Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 2.0 hdi silnik pracuje po wyjęciu kluczyka, świeci się kontrolka sil

01 Wrz 2014 15:05 3744 8
  • Poziom 2  
    Mam Peugeota 306 z silnikiem 2.0 HDI rok 2000. Problemy są po zatankowaniu paliwa na stacji z szeregu orlena - zaświeca się kontrolka silnika, silnik pracuje równo ale nie można przekroczyć 2200 obrotów i przekroczyć 100 km/h bo gaśnie, ponadto ciekawym objawem jest fakt że po przekręceniu i wyjęciu kluczyka silnik pracuje jeszcze chwila. Po wyjeżdżeniu paliwa i zatankowaniu nowego na innej stacji kontrolka silnika gaśnie i można jeździć z normalnymi osiągami. Czy można rozwiązać problem i jeździć na orlenowskim paliwie - pytam bo w okolicy właściwie są tylko takie stacje paliw
  • Poziom 31  
    Prawdopodobnie to zbieg okoliczności. Świeci lampka ,trzeba poczytać co go boli.
  • Poziom 2  
    na początku tak myślałem ale sytuacja się powtarza. na kompie pokazuje błąd regulatora ciśnienia paliwa, ale zmiana paliwa go resetuje
  • Poziom 42  
    Grzegorz.Peugeot06 napisał:
    ale zmiana paliwa go resetuje

    Możesz to rozwinąć...
  • Poziom 35  
    Moje HDI jeździ na orlenowskiej bez żadnego problemu. Ale lepsza kultura spalania i mniejsze spalanie ma na paliwie ze Statoila.
    Nie zapala się żadna lampka alladyna i nie mam problemów z silnikiem. Jest dynamiczny i pracuje jak trzeba.

    Filtr paliwa kiedy wymieniany?
  • Poziom 2  
    Filtr już dwa razy w tym roku wymieniłem bez wpływu na problem.
    co do skasowania problemu z regulatorem to wygląda następująco:
    - po nalaniu paliwa orlenowskiego pojawia się lampka awarii silnika, auto nie pozwala na przeskoczenie 2,2 tys. obrotów - dusi się, ponadto autko pracuje jeszcze po wyłączeniu kluczykiem
    - tankuje samochód z wyżej wymienionymi problemami na innej stacji, po dwu lub trzy krotnym odpaleniu samochód gasi lampke uszkodzonego silnika i samochód znowu jest dynamiczny (ponowne badanie na obd II pokazuje brak błędów)

    Teoretycznie można lać inne paliwo ale do stacji mam 40 km - na miejscu 2 orleny.
    Może jest jakiś dodatek do paliwa, przeczyszczenie któregoś elementu lub cokolwiek innego byle by poskutkowało?
  • Poziom 43  
    Lej na Shell-u do pełna i robisz 1000km.
  • Poziom 34  
    Problem z cisnieniem paliwa.Dziekuje za uwage.
  • Poziom 15  
    A jak rzucimy hasło regulator PCV to wszystko okaże się jasne - tzn, skutek. Bo przyczyna leży głebiej.