Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen berlingo 1.6 PB 2005 - wspomaganie nie dziala plynnie

DawiDD 30 Aug 2014 06:32 10566 26
  • #1
    DawiDD
    Level 28  
    Witam
    Mam problem ze wspomaganiem z Berlingo z 2005r z silnikiem 1,6 pb. Gdy silnik pracuje i nie rusza się kierownica wszystko chodzi cicho, gdy nawet lekko przekręcę kierownice pompa wspomaganie dość głośno pracuje, a węże od niej sie mocna napinają. Poza tym przy jeździe po luku kierownica w pewnym momencie się lekko blokuje i puszcza - jak by skokowo przechodziła z godziny 14 na 15. Dzieje się tak zarówno skręcając w lewo jak i prawo. Auto nie było uderzone, płyn jest we wspomaganiu i nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. W tym modelu siłownik od maglownicy jest osobno.
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    DawiDD
    Level 28  
    ewidentnie problem leży we wspomaganiu bo jak pisałem lekkie przekręcenie kierownicy wywołuje mocny szum pompy i naprężenie przewodów. Tylko nie wiem czy to kwestia siłownika, zaworu sterującego, pompy czy jeszcze czegoś
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    DawiDD
    Level 28  
    Ogólnie kierownica chodzi lekko, sprawdzę jeszcze jak będzie gdy podniosę kola, gdy będzie pracować bez większych oporów. A te siłowniki są awaryjne? Bo coś mi sie wydaje ze to on sie kończy.
  • #6
    DawiDD
    Level 28  
    Wczoraj jeszcze popatrzałem w to wspomaganie, dolałem płynu i nic. Przy zgaszonym silniku kierownica chodzi płynnie, nie strzelają łożyska oporowe, nie czuć szarpnięć czy przeskoków. Maglownicę i drążki/końcówki wykluczam. Zauważyłem ze gdy kreci się kierownica np 1 palcem i przekręci ja o np kilkanaście stopni i lekko trzyma to sama po 1-2 sekundach odbija w przeciwną stronę. Wszystko wskazuje ze to wina wspomagania.

    Pytanie mam takie: Czy można odkręcić siłownik od maglownicy i wtedy uruchomić auto żeby zobaczyć jak on pracuje bez obciążenia? Czy w ten sposób nie uszkodzi się? Czy siłownik jest rozbieralny?
  • #7
    markslew
    Level 27  
    Sprawdź czy ukł. hydrauliczny się nie zapowietrza.
  • #8
    DawiDD
    Level 28  
    nie zapowietrza sie
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Witam.
    Posiadam podobnie jak Ty berlingo 1.6 pb 2003r. i walczę dokładnie z tym samym problemem...
    Mechanik stwierdził, że pompa wspomagania i płyn do wymiany.
    Dziś odebrałem samochód, niestety nic to nie pomogło.
    Dalej kierownica dziwnie się zachowuje na zakrętach, czuć dziwne szarpanie, pompa głośno pracuje, w wężach ciśnieniowych wzrasta ciśnienie.
    Co to może być??????????
  • #11
    markslew
    Level 27  
    Pozostaje jeszcze przekładnia kier. i łożyska Macphersonów sprawdź.
  • #12
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Łożyska są ok, maglownica nie ma luzów, nie wydaje podejrzanych dzwięków.
    Jest tam jeszcze na przewodzie wchodzącym do przekładni zaworek, może on się przycina...
  • #13
    ŁukaszM5
    Level 9  
    DawiDD znalazłeś przyczynę ??
  • #16
    marac
    Level 20  
    Zawór sterujący znajduje się na maglownicy i niestety jest do regeneracji. Czasami pomaga wymiana płynu, ale na krótko.
    Objawy:
    - jadąc po łuku kierownica pulsuje (w prawo i lewo)
    - na postoju lekko skręcając kierownicę (około 5-10 stopni) również pulsuje - trudniej zauważalne.
  • #17
    DawiDD
    Level 28  
    narazie nie znalazłem przyczyny, dziś sie biorę za ten układ.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    wytargałem maglownice, siłownik jest nierozbieralny, ale chodzi lekko. Maglownica chodzi płynnie, wiec wygląda na zawór sterujący. Rozebrałem go i na ośce jest tuleja z 4 uszczelniaczami - cala ta tuleja ma luz względem oski. Nie wydaje mi się ze tak powinno być i może to jest przyczyna złego działania. Postaram sie zlikwidować ten luz i zobaczę co to da

    Dodano po 3 [godziny] 36 [minuty]:

    już poskładany. Jest zdecydowanie lepiej. Ale te typy chyba tak maja ze wspomaganie nie jest idealne
  • #18
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Dziekuję, przynajmniej już wiem na czym stoję.
    W poniedziałek biorę się za rozbiórkę.
  • #19
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozdzielacza nie naprawisz, uszczelnienia są wręcz jednokrotnego montażu. Czeka Ciebie wymiana przekładni, niestety.
  • #20
    DawiDD
    Level 28  
    u mnie czyszczenie + wymiana plynu pomogła. Nie jest idealnie jak w kilku innych autach którymi jeżdżę, ale jest do zaakceptowania. A swoja droga jaki płyn przewiduje producent do tego typu przekładni?
  • #21
    marac
    Level 20  
    Czyszczenie i wymiana pomaga na krótko. Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA
  • #22
    DawiDD
    Level 28  
    Zalałem jakiś pierwszy lepszy hipol chyba nawet mineralny z orlena. Zastanawiam sie czy go zmienić czy to raczej nie ma sensu?
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    marac
    Level 20  
    georgesgr wrote:
    marac wrote:
    Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA

    Nie do tego ukladu. To jest plyn do wspomagania elektrycznego.

    Do innych - ATF D (olej do skrzyn automatycznych) jakilkolwiek firmy.

    Faktycznie moja gafa (ostatnio więcej go zamawiam), a powinien być dexron (czerwony).
  • #25
    DawiDD
    Level 28  
    Warto zmienić płyn orlena na dextrona? Jest on lepszej jakość czy dać z tym spokój?
  • #26
    marac
    Level 20  
    Dexron to jest podgrupa olei dedykowana do przekładni automatycznych i wspomagania układu kierownicznego.
  • #27
    DawiDD
    Level 28  
    Wadliwe był zawór sterujący