Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen berlingo 1.6 PB 2005 - wspomaganie nie dziala plynnie

DawiDD 30 Aug 2014 06:32 9243 26
  • #1
    DawiDD
    Level 28  
    Witam
    Mam problem ze wspomaganiem z Berlingo z 2005r z silnikiem 1,6 pb. Gdy silnik pracuje i nie rusza się kierownica wszystko chodzi cicho, gdy nawet lekko przekręcę kierownice pompa wspomaganie dość głośno pracuje, a węże od niej sie mocna napinają. Poza tym przy jeździe po luku kierownica w pewnym momencie się lekko blokuje i puszcza - jak by skokowo przechodziła z godziny 14 na 15. Dzieje się tak zarówno skręcając w lewo jak i prawo. Auto nie było uderzone, płyn jest we wspomaganiu i nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. W tym modelu siłownik od maglownicy jest osobno.
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    DawiDD
    Level 28  
    ewidentnie problem leży we wspomaganiu bo jak pisałem lekkie przekręcenie kierownicy wywołuje mocny szum pompy i naprężenie przewodów. Tylko nie wiem czy to kwestia siłownika, zaworu sterującego, pompy czy jeszcze czegoś
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    DawiDD
    Level 28  
    Ogólnie kierownica chodzi lekko, sprawdzę jeszcze jak będzie gdy podniosę kola, gdy będzie pracować bez większych oporów. A te siłowniki są awaryjne? Bo coś mi sie wydaje ze to on sie kończy.
  • #6
    DawiDD
    Level 28  
    Wczoraj jeszcze popatrzałem w to wspomaganie, dolałem płynu i nic. Przy zgaszonym silniku kierownica chodzi płynnie, nie strzelają łożyska oporowe, nie czuć szarpnięć czy przeskoków. Maglownicę i drążki/końcówki wykluczam. Zauważyłem ze gdy kreci się kierownica np 1 palcem i przekręci ja o np kilkanaście stopni i lekko trzyma to sama po 1-2 sekundach odbija w przeciwną stronę. Wszystko wskazuje ze to wina wspomagania.

    Pytanie mam takie: Czy można odkręcić siłownik od maglownicy i wtedy uruchomić auto żeby zobaczyć jak on pracuje bez obciążenia? Czy w ten sposób nie uszkodzi się? Czy siłownik jest rozbieralny?
  • #7
    markslew
    Level 27  
    Sprawdź czy ukł. hydrauliczny się nie zapowietrza.
  • #8
    DawiDD
    Level 28  
    nie zapowietrza sie
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Witam.
    Posiadam podobnie jak Ty berlingo 1.6 pb 2003r. i walczę dokładnie z tym samym problemem...
    Mechanik stwierdził, że pompa wspomagania i płyn do wymiany.
    Dziś odebrałem samochód, niestety nic to nie pomogło.
    Dalej kierownica dziwnie się zachowuje na zakrętach, czuć dziwne szarpanie, pompa głośno pracuje, w wężach ciśnieniowych wzrasta ciśnienie.
    Co to może być??????????
  • #11
    markslew
    Level 27  
    Pozostaje jeszcze przekładnia kier. i łożyska Macphersonów sprawdź.
  • #12
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Łożyska są ok, maglownica nie ma luzów, nie wydaje podejrzanych dzwięków.
    Jest tam jeszcze na przewodzie wchodzącym do przekładni zaworek, może on się przycina...
  • #13
    ŁukaszM5
    Level 9  
    DawiDD znalazłeś przyczynę ??
  • #16
    marac
    Level 20  
    Zawór sterujący znajduje się na maglownicy i niestety jest do regeneracji. Czasami pomaga wymiana płynu, ale na krótko.
    Objawy:
    - jadąc po łuku kierownica pulsuje (w prawo i lewo)
    - na postoju lekko skręcając kierownicę (około 5-10 stopni) również pulsuje - trudniej zauważalne.
  • #17
    DawiDD
    Level 28  
    narazie nie znalazłem przyczyny, dziś sie biorę za ten układ.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    wytargałem maglownice, siłownik jest nierozbieralny, ale chodzi lekko. Maglownica chodzi płynnie, wiec wygląda na zawór sterujący. Rozebrałem go i na ośce jest tuleja z 4 uszczelniaczami - cala ta tuleja ma luz względem oski. Nie wydaje mi się ze tak powinno być i może to jest przyczyna złego działania. Postaram sie zlikwidować ten luz i zobaczę co to da

    Dodano po 3 [godziny] 36 [minuty]:

    już poskładany. Jest zdecydowanie lepiej. Ale te typy chyba tak maja ze wspomaganie nie jest idealne
  • #18
    ŁukaszM5
    Level 9  
    Dziekuję, przynajmniej już wiem na czym stoję.
    W poniedziałek biorę się za rozbiórkę.
  • #19
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozdzielacza nie naprawisz, uszczelnienia są wręcz jednokrotnego montażu. Czeka Ciebie wymiana przekładni, niestety.
  • #20
    DawiDD
    Level 28  
    u mnie czyszczenie + wymiana plynu pomogła. Nie jest idealnie jak w kilku innych autach którymi jeżdżę, ale jest do zaakceptowania. A swoja droga jaki płyn przewiduje producent do tego typu przekładni?
  • #21
    marac
    Level 20  
    Czyszczenie i wymiana pomaga na krótko. Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA
  • #22
    DawiDD
    Level 28  
    Zalałem jakiś pierwszy lepszy hipol chyba nawet mineralny z orlena. Zastanawiam sie czy go zmienić czy to raczej nie ma sensu?
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    marac
    Level 20  
    georgesgr wrote:
    marac wrote:
    Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA

    Nie do tego ukladu. To jest plyn do wspomagania elektrycznego.

    Do innych - ATF D (olej do skrzyn automatycznych) jakilkolwiek firmy.

    Faktycznie moja gafa (ostatnio więcej go zamawiam), a powinien być dexron (czerwony).
  • #25
    DawiDD
    Level 28  
    Warto zmienić płyn orlena na dextrona? Jest on lepszej jakość czy dać z tym spokój?
  • #26
    marac
    Level 20  
    Dexron to jest podgrupa olei dedykowana do przekładni automatycznych i wspomagania układu kierownicznego.
  • #27
    DawiDD
    Level 28  
    Wadliwe był zawór sterujący