Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A170CDI - Drgania przy dodawaniu gazu

03 Wrz 2014 09:46 2193 10
  • Poziom 6  
    Witam mam utko z 2002 r 95km.
    w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu. Najbardziej odczuwalene na 2,3 i 4 biegu.
    Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów jezdnych ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by wzrastała.
    Pozostają wtryskiwacze, wałek zdawczy w skrzyni i ewentualnie łożyska na nim, pompa wtryskowa, turbo, zawory, uszczelka pod głowicą i nie wiem co jeszcze. Czy ktoś miał takie objawy i znalazł rozwiązanie? Dodam że po wyjęciu i włożeniu wtryskiwaczy zaświeciła się kontrola EPC, ale wcześniej mimo że się nie świeciła objawy były takie same. Czy to może być objaw złego wyregulowania wtrysków?
  • Poziom 37  
    Takie objawy u mnie skończyły się wymianą wewnętrznych przegubów na półosi (tych przy skrzyni).
  • Poziom 6  
    dzięki za szybką odpowiedź ale drgania powstałe od przegubów powinny zwiększać częstotliwość w miarę zwiększania prędkości a u mnie bez względu na to czy jadę 30 czy 80 to w tym zakresie obrotów drgania mają taką samą częstotliwość. Inaczej mówiąc częstotliwość drgań uzależniona jest od obrotów silnika a nie prędkości jazdy
  • Poziom 37  
    Twój opis dobrze pasuje do tego co miałem :-) Sprawdzałem łożyska, opony, poduszki pod silnikiem, itp. Największe drgania miałem przy 80km/h, a prawie zanikały poniżej 40km/h i powyżej 130km/h. I tylko przy przyśpieszaniu. Ja co prawda wiązałem drgania z prędkością, a nie z obrotami, ale głównie podejrzewałem coś w układzie jezdnym, a nie w silniku i na obrotomierz nie zwracałem uwagi.

    Poduszki pod silnikiem i pod skrzynia sprawdzałeś?
  • Poziom 6  
    od tego zacząłem i niestety nadal po wymianie bez zmian. Zachodzę w głowę czy to aby nie problem wtryskiwaczy ponieważ dwa z nich były wręcz nie dokręcone łapą jak się do nich dostałem. Wrażenie jest takie jakby pod dużym obciążeniem jeden z cylindrów nie do końca w pełni pracował więc obstawiam że to albo któryś z wtryskiwaczy albo uszczelka albo zawór, lub ewentualnie dwumas, ale zanim wyjmę silnik chciałbym to zweryfikować czy ktoś miał dokładnie takie objawy. Generalnie dwumas ma też inne objawy więc to pozostawiam na koniec
  • Poziom 10  
    z tego co napisałeś drgania powstają podczas jazdy jak dodajesz gazu na postoju to wszystko dobrze więc tak jak koledzy napisali typowy objaw dla uszkodzonych przegubów wewnętrznych co do wtryskiwaczy lub nie palenia garu to byś miał za sobą od razu białą chmurkę.
  • Poziom 6  
    ta biała chmurka czasami się pojawia, i niestety na postoju są niewielkie drgania ale czuć najbardziej przy obciążeniu. Tak jak pisałem przeguby przenoszą drgania o częstotliwości rosnącej wraz z prędkością i kluczowe jest to że częstotliwość jest taka sama bez względu na prędkość. Więc są to tylko elementy "kręcące się ze stałą prędkością typu wał, sprzęgło, wałek zdawczy skrzyni. Więm że to tak brzmi jakbym wiedział co ale chciał potwierdzenia ale niestety wszystkie podejrzenia są kosztowne i jak widziałem naprawy metodą prób i błędów gdzie ktoś wydał ponad 3 tysie a problem nadal był to chciałbym tego uniknąć. doceniam próbę pomocy ale sądziłem że ktoś miał podobne problemy a niestety przeguby to nie to samo:((( Na półosiach totalne 0 luzów.
  • Poziom 27  
    Drga też gdy przegazujesz na postoju?
  • Poziom 6  
    niestaty tak choć w jest to mniej odczuwalne. ale pewnie tylko dlatego że zakres obrotów w którym drgania się pojawiają 1700-2500 dość szybko się przekracza a jeżlei wolniej dodaje się gazu nie czuć drgania ani na postoju ani podczas jazdy
  • Poziom 27  
    A wydech w jakim stanie? Może być jakiś tłumik w środku rozsypany, albo katalizator.
  • Poziom 6  
    dzięki panowie za cały wkład wiedzy ale przypuszczenia okazały się prawdziwe to były wtryskiwacze a konkretnie 2 lekko uszkodzone końcówki i wszystkie rozregulowane
    PROBLEM ZNIKNĄŁ uffffffffff. Przy okazji zregenerowałem sobie turbinę sam za cenę 260pln wymieniony wirnik i zestaw naprawczy. Efekt rewelacja polecam w razie chęci służę pomocą. Takie same regeneracje robią fachowe warszataty tylko onlu wymieniąją cały koras a więc jak dla mnie trochę porażka bo to to każdy może zrobić ale wtedy koszt 600-1000:(((