Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator ładowany gniazdem zapalniczki

jasic 31 Sie 2014 23:06 4215 24
  • #1 31 Sie 2014 23:06
    jasic
    Poziom 7  

    Witam drogich kolegów,

    Mam nietypowe pytanie. Mam rejestrator trasy MIO a którym bateria w trybie parkingowym wytrzymuje ok 10 minut. Chciałbym w jakiś sposób przedłużyć pracę rejestratora w trybie parkingowym. W moim samochodzie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odcinany jest prąd w gniazdku zapalniczki.

    Czy jest jakaś opcja aby użyć jakiejś "przelotki z akumulatorem" ?
    Tzn.
    1. do gniazda zapalniczki wkładam ładowarkę z wyjściem USB
    2. do ładowarki podpinam jakiś "bank energii" np. http://www.dobreprogramy.pl/djfoxer/Nokia-DC16-przenosnia-ladowarka-na-USB,41610.html
    3. wyjście z tego akumulatora do gniazda damskiego zapalniczki
    4. podłączenie do tego gniazda zapalniczki kabla do mojej kamery.

    To jest mocno zakręcone dlatego chciałem zapytać czy ktoś nie słyszał czasem o czymś prostszym w stylu rozgałęziacz gniazda z wbudowanym akumulatorkiem ?

    np coś takiego http://images.sklepy24.pl/65626382/18695/medium/rozdzielacz-gniazda-zapalniczki-2x-ad-216.jpg
    gdzie mam tylko jedno wyjście damskie do mojej kamery a zamiast drugiego gniazda jest jakiś akumulatorek , który wystarczy mi na dodatkową pracę kamery

    z góry dziękuję za pomoc
    Grzegorz

    0 24
  • #2 01 Wrz 2014 00:11
    pylos
    Poziom 22  

    Czy nie prościej byłoby podać napięcie na gniazdo zapalniczki z przewodu przed stacyjką(stały plus) poprzez bezpiecznik przelotowy.

    0
  • #3 01 Wrz 2014 01:07
    jasic
    Poziom 7  

    Myślałem o tym ale boje się , że może wyczerpać się akumulator gdyby kamera chodziła całą noc...
    Wystarczy mi coś co podtrzyma pracę kamery na 2 godziny. Myślałem, że są
    takie przenośne banki energii z wejściem i wyjściem na gniazdo zapalniczki (tak by w tym baku energii ) ładował się akumulatorek gdy jest zasilanie w gniazdku a gdy go nie ma to energia płynie przez np te 2h z akumulatorka.. Nie chcę też podpinać niczego dużego jak osobny mały akumulator żelowy..

    1
  • #4 01 Wrz 2014 02:29
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 01 Wrz 2014 11:46
    jasic
    Poziom 7  

    możesz coś więcej powiedzieć ? Jak to wygląda ? Podaj proszę jakiś link.
    Co to takiego ? Googluje w internecie i nic nie znalazłem na temat tej ładowarki.

    0
  • #6 01 Wrz 2014 17:52
    jasic
    Poziom 7  

    Nikt nie wie ?

    0
  • #7 01 Wrz 2014 18:30
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 01 Wrz 2014 20:19
    jasic
    Poziom 7  

    Nie wiem czy chcecie mi pomóc czy ktoś sobie nabija posty ?
    Nie jestem elektronikiem, ani powyższy schemat ani " Ładowarka nienadzorowana z diodą prostowniczą dużej mocy " kompletnie nic mi nie mówią.

    Nawet szukałem frazy "ładowarka nienadzorowana" w google i tez nic mi nie pokazało dlatego zastanawiam się czy ktoś sobie robi ze mnie jaja ?

