Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1,4HDI - Nierówna praca silnika

OKI 03 Wrz 2014 20:22 2280 15
  • #1 03 Wrz 2014 20:22
    OKI
    Poziom 18  

    Peugeot 307 1,4HDI 2005r
    Został wymieniony silnik i po uruchomieniu jest problemem z nierówną praca silnika do tego chodzi głośno dość twardo i metalicznie.
    Po uruchomieniu silnik telepie i wachają się obroty.
    Bujanie obrotami jest zarówno na wolnych jak i na 3000obr.
    W chwili gdy poda mu się plaka w dolot obroty się stabilizują i silnik się wycisza.

    Na diagnostyce wyszło - za wysokie ciśnienie na szynie CR i faktycznie wartość odczytywana wacha się od 200-1600bar nie trzyma wartości na stałe.
    O ile się nie mylę powinno być MAX 500Bar przy 4000obr.
    Teraz pytanie czy podejrzewać uszkodzenie regulatora ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia czy całej pompy Bosch?
    Zaworek na teście elementów wykonawczych pracuje jednakowo i nie zgłasza błędów.
    Wtryskiwacze zakodowałem na nowo w kalkulatorze.

    Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić?

    0 15
  • #2 03 Wrz 2014 20:47
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 03 Wrz 2014 20:52
    OKI
    Poziom 18  

    Literówka, poprawiona :) swoją drogą czepiasz się a wiesz o czym piszę.
    RC też się zajmuję lotniczym taka odskocznia.
    Czyszczenie tego elektrozaworu w tej pompie boscha może coś pomóc bo dostęp do niego masakryczny.

    0
  • #4 03 Wrz 2014 21:03
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 03 Wrz 2014 21:59
    OKI
    Poziom 18  

    Jak bym się znał na commonrail to by nie było tematu.
    Przełożyłem silnik wraz z elektryką i mam problem z którym sobie nie radzę stąd pytanie.
    Już się mocno zastanawiam na tym co napisałeś a pro po tych zaworów i ich sterowania.
    Faktycznie pompy są inne oznaczenia mogę podać jutro jak spiszę o ile to coś wniesie nowego do tematu.
    Na starym silniku pompę mam z zaworem na górze a w tym silniku mam zawór od tyłu pompy na dole.
    Hmm czyli skończy się tym ze muszę rozpiąć rozrząd i zamienić pompy ze starego silnika do tego nowego.
    Do przełożenia też będzie cała listwa CR bo ma inne podejścia z pompy.
    A co z tym ciśnieniem jak to powinno wyglądać i z tą twardą pracą.

    0
  • #6 03 Wrz 2014 22:04
    domex32
    Moderator Samochody

    Na wolnych powyżej 600 bar już bedzie "szczekał", pod obciążeniem powyżej 3300 obr, 1400 bar jest normalne.

    Zrób porządek z pompami CR, od tego zacznij, może na tym się skończy.

    0
  • #7 03 Wrz 2014 22:40
    OKI
    Poziom 18  

    OK przekładam te pompy zobaczymy co wyjdzie bo nic innego już nie wymyślę, faktycznie sterownik silnika pozostał stary i może nie działać poprawnie z tą pompą.
    Fakt że wiązka była oryginalna i wszystkie wtyczki elektrycznie pasowały mnie zmyliły bo nie brałem pod uwagę że może być inne sterowanie elektrozaworu na drugiej pompie.
    I tak musiałem wcześniej rozebrać prawie całą górę aby wymienić jeden wtryskiwacz (przerwa w obwodzie 4 wtryskiwacza) wiec już wiele do rozebrania nie zostało.

