Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager III 2.5 TD 98 - alarm set i zakłócenia

02 Wrz 2014 14:23 2751 4
  • Poziom 11  
    Przedziwny problem mi się pojawił.

    Napisze co zrobiłem:
    Standardowo sprawdziłem panel klimy i czy coś tam się smaży, jest czysty i ok, nawet podlutowałem profilaktycznie, więc może zegary, zegary są przelutowane i brak zimnych lutów, no to może masa, pociągnąłem nową masę z karoserii do zegarów obu mas i bez zmian.
    No to może potencjometr pedału gazu, a może czujnik hamulca, czujnik sprzęgła, posprawdzane. To może jakiś bezpiecznik, przekaźnik, przekaźniki wymienione, bezpieczniki sprawne. Dobrałem się do kompa, poprawiłem taśmę do kompa, były zimne luty, profilaktycznie podlutowałem złącza w skrzyni przy kompie. Też nic się nie zmieniło.


    Skończyły mi się pomysły, objaw mam taki:
    Wsiadam do autka, który ostygł, kluczyk na on i słyszę i widzę alarm set, zegary martwe.
    Poczekam tak minutę, dwie, alarm sobie popykuje, miga, świeci, po jakimś czasie zegary się budzą i miga kropka na wyświetlaczu kilometrów, ta kropka miga bardzo różnie. Zrozumiałem, że "coś szumi" w sygnale do zegarów.

    Wywaliłem żarówki w podświetlaniu zegarów, wsadziłem diodowe, aby sprawdzić czy to coś z napięciem może bzikować, bo na zwykłych żarówkach się tego nie zobaczy. I faktycznie diody mają na tyle szybką reakcję on/off, że można to zobaczyć, czyli miganie.

    Jak wsiadam do chłodnego autka, to przekręcam kluczyk na on i włączam światła postojowe, wtedy też widzę podświetlenie zegarów i widać jak to światło drży i migocze, wtedy też głupieje licznik oczywiście miga alarm set.
    Czekam tak z minutę dwie, coś gdzieś się rozgrzewa, zegary wstają, przestaje mrugać podświetlenie, przestaje mrugać kropka na liczniku kilometrów.
    Wtedy kluczyk na off, znowu na on i można odpalić.

    Co przez nagrzanie się jest sprawne, a przed nagrzaniem się jest uszkodzone?
    Mi to wygląda na jakiś zimny lut, albo rdze/zaśniedzenie na obwodzie/styku, ale gdzie... pod kierownicą wielkie kostki sprawdzone, zapsikane i bez zmian.
    Paczka bezpiecznikow i przekaźników (w kabinie i pod maską) zapsikana i sprawdzona.

    Czy coś się telepie po komunikacji? Jak sprawdzić co?

    PS - robiłem to samo z odpiętym panelem klimy, odpięte liczniki, odpięte radio, odpięte sterowanie światłem i nadal jest tak samo.

    PS2 - na zegarach oczywiście wynik diagnostyki 999 co jest głupie...
  • Poziom 1  
    spróbuj dać nową masę z akumulatora na karoserie bo może to być wina słabej masy i grzanie świeć może mieć zaśniedziałe styki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oscyloskop i wykluczasz "zaszumienie". Jak to zrobisz, oscyloskop i zasilanie zegarów. Jeśli jest OK, zegary na stół. I teraz zaczyna się sprawdzanie. Od początku do samego zasilania procesora.
  • Poziom 2  
    W chrysku 3,3 benzyna 99r miałem podobne objawy.Winna była masa we wtyczce do zegarów.Styk się przegrzał i nie trzymał.Puściłem kabel z przed wtyczki i wlutowałem na płytę zegara.Pomogło.Sprawdź masy.
  • Poziom 11  
    Anomalie tworzył uszkodzony element gdzieś na sterowniku, czyli ECU/komputer w nogach kierowcy.

    Naprawa: znalezienie podobnego sterownika z takim samym numerem końcowym (4 ostatnie znaki), oddanie sterowników do przekopiowania oprogramowania z wadliwego do nowego (aby immobilizer nie płakał) i odpalenie bez problemów jak i dalsza jazda.

    Pod wpływem działania temperatur i wilgoci siadają układy na sterowniku.