Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen berlingo 1.6 PB 2005 - wspomaganie nie dziala plynnie

DawiDD 30 Sie 2014 06:32 5193 26
  • #1 30 Sie 2014 06:32
    DawiDD
    Poziom 28  

    Witam
    Mam problem ze wspomaganiem z Berlingo z 2005r z silnikiem 1,6 pb. Gdy silnik pracuje i nie rusza się kierownica wszystko chodzi cicho, gdy nawet lekko przekręcę kierownice pompa wspomaganie dość głośno pracuje, a węże od niej sie mocna napinają. Poza tym przy jeździe po luku kierownica w pewnym momencie się lekko blokuje i puszcza - jak by skokowo przechodziła z godziny 14 na 15. Dzieje się tak zarówno skręcając w lewo jak i prawo. Auto nie było uderzone, płyn jest we wspomaganiu i nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. W tym modelu siłownik od maglownicy jest osobno.
    Czy ktoś się spotkał z takim problemem?

    0 26
  • #2 30 Sie 2014 08:12
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Sie 2014 08:28
    DawiDD
    Poziom 28  

    ewidentnie problem leży we wspomaganiu bo jak pisałem lekkie przekręcenie kierownicy wywołuje mocny szum pompy i naprężenie przewodów. Tylko nie wiem czy to kwestia siłownika, zaworu sterującego, pompy czy jeszcze czegoś

    0
  • #4 30 Sie 2014 13:01
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 30 Sie 2014 14:36
    DawiDD
    Poziom 28  

    Ogólnie kierownica chodzi lekko, sprawdzę jeszcze jak będzie gdy podniosę kola, gdy będzie pracować bez większych oporów. A te siłowniki są awaryjne? Bo coś mi sie wydaje ze to on sie kończy.

    0
  • #6 31 Sie 2014 07:21
    DawiDD
    Poziom 28  

    Wczoraj jeszcze popatrzałem w to wspomaganie, dolałem płynu i nic. Przy zgaszonym silniku kierownica chodzi płynnie, nie strzelają łożyska oporowe, nie czuć szarpnięć czy przeskoków. Maglownicę i drążki/końcówki wykluczam. Zauważyłem ze gdy kreci się kierownica np 1 palcem i przekręci ja o np kilkanaście stopni i lekko trzyma to sama po 1-2 sekundach odbija w przeciwną stronę. Wszystko wskazuje ze to wina wspomagania.

    Pytanie mam takie: Czy można odkręcić siłownik od maglownicy i wtedy uruchomić auto żeby zobaczyć jak on pracuje bez obciążenia? Czy w ten sposób nie uszkodzi się? Czy siłownik jest rozbieralny?

    0
  • #7 31 Sie 2014 13:35
    markslew
    Poziom 27  

    Sprawdź czy ukł. hydrauliczny się nie zapowietrza.

    0
  • #8 01 Wrz 2014 07:34
    DawiDD
    Poziom 28  

    nie zapowietrza sie

    0
  • #9 01 Wrz 2014 08:02
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 01 Wrz 2014 19:53
    ŁukaszM5
    Poziom 7  

    Witam.
    Posiadam podobnie jak Ty berlingo 1.6 pb 2003r. i walczę dokładnie z tym samym problemem...
    Mechanik stwierdził, że pompa wspomagania i płyn do wymiany.
    Dziś odebrałem samochód, niestety nic to nie pomogło.
    Dalej kierownica dziwnie się zachowuje na zakrętach, czuć dziwne szarpanie, pompa głośno pracuje, w wężach ciśnieniowych wzrasta ciśnienie.
    Co to może być??????????

    0
  • #11 01 Wrz 2014 20:34
    markslew
    Poziom 27  

    Pozostaje jeszcze przekładnia kier. i łożyska Macphersonów sprawdź.

    0
  • #12 01 Wrz 2014 20:50
    ŁukaszM5
    Poziom 7  

    Łożyska są ok, maglownica nie ma luzów, nie wydaje podejrzanych dzwięków.
    Jest tam jeszcze na przewodzie wchodzącym do przekładni zaworek, może on się przycina...

