkę i wsuwka wychodzi z wtyczki. Tym samym tak jak pisałeś odłączam obwód oświetlenia wnętrza. Bez tego przewodu nie przepala bezpiecznika, czyli gdzieś tu mam zwarcie.
    Jak znajdę chwilę zacznę poszukiwania po kablu. Może wiesz, gdzie idzie wiązka z wtyczki P3? Prawdopodobnie po drodze są jakieś kostki?
  • Poziom 11  
    cześć, ja u siebie znalazłem zwarcie.
    przewody były przykręcone śrubą od raczki pasażera za fotelem kierowcy, ta w podsufitce.
    zrób tak jak ja.
    rozbierz słupek po stronie kierowcy, tam będzie kostka, rozepnij ja .
    najlepiej to podłącz żarówkę w bezpiecznik który pali. jak zgaśnie , znaczy ze zwarcia nie ma.
    i szukaj.
  • Poziom 20  
    Masz może podświetlane lusterko w osłonie?
  • Poziom 11  
    Teodor85 napisał:
    Masz może podświetlane lusterko w osłonie?


    mam
  • Poziom 8  
    Hej. Po przeszło miesiącu wracam do problemu. Po zmianie czasu problem stał się naprawdę dokuczliwy, a długi weekend daje pewne możliwości. Jak już wpisałem wcześniej sprawdziłem wszystkie odbiorniki.
    Faktycznie kable podświetlenia lusterek sprawdziłem już wcześniej. Odkręciłem nawet rączki w podsufitce, jak sugerował michnik77. Idąc dalej za sugestią zdjąłem osłonę słupka kierowcy i lipa. Nie mam tu żadnej kostki. Rozebrałem osłony i zdjąłem moduł komfortu wraz z przekaźnikami i prując izolację zacząłem szukać gdzie idzie czerwono czarny przewód z wtyczki P3. Przewód ma zwarcie do masy a moduł podaje na niego +12 i to pali bezpiecznik. Niestety kabel ginie gdzieś z tyłu konsoli środkowej i nie ma możliwości dalej go śledzić.
    W związku z powyższym mam do Was kolejne pytania.

    1. jeśli ktoś wie, to gdzie dalej idzie ten przewód?

    2. mógłbym od początku pociągnąć instalację do lampek. Patrząc ile włożyłem prazy w szukanie zwarcia to już bym to zrobił ze dwa razy. Ale teraz, czy możecie mi powiedzieć, gdzie na module znajdę +12V do oświetlenia, które jest podawane cały czas (do ręcznego włączania oświetlenia), a gdzie +12V, które gaśnie w chwile po zamknięciu drzwi?

    Jeszcze jedno. Zmierzyłem co się dzieje na wtyczce lampki sufitowej i na wszystkich 3pinach mam masę.
  • Poziom 8  
    michnik77 Michnik, 23go września załączyłeś ten schemat, na którym widać jak z modułu wychodzi ten czerwono-czarny przewód do zasilania oświetlenia. Powiedz proszę, czy możesz określić, gdzie znajduje się to połączenie oznaczone jako E279, gdy z tego jednego przewodu robi się kilka?