Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 1.9 dci - Samochód nie odpala

02 Wrz 2014 17:12 3684 17
  • Poziom 10  
    Witam, koledzy przeszukałem forum i nic nie znalazłem na temat problemu który zaraz opiszę. Otóż Laguna podczas jazdy zgasła, szarpnęło jakby zabrakło paliwa parę chwil i koniec, na wyświetlaczu pojawił się komunikat stop, po ponownej próbie uruchomienia silnika wszystkie kontrolki i komunikaty w normie. Laguna na lawecie dojechała do mechanika a tam clip i diagnoza "brak zasilania modułu wtrysku" Usterka usunięta a silnik nadal milczy, poszukiwania problemu ciąg dalszy i następna diagnoza, paliwo do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi jednak z pompy na listwę już nie, opcja optymistyczna zawór do wymiany, wymieniony a silnik nadal milczy. Kolejna diagnoza, pompa wysokiego ciśnienia do wymiany, wymieniona i dalej nic, mechanik rozkłada ręce, ja również. Koledzy co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc.
  • Poziom 34  
    Zmień warsztat to po pierwsze,po drugie sprawdz czy ster widzi obroty wału.Podejrzewam ze nie.
  • Poziom 10  
    Cześć, na clipie wyświetlił tylko brak zasilania modułu wtrysku a co do zmiany warsztatu też się nad tym zastanawiałem tylko tyle że inni mówią to samo, nawet na stronie Boscha.
  • Poziom 34  
    Co mowia na stronie Boscha?
  • Poziom 10  
    W skrócie, sprawdzić przewody paliwowe, pompę niskiego ciśnienia i jeżeli wszystko jest w porządku sprawdzić zawór na pompie wysokiego ciśnienia oraz samą pompę, w samochodzie do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z pompy już nie pomimo że i zawór i pompa została wymieniona.
  • Poziom 34  
    Poczytaj co pisałem wyzej,sprawdzic obroty wału ponadto poprzegladac dobrze parametry rzeczywiste.Bedziesz wiedział oco kaman.
  • Poziom 10  
    A na samym rozruszniku będzie pokazywał obroty? A co do samej pompy, tam są tylko dwa przewody i to na zaworze który został wymieniony i to na nowy nie żadna część używana i zawór się włącza po włożeniu karty do czytnika więc nie rozumiem dlaczego nie ma ciśnienia na wylocie bo i pompa jest wymieniona. Czy ten zawór ma jakieś tryby pracy czy tylko otwarty - zamknięty?
  • Poziom 17  
    Manius65 napisał:
    na samym rozruszniku będzie pokazywał obroty?
    oczywiście
    Manius65 napisał:
    nie rozumiem dlaczego nie ma ciśnienia na wylocie
    nie dostaje paliwa
  • Poziom 10  
    Jutro zapytam mechanika co z tymi obrotami, a co do paliwa to wiem i pisałem, pytanie brzmiało dlaczego tego paliwa nie ma na wylocie, dwie pompy i dwie uszkodzone?
  • Poziom 17  
    Manius65 napisał:
    dlaczego tego paliwa nie ma na wylocie
    bo nie ma na wlocie
  • Poziom 30  
    Jeśli próbujesz odpalić pojawia się na wyświetlaczu stop na czerwono?
  • Poziom 10  
    Oj, przecież w pierwszym poście pisałem że na wejściu jest paliwo a na wyjściu jest sucho. Przy próbie rozruchu palą sie tylko te kontrolki które powinne się palić a na wyświetlaczu napis start. Na obrotomierz nie zwróciłem uwagi, jutro zapytam mechanika czy cokolwiek pokazuje.
  • Poziom 30  
    Sprawa jest nieco skomplikowana bo auto jest u mechanika wiec nie naprawiasz sam, i z tego co piszesz mechanik ma clipa ale swoje wymiany części opiera na kodach błędów a nie na diagnostyce. Najważniejsze jest sprawdzić parametry bieżące podczas próby rozruchu, bo napisałeś ze po włożeniu karty zawór od pompy dostaje prąd ale czy ma go również podczas krecenia rozrusznikiem? No i pozostaje jeszcze spojrzeć w oczy prawdzie, że wiele warsztatów nie wie jak lub nie che robić prawdziwej diagnozy bo klient i tak zapłaci za zbędne wymiany.
  • Poziom 10  
    Witam, problem rozwiązany. Dla tych którzy mają podobny kłopot oraz potomnych. Otóż z mojego doświadczenia wynika że problem może dotyczyć trzech podzespołów, pierwszy dotyczy tzw, komputera, w moim przypadku po podpięciu clipa okazało się że wystąpił brak zasilania modułu wtrysku, po wyeliminowaniu usterki silnik nadal nie odpalał. Druga z możliwych usterek to zawór regulacyjny na pompie wysokiego ciśnienia, po wymianie zaworu problem nadal występował więc pozostała w moim przekonaniu tylko pompa wysokiego ciśnienia jako że do owej pompy paliwo dochodziło a z pompy już nie. Regeneracja pompy sprawę rozwiązała, przy okazji został wymieniony rozrząd i od tego czasu nie pojawiły się żadne problemy. Podziękowania dla wszystkich którzy zainteresowali się problemem.Temat można zamknąć. Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Manius65 napisał:
    a z pompy już nie. Regeneracja pompy sprawę rozwiązała
    co było powodem?
  • Poziom 10  
    Ponoć naturalne zużycie elementów jednak żadnego konkretu nie podano.
  • Poziom 17  
    Czyli cię naciągnięto a przyczyną był źle ustawiony rozrząd
  • Poziom 10  
    Nie jestem ekspertem ale źle ustawiony rozrząd byłby sygnalizowany poprzez czujnik położenia wału i wałka rozrządu a tak mi się przynajmniej wydaje, poza tym co ma źle ustawiony rozrząd do podawania paliwa? W przypadku źle ustawionego rozrządu koło pompy i tak się kręci więc w przypadku sprawnej pompy paliwo na wylocie być powinno tym bardziej że oprócz zaworu nie ma innego sterowania na pompie.