Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C2 1.4 HDi gaśnie po odpaleniu

Serwisko 31 Sie 2014 23:18 1719 8
  • #1 31 Sie 2014 23:18
    Serwisko
    Poziom 4  

    Od kilku miesięcy mam problem w citroenie c2 z silnikiem 1.4 HDi.
    Silnik po odpaleniu pracuje ok 5s i gaśnie, następnie jest problem z jego odpaleniem - trzeba długo kręcić rozrusznikiem ok 20s.
    Nigdy nie zdarzyło mi sie to do po nocy na zimnym silniku tylko po przejechaniu ok 15km kiedy silnik sie rozgrzeje, zgaszę go, postoi ok godziny odpalam, pracuje 5s i gaśnie. Nie zdarza sie to za każdym razem ale coraz częściej. Tak po zatym silnik pracuje równo, ma przejechane 180tyś. Niedawno miał wymieniana uszczelkę głowicy i po tej naprawie zaczęły sie pojawiać ww objawy. Komputer nie wychwycił żadnych błędów. Czy ktos spotkał sie z takim przypadkiem ??

  • #2 31 Sie 2014 23:44
    szymon198312
    Poziom 29  

    Gasnie kontrolka immo?

  • #3 01 Wrz 2014 00:26
    Serwisko
    Poziom 4  

    Tak wszystkie kontrolki gasną.Objaw jest typowo paliwowy bo po tym ok 20 sekundowym kręceniu nie odpala od strzała tylko zaczyna chwytać i po chwili zaczyna normalnie pracować. Tak jakby był zapowietrzony układ

  • #4 01 Wrz 2014 08:06
    szymon198312
    Poziom 29  

    Do sprawdzenia filtr paliwa, przewody oraz ustawienie rozrządu, bo jeśli to się zbiegło z wymianą uszczelki pd głowica to może tam być przyczyną. Moze również wtryski zostay zamontowane na nie wyczyszczone gniazda i stare podkładki co powoduje straty ciśnienia w cylindach i utrudnia rozruch. Nie czuć dmuchania w okolicach wtryskow które np nasila się wraz ze zwiekszaniem prędkości obrotowej?

  • #5 01 Wrz 2014 09:06
    Tumas
    Poziom 6  

    Serwisko napisał:
    Tak wszystkie kontrolki gasną.Objaw jest typowo paliwowy bo po tym ok 20 sekundowym kręceniu nie odpala od strzała tylko zaczyna chwytać i po chwili zaczyna normalnie pracować. Tak jakby był zapowietrzony układ


    albo 1 z wtryskiwaczy zaczyna powoli leciec i cisnienie jest slabe, zmiez powroty wtryskow podczas rozruchu

  • #6 01 Wrz 2014 10:15
    Serwisko
    Poziom 4  

    Wtryski były sprawdzane, uszczelki pod wstyskiwaczami są nowe zamontowane na wyczyszczone gniazda, nie ma żadnych przecieków z pod wtrysków, Rozrząd był niedawno wymieniany, Chodzą mi po głowie przewody paliwowe ale na nich nieszczelność wykryć to nie będzie takie proste

  • #7 01 Wrz 2014 10:21
    pitool
    Poziom 29  

    Czym to kolego diagnozowałeś i dla czego diagnostyka opiera się u Ciebie tylko na odczycie błędów.Podejrzyj sobie parametry rzeczywiste,a że w specjalizacji masz napisane "silniki" więc powinieneś wiedzieć na jakie masz wartości patrzeć.

  • #8 01 Wrz 2014 10:45
    Serwisko
    Poziom 4  

    Autko było kilka razy u gościa co naprawia francuzy i powiedział ze z komputera nie widzi żadnych błędów, podejrzewam sprawdził wszystko.
    Tumas wcześniej pisał o cieknących wtryskach... Jakby z wtryskami coś sie działo to rano mogłyby być problemy z odpalaniem a tego nie ma. Rano pali od strzała i nie gasnie. Dopiero na ciepłym silniku zaczynają sie dziać dziwne akcje.

  • #9 04 Wrz 2014 00:41
    Serwisko
    Poziom 4  

    Moim zdaniem silnik gaśnie ponieważ zapowietrza sie układ zasilania ponieważ w momencie zgaśnięcia pompując tą gruszką przez pewien czas jest samo powietrze tylko nie mam pojęcia którędy dostaje sie to powietrze. Czy ktoś sie spotkał z takim przypadkiem ??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME