Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e36 1.8 IS - Brak iskry i sterowania pompą paliwa

rzr 30 Sie 2014 17:58 2499 7
  • #1 30 Sie 2014 17:58
    rzr
    Poziom 10  

    Witam temat jak wyżej. Borykam się z tym autem od kilku dni z doskoku ponieważ stoi 30 km od miejsca mojego zamieszkania. Jest to E36 1.8 IS z 94r. Brakuje mu iskry i sterowania pompy. Typowa usterka czujnika położenia wału, który u mnie niestety jest sprawny. EWSa tutaj jeszcze nie ma. Sterownik silnika to Bosch DME o nr 0 261 203 281. Instalacja od czujników wału i wałka przepatrzona po całości od sterownika do nich samych. O zasilaniach oczywiście nie wspominam bo wszystko jest na miejscu. Dodatkowo powiem, że sterownik poprawnie załącza przekaźnik główny lecz oczywiście z ECU nie idzie się połączyć. Sterownik podrzucany na drugi ale z allegro więc też nie wiadomo co wart. Prosiłbym o jakieś wskazówki gdzie tu jeszcze ręce wsadzić. Przecież to jest stary trup i układ prosty jak budowa cepa a tak człowieka zagina :|

    0 7
  • #2 30 Sie 2014 19:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Pompę włącza po włączeniu zapłonu? W skrzynce obok kielicha nie ma zgnilizny?

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Sie 2014 21:55
    robokop
    Moderator Samochody

    Piotr520 napisał:
    Tam powinien być ews I.Taki przekaznik.
    http://www.e38.org/EWS.pdf

    Ale EWS tnie i obwód "50" - rozrusznik.

    1
  • #5 31 Sie 2014 01:05
    rzr
    Poziom 10  

    Silnik normalnie kręci, EWSa ani nawet pętli na stacyjce nie stwierdzono. W skrzynce zgnilizny brak, pompy jak w temacie nie uruchamia nawet po zapłonie (po podaniu masy na przekaźnik na wtyczce sterownika pompa rusza więc wiązka ok). W międzyczasie właściciel przyznał się, że samochód przestał odpalać po spawaniu na podłączonej klemie...

    0
  • #6 31 Sie 2014 08:37
    robokop
    Moderator Samochody

    Ubity DME. Szukaj drugiego, tylko albo z następnego samochody bez EWS, albo "tuningowanego".

    0
  • Pomocny post
    #7 31 Sie 2014 10:32
    Piotr520
    Poziom 22  

    W tym roczniku przy tym zabezpieczeniu nie ma pętli tylko ten śmieszny przekaznik,ale jak zauważył robokop powinno odciąć rozrusznik.Szukaj kompa z czerwoną naklejką z przed roku 95.

    1
  • #8 31 Sie 2014 14:12
    rzr
    Poziom 10  

    Zagadka rozwiązana. Jednak nie DME, znalazłem tutaj na elektrodzie poradę kolegi Piotr520 dotyczącą co prawda zwykłego 1.8 ale również zadziałało. Wystarczyło ciachnąć przewód idący na pin 81 na DME i auto zagadało.

    1
  Szukaj w 5mln produktów