Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1,6 HDI VAN - Drżenie kierownicy przy hamowaniu

03 Wrz 2014 22:15 2946 10
  • Poziom 13  
    A więc tak od pewnego czasu mam problem z drżącą kierownicą przy hamowaniu na dużych prędkościach typu 140/150km. Jeżeli hamuje ostro problem jest nie wyczuwalny natomiast jeżeli przyhamowuje z prędkości 140/150km (poniżej 110km wszystkie objawy ustępują) wtedy kierownicą szarpie na prawo i lewo, ale co dziwnego jeżeli przytrzymam kierownice (na sztywno) wtedy drgania na kierownicy praktycznie znikają natomiast czuć jak przenoszą się na samochód i narywa całym samochodem.
    Tarcze przód i klocki + klocki tył wymienione miesiąc temu.
    Wygląda tak jakby koła tylko przy normalnej jeździe nic nie czuć żeby z kołami było coś nie tak.
  • Poziom 9  
    Zamień koła przód z tyłem i zobacz co nastąpi. Mimo to obstawiam że tarczę wykrzywiło bo czasami nowe tak mają :(
  • Poziom 42  
    Nie oszczędzałeś przypadkiem na jakości tarcz przy tej wymianie?
  • Poziom 14  
    i zapasowe dla pewnosci,podczas hamowania jesli bije to tarcze moga byc krzywe lub luzy na zawieszeniu . a przy przyspieszaniu jest ok?
  • Poziom 27  
    Adam939 napisał:
    obstawiam że tarczę wykrzywiło bo czasami nowe tak mają


    Czasem wystarczy że nagrzana tarcza + porządna kałuża i zwichrowanie gotowe. Jakiej marki tarcze masz?
  • Poziom 14  
    Jak bije przy hamowaniu to krzywe tracze. Sprawdź tarcze czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm.
  • Poziom 2  
    Miałem podobne objawy, przy uszkodzonym łączniku stabilizatora. Dodatkowo przy wolnej jeździe po dziurach, było słychać z przodu metaliczne uderzenia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    lookashECL napisał:
    Jak bije przy hamowaniu to krzywe tracze. Sprawdź tarcze czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm.

    Nie zawsze - luzy w zawieszeniu dają podobne objawy.
  • Moderator Samochody
    Jakie był wynik pomiaru bicia tarcz podczas montażu tarcz przednich a jakie bicie mają tarcze z tyłu?
  • Poziom 19  
    A przed wymianą tarcz tego nie było? Zabrał bym stare tarcze na wszelki wypadek z warsztatu. Nie raz już spotkałem się z nowymi tarczami krzywymi może nie z dwoma ale jedna z kompletu była krzywa.
  • Poziom 13  
    Może temat już dawno zapomniany, ale problem został wtedy rozwiązany i problem nie wynikał z bicia tarcz ani od strony hamulców. Problemem było łożysko w pieście miało bicie (luz) i przy hamowaniu dochodziło do skupiania siły na tym właśnie łożysku co powodowało przeniesienie na kierownicę. Po wymianie łożyska problem zniknął.