Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napełnianie układu czynnikiem chłodzącym

02 Wrz 2014 14:30 6576 14
  • Poziom 13  
    Witam.
    Zaczynam swoją przygodę z układem klimatyzacji i mam pytanie co do nabijania czynnikiem.
    Mianowicie cały układ jest pusty, wypłukany, sprężarka zalana nowym olijem i wszystko wymienione czyli evapurator, osuszacz, zawor rozprężny, skraplacz.

    Mam dostęp do zegarów, butli i wagi.
    Problem polega na tym że na butli są dwa zawiry NIEBIESKI -vapour i CZERWONY-liquid a ja nie wiem który ma być ofkręcony podczas nabijania.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
  • Poziom 13  
    Dziękuję za fachową za odpowiedz. A do czego może mi się przydać opcja z gazem (niebieski kurek)?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Niebieski gaz, czerwony ciecz. Nie wolno napełniać układu pracującego cieczą na stronę ssania bo uszkodzisz spreżarkę! Najlepiej wyciągnąć próżnię i napełnic na stronie tłocznej odpowiednią ilością cieczy.
  • Poziom 13  
    Czyli uzupełniać przez zawór wysokiego ciśnienia cieczą albo przez zawór niskiego ciśnienia gazem??
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    jak wpuszczasz
    bez odpalonej sprężarki po próżni dajesz przez ciśnienie dobicie z uruchomioną sprężarkom już przez ssanie
  • Poziom 13  
    Ale to wszystko przez czerwony czy niebieski zawor?

    Wiem że może zadaję banalne pytania ale nie chcialbym nic uszkodzic.
    Szukalem lektor na temat samego nabijania butla + zegary ale nic nie znalazlem
    Jesteś w stanie mi tą procedure opisać krok po kroku?

    Albo może wiesz gdzie jakąś lekturke mogę znaleść?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    czerwony ciesz!! gaz jak lodówkę małą autobusową nabijasz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Chcesz nabić układ w którym jest powietrze?
    Napisz jakim sprzętem dysponujesz (zdjęcia, linki) bo na tą chwilę to nikt nie wie co Ty tam masz.
    Masz tylko butlę z gazem i manometry z wężami?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    butla 134A freon są z 2 zaworami
    nie wszystkie
    wiadomo
    próżnie najpierw zrób i z 150 mili litrów oleju wciągnij przez ssanie na próżni olej chyba wiesz jaki
  • Moderator Samochody
    marek00 napisał:
    różnie najpierw zrób i z 150 mili litrów oleju wciągnij przez ssanie na próżni olej chyba wiesz jaki


    Tak a potem wymień sprężarkę.

    Tyle oleju ma być w całym układzie, autor napisał że olej uzupełnił.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Powinno być zabronione sprzedawanie narzędzi służących do obsługi klimatyzacji bez zaświadczenia o szkoleniach lub praktyce, bo potem dostajesz takie auto do naprawy i jest czeski film...
  • Poziom 13  
    A więc.
    Tak dla ścisłości robię to dla siebie.
    Mam butle + zegary z trzema wężami, pompkę vaccum którą robię próżnie.

    Oleju mam 155ml w całym układzie (oczywiście układ osobiście płukałem i zalałem pompę nowym olejem).

    Teraz potrzebuję tylko wiedzieć jak prawidłowo nabić system urzywając tego sprzętu czyli który zawór na butli otkręcić i przez który ładować (czerwony-high czy niebieski-low)
    Za dużo filmików na youtube się naoglądałem dla tego mam dylematy.

    Butla ma dwa zawory-czerwony i niebieski.

    Zapomniałem dodać że wagę też mam jakby co.
  • Poziom 20  
    Waga to podstawa. Tak z ciekawości, to jak i czym płukałeś układ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Puszczasz czerwonym przez port HP ciekły czynnik z butli czerwonym zaworem, jak Ci wejdzie na wagę ile trzeba to ok, jeśli nie zakręcasz czerwony odpalasz motor, włączasz klimatyzację i dopuszczasz niebieskim w fazie gazowej do wymaganej wagi.
  • Poziom 13  
    Teodor85 napisał:
    Waga to podstawa. Tak z ciekawości, to jak i czym płukałeś układ?

    Kupiłem specjalny pistolet do którego wlewasz specjalnie do tego przeznaczony płyn.
    Podłączasz wąż z powietrzem (najlepiej azot ale ja nie posiadam) i płuczesz. Po wypłukaniu trzeba wydmuchać cały pozostały płyn z systemu też najlepiej azotem a jak nie to powietrzem.

    Ja wolałem sam sobie to kupić i nieć niż dać to wszystko w ręce psełdo fachowcom. A przy okazji czegoś się naucze.

    Dziękuję wam wszystkim za szybką i fachową odpowiedź. Jestem naprawdę wdzięczny.
    Pozdrawiam