Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH - Ciśnienie w układzie pneumatycznym

szyniu 02 Wrz 2014 22:50 7860 18
  • #1 02 Wrz 2014 22:50
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam mam takowy problem w dwóch samochodach marki Volvo jedno autko to fh16 a drugie to fh13 kolejno z 2007r i 2011r:
    Ciśnienie przy którym wybija osuszacz to 8,5 bara jest tak dlatego że są to samochody do przewozu drewna i sęk tkwi w tym że na przyczepę potrzebne jest 9,5 bara a ja mam poprzez spadki 7,2 bara, auta są na bębnach i z standardowym ABS nie EBS.
    Potrzebuje zmienić wartość przy której podstawa osuszacza wyrzuci powietrze.
    I moje pytanko czy da się to zrobić VCDS i jak, p ponoć pneumatycznie ma wszystko grać i nie trzeba nic zmieniać.
    Przyczepy są starego typu i ciśnienie jest nie wystarczające.

    Dodam tylko że serwis nie podejmie się takich zmian bo według nich taka jest specyfikacja i tak ma po prostu być a ja zgłębiając temat dowiaduje się że to nie pierwsi nie zadowoleni z hamowania volvem w zabudowie pod przewóz drewna.

    Z góry dziękuję za każdą wskazówkę i pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście VCADS

    0 18
  • Computer Controls
  • #2 08 Wrz 2014 21:54
    szyniu
    Poziom 20  

    Nikt się nie spotkał z takim problem każda podpowiedź mile widziana

    0
  • #3 08 Wrz 2014 23:33
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jakie jest ciśnienie maksymalne pokazywane na tablicy na wyswietlaczu ?

    0
  • Computer Controls
  • #4 09 Wrz 2014 08:25
    JossRoss
    Poziom 15  

    Niestety VCADS nie pomoże. Trzeba wyregulować pneumatykę.

    0
  • #5 09 Wrz 2014 23:02
    szyniu
    Poziom 20  

    Ciśnienie na osuszaczu podczas zbijania 8,5 bara a na układzie delikatnie mniejsze biorąc pod uwagę spadki w granicy 7,8 do 8 bar

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ciśnienie na wyświetlaczu utrzymuje się w zielonym polu. Tak jak by było wszystko ok i niby jest ponoć taka jest specyfikacja volvo odnośnie samochodów do przewozu drewna.
    Ale czas to zmienić.

    1
  • #6 13 Wrz 2014 15:02
    Bartek scania
    Poziom 6  

    Volvo bije powietrze do 12 bar, tak jest ustawiony nowy osuszacz. Ja tez mam Volvo do drewna tylko starszy model 2001. U mnie w osuszaczu jest regulacja przy jakim cisnieniu ma wybijać powietrze, w zalezności jaki masz osuszac (na wkład filtra, obudowa plastikowa albo standardowy przykręcany filter w postaci puszki). Tam jest taka mała śrubka którą wkręcasz lub wykręcasz. Tylko jest jedno ale, jak dasz wieksze cisnienie moze zacząć sie otwierać zawór bezpieczeństwa który jast na przewodzie który wychodzi od sprężarki i efekt jest taki że zacznie (pierdzieć) to go też trzeba skręcic. Tylko to jest ciśnienie w całym układzie i ja bym tego nie ruszał no chyba że naprawde masz takie małe cisnienie w całym układzie, a zegary na liczniku one pokazują cisninie w układzie hamowania w którym jest tylko 8 bar. Aby zwiększyć ciśnienie hamowania to u mnie w ramie koło akumulatorów są dwa zawory każdy do jednego zegara wyglądające jak "gruszka" z śrubką. I tą śrubką należy regulować, ciężko mi się jakoś wypowiedzieć bo mam starsze volvo i mogły wejść zmiany w konstrukcji.

    0
  • #7 15 Wrz 2014 21:48
    szyniu
    Poziom 20  

    Całkowicie inny układ to co piszesz to historia.
    Panowie jeśli nikt nie kojarzy czy vcads zrobi zmianę ciśnienia to może ktoś posiada opis dokładny czujnika ciśnienia (mokry) jak przyjęło się go nazywać.
    Chodzi mi o budowę i sygnał jaki z niego wychodzi itd wszystkie informacje mile widziane.
    Z góry dzięki.

    0
  • #8 16 Wrz 2014 23:46
    karlos85
    Poziom 15  

    8.5 bar fakt troszkę mało ale na przyczepę 8,5 to max Vcads bez problemu to zmienisz ale tylko ciśnienie na mokrym zbiorniku, co do wyjścia na przyczepę to już dodatkowy zawór na obwodzie 23 tam powinno być ciśnienie 7,5-8,5 bar

    0
  • #9 17 Wrz 2014 21:11
    JossRoss
    Poziom 15  

    karlos85 napisał:
    Vcads bez problemu to zmienisz ale tylko ciśnienie na mokrym zbiorniku



    ciekawe jak :lol: :lol: :lol:

    0
  • #10 17 Wrz 2014 22:33
    szyniu
    Poziom 20  

    Właśnie mnie to zastanawia jak to zrobić VCADS przechodzi małe modernizacje by zwiększyć jego możliwości, ale nadal nie wiem czy to się to zrobić bo nikt jednoznacznie nie odpowiedział.
    Odnośnie tego ciśnienia zgadza się że 8,5 to max ale po pierwszym dotknięciu hamulca już jest 7 a po kolejnym 6,5 nie ma zapasu powietrza ponieważ we jest równe 8,5 i tak samo na wy a nie jak w innych FH gdzie we= 12 a wy po reduktorach zależnie od zapotrzebowania 10,8,12 itd i tu już ten zapas jest.
    Tak czy inaczej klient sobie życzy zwiększyć ciśnienie i na tym się skupiam.

    Nadal potrzebuje specyfikacje czujnika ciśnienia jak ktoś ma jakiś opis to bym prosił.

    1
  • #11 17 Wrz 2014 23:50
    JossRoss
    Poziom 15  

    szyniu napisał:
    Właśnie mnie to zastanawia jak to zrobić VCADS.


    nie można to zrobić

    szyniu napisał:
    potrzebuje specyfikacje czujnika ciśnienia jak ktoś ma jakiś opis to bym prosił

    Jeśli chcesz zrozumieć więcej Impact ci pomoże.

    P.S. Bartek dobrze pisal.

    0
  • #12 18 Wrz 2014 05:43
    gucio~1
    Poziom 21  

    Bartek dobrze pisał jeśli chodzi o volvo z 2001. W chińczykach jest ECAD z Wabco i jest regulowany komputerem pojazdu. Jest tak jak pisze Karlos. Ciśnienie na obwody jest regulowane zaworami ograniczjącymi ciśnienie, a osuszacz nie powinien otwierać się przy 8,5.
    Szyniu piszesz o przyczepie ale czy ten spadek ciśnienia dotyczy przyczepy czy jest widoczny w aucie na zegarach czy auto i przyczepa zachowują sie tak samo?

    0
  • #14 22 Wrz 2014 21:35
    szyniu
    Poziom 20  

    Spadek jest zauważalny w całym układzie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam jeszcze że wymienione prze zemnie samochody były w trzech autoryzowanych serwisach które stwierdziły że wszystko jest ok i tak ma wyglądać system pneumatyczny w pojazdach do przewozu drewna marki Volvo.

    Tylko jak tym jeździć kiedy przód się smaży i kierownicą szarpie, problem jest identyczny w samochodzie z 07r i 13

    Dodano po 51 [sekundy]:

    nie 13 tylko 11r

    Dodano po 57 [sekundy]:

    VIN jutro zdobędę to napiszę.