    0
  • #9 01 Wrz 2014 20:40
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 01 Wrz 2014 20:53
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    Snopowiazalka napisał:
    Sorry, ale nie znam Twojego poziomu wtajemniczenia w elektrykę. Ładowanie nienadzorowane to najczęściej spotykana metoda ładowania akumulatorów, a jednocześnie najprostsza jaką można sobie wyobrazić. Są na to różne określenia "tryb nocny" "tryb dziesięciogodzinny", lub jak kto woli i nie ma się co rozpisywać, bo generalnie chodzi o to, że prąd ładowania o wartości C/10 nie spowoduje trwałych uszkodzeń na dłuższą mętę i można w ten sposób pozostawić ładowarkę na czas nieokreślony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chiny obecnie idą na masówkę powiedziałbym wręcz na potęgę w tego typu ładowarkach i są dosłownie wszędzie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i jeszcze jakbyś nie wiedział rezystor dobiera się experymentalnie, ale przeważnie ma wartość gdzieś k. 10Ω.


    Mam "jakieś" pojęcie o elektronice i elektryce. Ale ni ch..a nie mogę pojąć jak taki schemat może pomóc autorowi? Raczej powinien poszukać jakiegoś układu co po ko. 2 godzinach odłączy zasilanie z akumulatora. Układ taki będzie pobierał na tyle mały prąd, że nie rozładuje akumulatora nawet przez miesiąc.

    0
  • #11 01 Wrz 2014 21:00
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 01 Wrz 2014 21:16
    jasic
    Poziom 7  

    Dzięki chłopaki, widzę że chyba chcecie mi pomóc a nie nabijacie się ze mnie.

    Powiem szczerze , że nie mam kompletnie żadnej wiedzy o układach itp.
    Sądziłem , że ktoś poda mi informacje w stylu: Kup produkt o nazwie XXX
    albo Kup XYZ i odetnij kabel , zamień wtyczkę i gotowe. Przeróbki w samochodzie raczej odpadają mam samochód bmw x6 na gwarancji (nie wiem czy mogę ją stracić ale też wolałbym nie rozkręcać go czy ciągnąć jakieś dodatkowe kable, wiercić dziury...
    Szukałem jakiegoś prostego i wygodnego rozwiązania.

    Nie znacie jakiegoś innego prostego, gotowego (czy prawie gotowego) rozwiązania mojego problemu ?

    Dziękuję

    0
  • #13 01 Wrz 2014 21:28
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 01 Wrz 2014 22:07
    jasic
    Poziom 7  

    witaj

    Ufam , że mówisz dobrze lecz ja nic na podstawie tych informacji nie wykombinuję.
    To tak jakbym ja dawał Ci wskazówki z programowania obiektowego w php czy sposoby optymalizacji bazy danych.. Jestem programistą ale nie elektronikiem ;(
    To co dla jednych jest 'oczywistą oczywistością' dla innych jest czarną magią.

    btw. mam taką kamerkę i to właśnie dla niej chcę przedłużyć czas pracy... http://www.mediaexpert.pl/wideorejestratory/wideorejestrator-mio-mivue-568,id-236997