    0
  • #8 03 Wrz 2014 23:22
    domex32
    Moderator Samochody

    Tu będzie problem, Don e vero italiano się nie myli :-)

    0
  • #9 04 Wrz 2014 18:48
    OKI
    Poziom 18  

    Pompa zamieniona wraz z listwą CR
    Dane pompy: BOSCH 0445010102 aktualnie auto już w ogóle nie odpala.
    Błędy: Za niskie ciśnienie na szynie CR poniżej minimalnego.
    Przy czym według mnie walnięty jest czujnik ciśnienia tej listwy ponieważ na wyłączonym silniku mam odczyt 85bar i nic się nie zmienia w chwili kręcenia rozrusznikiem i nie widzę odczytu z wtryskiwaczy.
    Czy do chwili gdy nie pojawi się odpowiednie ciśnienie sterownik nie uruchomi wtryskiwaczy?

    0
  • #10 04 Wrz 2014 20:45
    Pfemek
    Poziom 22  

    Można było zrobić telekodowanie sterownika silnika. Rodzaj pompy da się wybrać. I myślę że można by to zrobić większością diagnoskopów, nie koniecznie planetem...

    0
  • #11 04 Wrz 2014 21:03
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 04 Wrz 2014 21:27
    domex32
    Moderator Samochody

    OKI napisał:
    Czy do chwili gdy nie pojawi się odpowiednie ciśnienie sterownik nie uruchomi wtryskiwaczy?


    Tak.

    0
  • #13 04 Wrz 2014 22:01
    miler80
    Poziom 34  

    Pfemek napisał:
    Można było zrobić telekodowanie sterownika silnika. Rodzaj pompy da się wybrać. I myślę że można by to zrobić większością diagnoskopów, nie koniecznie planetem...

    Dokładnie tak też bym zrobił, zmiana we flashu pewnie rozwiązałaby problem.

    0
  • #14 05 Wrz 2014 20:33
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 06 Wrz 2014 12:53
    OKI
    Poziom 18  

    Non e vero italiano wizę że masz fajny ubaw z problemu, fakt nie znam się na pompach wtryskowych i do tego się przyznaję.
    Nie muszę się znać na wszystkim.
    Jak mam uszkodzoną pompę to ją oddaję do warsztatu gdzie naprawiają pompy i tyle.
    Nie przypuszczałem że mogą być różne pompy sterowane zupełnie inaczej po niskim i wysokim ciśnieniu przy tym samym silniku w aucie z tego samego rocznika.
    Do tego zmylił mnie fakt że wszystko pasowało elektrycznie jak i mechanicznie do tego przekładałem cały kompletny silnik z osprzętem i nie zwróciłem uwagi na pompę.
    Kwestia była aby zdiagnozować czy to jest faktycznie uszkodzona pompa i o to poprosiłem opisując po krótce problem.
    W moim przypadku problem był bardziej złożony bo miałem kilka możliwości, uszkodzona pompa, problem w połączeniach elektrycznych ale to sprawdzałem dwa razy lub nie prawidłowe oprogramowanie sterownika silnika.

    Ty wytykasz literówki a sam je robisz, co to znaczy "To damo robiłem po przekładce silnika"
    może się ponabijamy z tego.

    A i na pewno nie będę próbować podmieniać zaworów między pompami taki głupi nie jestem o to się nie martw.

    Swoją drogą to na forum pomagają ludziom którzy nie odróżniają opornika od diody a biorą się za montaż alarmu czy centralnego zamka i nikt się z tego nie nabija a potrafią się zapytać jak coś odkręcić. To się kwalifikuje na zielonego jak szczypiorek.

    Ogólnie dziękuję wszystkim za sugestie i naprowadzenie w temacie.

    0
  • #16 09 Wrz 2014 23:17
    OKI
    Poziom 18  

    Zamieniłem z powrotem na tą pompę drugiej generacji, przerobiłem powrót paliwa bo przy tej drugiej pompie listwa CR miała zawór ciśnieniowy i wykonałem telekodowanie.
    Silnik odpalił bez problemowo, chodzi równo i cicho.
    Szkoda że przeczytałem o tym kodowaniu jeden dzień za późno było by mniej roboty, przynajmniej wiem że oryginalna pompa nie przeżyła temperatury płomieni.

    Dziękuję Pfemek za podpowiedź z kodowaniem.

    0