    0
  • #15 23 Wrz 2014 05:25
    gucio~1
    Poziom 21  

    Jak te zestawy mają stare przyczepy to sprawdź korektory hamowania z tabliczką i wyprzedzenie. Samo podniesienie cisnienia zapasowego nie ma wpływu na rozkład ciśnień dla poszczególnych osi. Jeśli serwis stwierdza, ze auto jest sprawne to nie chce mi sie wierzyć, że firma słynąca z dbałości o bezpieczenstwo wypuszcza sprzęt, ktory nie ma czym hamować. Dodam tylko , że DMC zestawu w Szwecji wynosi hyba 60 ton i oni też wożą drzewa.

    1
  • #16 23 Wrz 2014 21:07
    szyniu
    Poziom 20  

    Zgadza się też to brałem pod uwagę nie będę się zagłębiał w mechanikę gdyż to nie jest moja działka, ja mam na celu zmienić ciśnienie przy jakim zbija kompresor, bo takie jest życzenie klienta.
    Więc proszę o wszelkie dane odnośnie czujnika mokrego, i ewentualnych informacji co do programu Vcads.

    Klient jest na tyle uparty że nie daje sobie żadnej innej opcji tylko zbyt niskie ciśnienie i tyle, więc trzeba mu je podnieść i zobaczyć co się stanie czy będzie poprawa czy nie, jeśli to nic nie da to pewnie procedurę mechaniczną będzie trzeba zacząć od nowa.

    Odnośnie zaworów ponoć już wszystko było regulowane i efekt był mizerny (lekka poprawa to wszystko).
    Więc najważniejszym na bieżącą chwilę jest to że trzeba zmienić ciśnienie przy jakim osuszacz zbija powietrze, jak to zrobić w volvie.

    Czy poprzez dostęp do parametrów i programowania przez Vcads da się to zrobić.
    Jeśli tak to proszę o jakąś instrukcję bądź pomoc za każdą informację będę bardzo wdzięczny.

    Oto numery VIN tych samochodów bo problem jak pisałem wcześniej występuję w dwóch samochodach.
    FH16 2006 10 20
    YV2AUJ0D46A628170

    FH13 2011 06 30
    YV2AG30D6BB592702

    0
  • #17 24 Wrz 2014 19:59
    karlos85
    Poziom 15  

    Szyniu piszesz ze po pierwszym naciśnięciu ciśnienie spada o 1,5 bar coś w tym pojeździe jest strasznie powietrzożerne.Sam o podniesienie ciśnienia na mokrym niewiele pomoże, zrobisz to vcads z dvelopem. Tam masz możliwość ingerencji w ustawienia pojazdu ale ostrożnie z tą ingerencją.
    8 pełnych naciśnięć hamulca i wyskakuje komunikat braku powietrza nie wcześniej.
    Stare układy hamulcowe pracowały na 9,2 bar i 10 naciśnięć nie powodowało tak dużego spadku czyli to poziomo 5,5 bar.
    Nie widzę pojazdu ale domniemam ze całość na bębnach sprawdził bym skok siłowników.

    0
  • #18 24 Wrz 2014 20:56
    JossRoss
    Poziom 15  

    Daj mi swój adres e-mail. Wyślę ci trochę dokumentacji.

    0
  • #19 24 Wrz 2014 21:59
    szyniu
    Poziom 20  

    A więc co do problemów mechanicznych też to biorę pod uwagę, tak autko jest na bębnach jak pisałem wcześniej. Faktycznie ten spadek jest duży a raczej bardzo duży, ale kolejny raz powtórzę że chcę podnieść to ciśnienie bo właściciel jest uparty i chcę mu po części udowodnić że da się to zrobić i spr. czy coś to faktycznie pomoże czy nie.

    Myślałem jeszcze o zwiększeniu zaplecza powietrza czyli dodatkowy zbiornik w obwodzie hamulcowym.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeszcze odnośnie tej zmiany przez Vcads możesz dokładniej opisać procedurę jak to zrobić Vcads + developerski ok a dalej jakie parametry zmienić chodzi mi o jakieś szczegóły.
    Z góry dzięki.

    0