    1
  • #15 01 Wrz 2014 23:37
    jaspi85
    Poziom 14  

    Ten schemat to jest nic innego jak UPS.
    Pasowało by w miejscu rezystora podłączyć regulator/układ ładowania no chyba że będzie ładował co jakiś czas w domu ładowarką automatyczną do akumulatora żelowego bo napięcie ładowania podtrzymującego jest do 13.8V, a nie jak w aucie 14.4V na to trzeba uważać, no chyba że zwykły akumulator kwasowy wtedy układ ładowania odpada bo w aucie jest już gotowy regulator na akumulator samochodowy od alternatora z tym że trzeba uważać żeby układ nie przewracał się bo może elektrolit się wylać wewnątrz tego układu i poza.
    Ja do snopowiazalka
    Z tym prądem ładowania to popisałeś, a o kontroli napięcia co jakiś czas nie napisałeś.
    C1/10 to nie jest mały prąd ładowania ale potrafi napięciem przewyższyć zalecenia producenta akumulatora albo instalacji ładowania w aucie co do ładowania.
    Nic bym nie mówił jak byś pisał o prądzie C1/20.
    Mam prostownik ruski i pierwszy zakres łatowania przekracza 15V na akumulatorze 12V 180Ah więc jak się to ma z twoim opisem ładowania???
    Teraz schemat.
    Powiedzmy że autor zmontował ten układ i podłączył do gniazda zapalniczki wtyczką.
    Wyjście z tego układu zamontował gniazdo zapalniczki.
    Nie przerabiając elektryczność w aucie to wygląda tak:
    Idzie do auta z tym układem (naładowany akumulator wewnętrzny),
    wsiada do autka z kluczem w kieszeni,
    podłącza układ do autka-gniazdo zapalniczki,
    do wyjścia z tego układu podłącza kamerę i już kamera działa,
    wychodzi z autka idzie do domu,
    podłączony układ działa dopóki akumulator w układzie nie padnie, po czym nastąpi zasilanie z wewnątrz kamery jak to fabryka dała 10minut po tym kamera się wyłącza.
    W między czasie jak to z autkiem jest, idziemy do autka zapalamy silnik jedziemy gdzieś to w tym czasie układ się ładuje z akumulatora/alternatora autka i kamera też się ładuje z autka poprzez układ.
    Wszystko jest pięknie w zależności od stopnia rozładowania i ładowania akumulatora w układzie oraz kamery.
    Jak autor będzie długo jeździł i krótko używał jak pisał 2 godziny to w układzie akumulator będzie zawsze naładowany do pełna.
    Jeśli krótko jeździł i długo używał kamery to być może akumulator w układzie będzie stale niedoładowany co po jakimś czasie się uszkodzi akumulator żel.
    Chyba że będzie co jakiś czas ładował poza autkiem ładowarką automatyczną do akumulatora żel to będzie jak najbardziej w porządku.
    Bo nikt nie zostawia w aucie klucz w stacyjce jako włączona żeby kamera działała a właściciel gdzieś sobie poszedł takiej opcji nie będzie bo prędzej grozi to kradzieżą, a nie rozładowaniem akumulatora w aucie.
    Tak jak pisał autor że nie przerabia instalację czyli gniazdo działa tylko przy właścicielu tegoż autka więc nie widzę możliwości rozładowania chyba że by spał w aucie przez tydzień z kluczem w stacyjce w pozycji ON to wtedy rozumiem.
    To tyle z mojej strony.
    Jak komuś nie pasuje mój post to proszę bardzo kosz bez żałości, a autor nie będzie wiedział co dalej z tym układem, jak to działa.

    0
  • #16 02 Wrz 2014 00:10
    vodiczka
    Poziom 43  

    Snopowiazalka napisał:
    bo generalnie chodzi o to, że prąd ładowania o wartości C/10 nie spowoduje trwałych uszkodzeń na dłuższą mętę i można w ten sposób pozostawić ładowarkę na czas nieokreślony.
    Jeżeli pozostawisz na czas nieokreślony to zapewne zdziwisz się, że wbrew temu co napisałeś wystąpiło trwałe uszkodzenie akumulatora. :D

    Tylko ładowarka z automatycznym wyłączeniem ładowania po osiągnięciu określonego napięcia (zazwyczaj 14,5V) pozwala pozostawić ją podłączoną do akumulatora na czas nieokreślony. Możliwy jest też tryb stałego doładowania po uprzednim naładowaniu ale wtedy prąd podtrzymujący zawiera się w granicach 50-150 mA (w przybliżeniu C/1000) w zależności od pojemności akumulatora.