    1
  • #13 03 Wrz 2014 22:00
    ŁukaszM5
    Poziom 7  

    DawiDD znalazłeś przyczynę ??

    0
  • #14 03 Wrz 2014 22:15
    Robak131
    Poziom 12  

    Myśle że to zawór sterujacy

    0
  • #16 03 Wrz 2014 22:59
    marac
    Poziom 20  

    Zawór sterujący znajduje się na maglownicy i niestety jest do regeneracji. Czasami pomaga wymiana płynu, ale na krótko.
    Objawy:
    - jadąc po łuku kierownica pulsuje (w prawo i lewo)
    - na postoju lekko skręcając kierownicę (około 5-10 stopni) również pulsuje - trudniej zauważalne.

    0
  • #17 04 Wrz 2014 16:26
    DawiDD
    Poziom 28  

    narazie nie znalazłem przyczyny, dziś sie biorę za ten układ.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    wytargałem maglownice, siłownik jest nierozbieralny, ale chodzi lekko. Maglownica chodzi płynnie, wiec wygląda na zawór sterujący. Rozebrałem go i na ośce jest tuleja z 4 uszczelniaczami - cala ta tuleja ma luz względem oski. Nie wydaje mi się ze tak powinno być i może to jest przyczyna złego działania. Postaram sie zlikwidować ten luz i zobaczę co to da

    Dodano po 3 [godziny] 36 [minuty]:

    już poskładany. Jest zdecydowanie lepiej. Ale te typy chyba tak maja ze wspomaganie nie jest idealne

    0
  • #18 04 Wrz 2014 21:02
    ŁukaszM5
    Poziom 7  

    Dziekuję, przynajmniej już wiem na czym stoję.
    W poniedziałek biorę się za rozbiórkę.

    1
  • #19 04 Wrz 2014 21:05
    manta
    Poziom 39  

    Rozdzielacza nie naprawisz, uszczelnienia są wręcz jednokrotnego montażu. Czeka Ciebie wymiana przekładni, niestety.

    0
  • #20 04 Wrz 2014 21:40
    DawiDD
    Poziom 28  

    u mnie czyszczenie + wymiana plynu pomogła. Nie jest idealnie jak w kilku innych autach którymi jeżdżę, ale jest do zaakceptowania. A swoja droga jaki płyn przewiduje producent do tego typu przekładni?

    0
  • #21 04 Wrz 2014 22:38
    marac
    Poziom 20  

    Czyszczenie i wymiana pomaga na krótko. Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA

    0
  • #22 05 Wrz 2014 07:06
    DawiDD
    Poziom 28  

    Zalałem jakiś pierwszy lepszy hipol chyba nawet mineralny z orlena. Zastanawiam sie czy go zmienić czy to raczej nie ma sensu?

    0
  • #23 05 Wrz 2014 07:40
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 05 Wrz 2014 22:48
    marac
    Poziom 20  

    georgesgr napisał:
    marac napisał:
    Rekomendowany płyn to TOTAL FLUIDE DA

    Nie do tego ukladu. To jest plyn do wspomagania elektrycznego.

    Do innych - ATF D (olej do skrzyn automatycznych) jakilkolwiek firmy.

    Faktycznie moja gafa (ostatnio więcej go zamawiam), a powinien być dexron (czerwony).

    0
  • #25 07 Wrz 2014 09:35
    DawiDD
    Poziom 28  

    Warto zmienić płyn orlena na dextrona? Jest on lepszej jakość czy dać z tym spokój?

    0
  • #26 07 Wrz 2014 15:09
    marac
    Poziom 20  

    Dexron to jest podgrupa olei dedykowana do przekładni automatycznych i wspomagania układu kierownicznego.

    1
  • #27 18 Mar 2017 19:51
    DawiDD
    Poziom 28  

    Wadliwe był zawór sterujący

    0