Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs/281707/0195 - Silnik Briggs 12.5 HP, ciężko odpala, zawory

31 Sie 2014 13:03 13761 8
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam traktorek MTD z silnikiem Briggs 12.5HP (281707 type 0195), od kilku tygodniu ciężko odpalał, tzn. jak odłączyłem kosisko to jakoś tam odpalił, trochę pochodził i jak podłączałem znowu to za którymś tam kręceniem w końcu odpalał.

    Jak kręcę kołem silnika to jest takie miejsce bardzo dużego oporu, tego chyba wcześniej nie było. Rozebrałem rozrusznik, okazał się w fatalnym stanie, pęknięte denko od trzymania szczotek, górna łapa gdzie jest górna tuleja jest bardzo wyrobiono. Z naprawą tego myślę, że sobie poradzę, ale nie dawało mi spokoju ten duży opór przy kręceniu kołem silnika. Po lekturze forum cień padł na zawory,
    Dostałem się do okienka gdzie można sprawdzić luz zaworów i faktycznie na zaworze ssącym nie ma praktycznie w ogóle luzu (po kilku próbach udało mi się wcisnąć listem 0,05mm) na drugim był luz 0,15mm.
    Niestety nie wiem jak w tym silniku reguluje się luz zaworów.

    Pytania:
    1. Czy problem z luzem zaworów mógł być przyczyną uszkodzenia rozrusznika?
    2. Jakiej mocy rozrusznik nadaje się do tego silnika (w intrenecie jest sporo rozruszników, które wyglądają niemal identycznie )?
    3. Jak w tym silniku wyregulować zawory?
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    Akumulator naładowany, nawet sprawdzałem na innym 100% sprawnym akumulatorze z samochodu osobowego.

    Co do rozrusznika to nie wiem tylko jaki to ma być model (moc ) tego rozrusznika.

    Co do zaworów to znalazłem manual'a do briggsa i jest tam napisane, że dla modelu 280000 luz na ssącym powinien być 0.13-0.18 a na wydechowym 0.23-0.28mm. Chciałem się upewnić, czy to się dotyczy również mojego silnika?

    Przy okazji zdjąłem głowicę, poniżej zdjęcie
    Briggs/281707/0195 - Silnik Briggs 12.5 HP, ciężko odpala, zawory

    Czy ten olej z tej strony tłoka to powinien być?
  • Poziom 23  
    Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić.
    Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić.
    Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali.
    Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym.
    -Co do oporu to chyba normalne że kręcąc "ręką" ciężko uzyskać kompresje? (przełamać silnik) chyba że świeca była wykręcona?
  • Poziom 15  
    Jakieś postępy poczyniłem.
    Rozrusznik kupiłem nowy na jednym z serwisów aukcyjnych (wymiana części to 2/3 nowego rozrusznika), wyczyściłem wszystko z nagaru, dotarłem zawory i gniazda zaworów, wyregulowałem odpowiednio luzy na zaworach. Wymieniłem też solenoid bo był strasznie pordzewiały.
    Po tych czynnościach silnik palił od cyknięcia nie ważne czy miałem podłączone kosisko czy nie, poprostu rewelacja.

    Teraz problem jest w tym, że po pierwszym koszeniu (po naprawie), które trwało 50min, traktorek standardowo wyłączyłem z kluczyka, po 2 godzinach chciałem go odpalić aby wjechać do garażu a tu nic ani rozrusznik drgnie, okazuje się że przepala się bezpiecznik 20A (ten za solenoidem), nie miałem przy sobie miernika więc nie wiem jeszcze gdzie jest zwarcie.
    Czy ktoś coś wie na temat możliwych przyczyn przepalającego się bezpiecznika?

    Od silnika (w okolicach rozrusznika) wychodzi taki cienki kabelek, ponieważ przy rozkręcaniu silnika ułamał się przy wtyczce, założyłem nowe wtyki a te stare wyrzuciłem, czy tam czasem nie było w tych wtyczkach jakiejś diody (niestety nie mogę znaleźć starych wtyków aby dokładnie sprawdzić?
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    Tak masz rację, tam była dioda, odszukałem ten kawałek "drutu" co się ułamał obrałem z koszulki i okazało się, że tam jest dioda 1n5406.

    po rozłączeniu tego kable (jak rozumiem od alternatora) zwarcie już nie ma.

    Czyli muszę zdjąć koło na silniku, aby dostać się do tego alternatora?
    Nie mogę nigdzie na schematach znaleźć, którą stroną była wpięta, obstawiam że katodą w stronę alternatora, może ktoś wie?
  • Poziom 1  
  • Poziom 2  
    Witam.
    Panowie jakie mają być luzy zaworowe w silniku B&S 12IC typ 281707? Takie jak podał kolega wyżej? "luz na ssącym powinien być 0.13-0.18 a na wydechowym 0.23-0.28mm"