    0
  • #17 02 Wrz 2014 05:07
    2453765
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 02 Wrz 2014 10:38
    vodiczka
    Poziom 43  

    Snopowiazalka napisał:
    Owszem dla Ni-Cd rozróżnia się próg konieczności nadzoru powyżej 0.2C prądu ładowania od prądu podtrzymania
    Tylko dla Ni-Cd?
    Snopowiazalka napisał:
    może lepiej jakbym część wiedzy zostawił dla siebie.
    Masz rację.
    Snopowiazalka napisał:
    Jak poszukasz, to czasem coś znajdziesz, np. pod tym linkiem.
    Znalazłem: "Ten transformator jest w stanie naładować rozładowany do bezpiecznego napięcia (10.8V) akumulator o pojemności 7Ah w czasie poniżej 12 godzin. Naładuje go do napięcia ok. 13.5-13.8V, co jest napięciem zalecanym do pracy w trybie buforowym. Transformatory te są używane od dawna z powodzeniem w instalacjach alarmowych i zapewniają bezobsługową pracę akumulatora przez lata"
    To co istotne wytłuściłem i nijak to się ma do Twoich uwag z postu #9 o możliwości pozostawienia ładowarki na czas nieokreślony o ile nie przekracza się prądu ładowania C/10. Istotne jest nieprzekroczenie określonej wartości napięcia.

    0
  • #19 02 Wrz 2014 19:42
    jaspi85
    Poziom 14  

    Ja do snopowiazalka
    Widzisz nie tylko ja jestem sprzeczny z Tobą co do prądu C1/10.
    To że się obracasz w akumulatorach, nie znaczy że znawcą jesteś
    w tej sprawie.
    To ja też tak mogę powiedzieć bo lubię siedzieć w prądzie czyli instalacja elektryczna i też bym powiedział żem znawca i nie dam wiedzę.
    A wiedza to tylko 1%, a nawet mniej bo ciągle jestem głodny wiedzy.
    Trzeba się szkolić do końca życia, a nie stanąć na czymś bo wystarczy.
    Trzymanie wiadomości dla siebie to nic nie da bo to męczarnia dla nowych
    osób szukających porad.
    Chyba że prawo firmowe gdzie pracujesz, Ci nie pozwala na wyciek to
    rozumiem.
    Tu jest podstawowy problem do rozwiązania czy coś w tym stylu.
    Nie dość że żalisz że się opisałeś to jeszcze szkody piszesz odbiegające od książek i również moich doświadczeń oraz "vodiczka"
    Pomagamy w sposób sprawdzony a nie szkodą dla osób postronnych
    nie ważne jaki to temat.
    Nie obrażać się tylko przyjąć to do siebie i idziemy dalej.
    Ja do vodiczka
    Dziękuję za dodatkowy materiał pomocniczy (czyli opis) w sprawie
    żelu AGM.
    Co myślisz o tym schemacie powyżej podane?
    Nadaje się?
    Albo masz jakieś inne pomysły na temat problemu autora, ładowanie
    już zostawiamy?
    Coś autor tematu zaginął, może zobaczymy co powie dalej?
    Pozdrawiam

    0
  • #20 02 Wrz 2014 20:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Ludzie! A setki tysięcy systemów alarmowych w samochodach to niby funkcjonuje według woli sił nieczystych? Jak to jest z syrenami alarmowymi? I inne podobne. Zbyt wielu naukowców którzy są w nieodpowiednim miejscu.

    0
  • #21 02 Wrz 2014 21:15
    vodiczka
    Poziom 43  

    mczapski napisał:
    Ludzie! A setki tysięcy systemów alarmowych w samochodach to niby funkcjonuje według woli sił nieczystych?

    Prawie. Raz uruchomione, zazwyczaj wyją jak potępieńcy dopóki nie wyładują akumulatora :D

    0
  • #22 02 Wrz 2014 22:13
    jasic
    Poziom 7  

    Witam Was,
    ja ciągle jestem i obserwuję dyskusję, kilka razy dziennie tylko głupio mi co chwilę przerywać i mówić , że znów nie kumam :)

    Serdecznie Wam wszystkim dziękuję , że każdy z Was bezinteresownie poświęca mi swój czas.
    Wielu rzeczy nie rozumiem, z niektórych wypowiedzi prawie nic bo jak pisałem - znam się na czymś zupełnie innym..

    Nie obraźcie się ale miałem nadzieję, że ktoś wytłumaczy mi jak zwykłemu laikowi abym wziął 4 kable, 2 wtyczki oraz jakiś mały akumulator i sobie poradzę.

