Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Car audio, sony, mds - Nie chce działać

01 Wrz 2014 15:06 1224 8
  • Poziom 2  
    Witam, więc zaczne od początku, sprzęt sony xplod 1200w (skrzynia), wzmacniacz MDS X2 1x500w, kondensator 1.2f. Sprzęt był podłączony w moim starym aucie, wszystko było dobrze, gdy kupiłem nowy samochód i chciałem podłączyć go, z początku gdy podłączyłem kondensator miał słabe napięcie więc przeczyściłem blachę gdzie mam podłączoną masę, kondensator zaczął się ładować i skrzynia zaczeła grać, lecz nie było takich samych efektów jak w dawnym samochodzie, po dniu skrzynia włączała się na chwilę i nie gra, więc znów przeczyściłem wejście od masy, na wzmacniaczu pali się czerwona dioda, nie mam pojęcia co to już może być, czy gdzieś prąd nie dochodzi dobrze czy co. Proszę o jaką kolwiek pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator CarAudio
    lenar1506 napisał:
    czy gdzieś prąd nie dochodzi dobrze czy co


    Miernik w dłoń i pomierz napięcie na zaciskach prądowych wzmacniacza.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    powalla napisał:
    lenar1506 napisał:
    czy gdzieś prąd nie dochodzi dobrze czy co


    Miernik w dłoń i pomierz napięcie na zaciskach prądowych wzmacniacza.


    Jutro się wezmę za to, dodam, że na kondensatorze pokazuje dobre napięcie.
    A mam pytanie, możliwe było by, że to od przełącznika wł/wył skrzynie?
  • Poziom 34  
    lenar1506 napisał:
    przeczyściłem blachę gdzie mam podłączoną masę
    To samo zrób na pozostałych wszystkich stykach zasilania, zarówno masy jak i plusa.
  • Poziom 21  
    Albo na próbę + i - do wzmacniacza bezpośrednio z aku.
    Czerwona dioda na wzmacniaczu oznacza, że wzmacniacz wpada w protect, na 99% słaba masa z budy (blachy w obecnie produkowanych samochodach coraz cieńsze, łączenia blach między sobą też pozostawia wiele do życzenia).
  • Poziom 2  
    Zladok napisał:
    Albo na próbę + i - do wzmacniacza bezpośrednio z aku.
    Czerwona dioda na wzmacniaczu oznacza, że wzmacniacz wpada w protect, na 99% słaba masa z budy (blachy w obecnie produkowanych samochodach coraz cieńsze, łączenia blach między sobą też pozostawia wiele do życzenia).

    No można sprawdzić prosto z aku, zaraz zobaczę, ale jak sprawdzałem prąd miernikiem przed chwilą to dobrze pokazywał, przeszło ~12 ... ;/ Boje się ze moze to byc koncowka mocy...
  • Poziom 21  
    Miernik - to miernik; miernik nie pobiera prądu 50A, jak wzmacniacz, tu chodzi o co innego.
  • Poziom 2  
    Poprowadziłem masę prosto z aku i gówno, na chwilę się włącza i zaraz wyłącza albo wgl się nie włączy na czerwono się zapali z powrotem, nie wiem już.
  • Poziom 21  
    No, to jeśli jesteś pewien instalacji elektrycznej wzmacniacza w swoim aucie - to musisz odkręcić pokrywę wzmacniacza i zobaczyć czy przypadkiem przy którymś z gniazd zasilających nie poluzowały się przewody/ czy niema zimnych lutów, czy ew. nigdzie nie było jakiegoś zwarcia/generalnie oględziny płyty głównej wzmacniacza, sprawdź bezpieczniki itp.
    Testowałeś przewód "remote" od radia? W ramach testu - możesz dać mostek na wejście remote we wzmacniaczu razem wejściem (+) wzmacniacza, tylko po iluś minutowej próbie musisz odłączyć, bo inaczej wzmacniacz de facto będzie cały czas włączony.
    P.S. Kolego musisz też pamiętać, że wszystkie przewody czy to (+), czy (-) muszą być na prawdę porządnie pozaciskane w oczkach/widełkach połączeniowych zarówno ze strony wzmacniacza jak i akumulatora, każde poluzowanie lub niepewny styk (na zasadzie dociśnięcia ręką) może skutkować zapaleniem się "protect". Pomijam kwestię, że nie może być żadnych przebić na przewodach.