    Nawet nie potrafię zweryfikować tego co piszecie bo wielu rzeczy po prostu nie rozumiem i szczerze powiedziawszy głupio jest mi zabierać Wam czas :( podczas gdy sobie uświadamiam, że jestem tak niepojętną osobą.

    Przeczytam sobie cały temat kilka razy googlując poszczególne pojęcia, może to pozwoli mi zrozumieć to co mi radzicie zrobić.

    Jeszcze raz serdecznie dziękuję Wam za poświęcony czas !!!
    Grzegorz

    0
  • #23 02 Wrz 2014 23:01
    vodiczka
    Poziom 43  

    Może odpowiesz na pytanie,które nie padło a powinno być zadane na początku dyskusji. Napisałeś:

    jasic napisał:
    Mam rejestrator trasy MIO a którym bateria w trybie parkingowym wytrzymuje ok 10 minut
    jasic napisał:
    ale boje się , że może wyczerpać się akumulator gdyby kamera chodziła całą noc...
    Na jakim napięciu pracuje rejestrator i jaki prąd pobiera w czasie pracy? Czy kamera jest częścią rejestratora czy to inna jego nazwa?
    Dalej piszesz:
    jasic napisał:
    Nie chcę też podpinać niczego dużego jak osobny mały akumulator żelowy..
    Mały to mały a nie duży, sprecyzuj co w twoim pojęciu oznacza "mały" taki jak paczka masła czy taki jak paczka papierosów?

    0
  • #24 02 Wrz 2014 23:35
    jasic
    Poziom 7  

    Witam
    rejestrator trasy to kamera (nazywa się to niby rejestratorem trasy). Ma bardzo fajną opcję - tryb parkingowy gdy np zostawiasz samochód pod sklepem albo odwozisz dziecko do przedszkola to kamera cały czas nagrywa tyle , że jest problem. Jadę z dzieciakiem do przedszkola i wychodzę z samochodu to kamera nagrywa jeszcze przez 10 minut i pada bateria a podczas np. powrotnej jazdy nie zdąży się naładować. Np. Kolejnego dnia gdy gdzieś jadę to kamera naładuje się np na 2 minuty i tyle też nagrywa - zatem przy krótkich trasach w ogole nie da sięz niej korzystać - kamera nie zdąży się naładować.

    jeśli chodzi o wielkość to myślałem ze coś wielkosci paczki papierosów (np 2-3 akumulatorki)

    znalazłem specyfikacje - http://eu.mio.com/pl_PL/mivue-568-touch.htm i http://www.comes.com.pl/comes_view/wideorejes...-538-drive-recorder-eeu-wideorejestrator.html

    Uniwersalna ładowarka samochodowa 12/24 V do ładowania urządzeń Mio z gniazda zapalniczki.
    Informacje dodatkowe
    SKU (KTM) PDA-MIO MIVUE_568
    Producent Mio
    Kod producenta 5415N4670049
    Kod EAN 5420027523934
    Gwarancja 24 miesiące
    Wyświetlacz LCD 2,4"
    Rozdzielczość kamery 5,0 Mpix
    Rozdzielczość nagrywania kamery 1080p
    Kąt widzenia kamery 130
    Akcesoria w zestawie Obrotowy uchwyt, Ładowarka samochodowa
    Akcesoria opcjonalne karta microSD (klasa 6 lub wyższa)
    Czytnik kart pamięci microSD
    Funkcje dodatkowe Odbiornik GPS
    Wyjście słuchawkowe Nie
    Złącze USB Tak
    Akumulator Litowo-jonowa / 470mAh, wielokrotnego ładowania
    Zasilacz 5V / 2A
    Inne Format obrazu MOV, rozdzielczość Full HD 1920x1080 szybkość nagrywania: 30 fps, kompresja H.264, wyjście HDMI-out, mikrofon

    0
  • #25 03 Wrz 2014 00:06
    2453765
    Użytkownik usunął konto