Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Optex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam

kapen 04 Wrz 2014 05:01 1992 0
  • #1
    kapen
    Poziom 2  
    Cześć,

    Z góry przepraszam moderatorów jeśli temat jest w złym miejscu. Nie znam nikogo, kto doradził by mi w wyborze sprzętu, a wiem że na forum elektroda.pl są eksperci jak i amatorzy, którzy lubią elektronikę, mają różne doświadczenia i na pewno mogli by mi coś w mojej sprawie doradzić. Gwarantuję, że dla większości będzie to nietypowe wyzwanie ;)

    No to lecimy:
    Jestem kierowcą ciężarówki w Kanadzie. Chciałbym sobie zamontować sprzęt monitorujący wokół mojej ciężarówki, coś takiego jak dashcam tylko że w rozszerzonej wersji. Celem instalacji nie jest monitorowanie ciężarówki gdy jest ona zaparkowana, lecz głównie nagrywanie to co się dzieje wokół niej podczas jazdy. Głównym zadaniem ma być nagrywanie wypadków, stłuczek z moim udziałem, w ten sposób będę mógł w łatwy i wiarygodny sposób udowodnić organom porządkowym, że to nie ja byłem winny (lub byłem) kolizji drogowej. Również szczegółowe nagranie wideo pomoże w wygraniu sprawy w sądzie (jeśli zajdzie taka potrzeba) oraz pomoże mojej firmie w uzyskaniu odszkodowania. Najważniejsze żeby obraz był płynny i wyraźny.
    Problem jest taki, że nigdy nie miałem styczności ze sprzętem monitorującym i nie wiem co wybrać żeby miało to dobry efekt. Rozmawiałem z 2 firmami od monitoringu (jedna z Kanady druga z USA), jedni chcą żebym im zapłacił cenę z kosmosu (kanadyjczycy), drudzy powiedzieli że z instalacją zeszło by im się max 2 dni. Niestety ja nie mogę zostawić komuś ciężarówki na 2 dni, tym bardziej że to nie mój sprzęt, nie chcę też żeby uszkodzili coś w środku. Od szefa otrzymałem OK na instalacje. Postanowiłem że zrobię to sam, mimo tego że nie mam doświadczenia powinienem dać radę, lubię dłubać w takich rzeczach i szybko się uczę.

    :arrow: Co chciałbym:
    1. Centralną jednostkę nagrywającą z twardym dyskiem z możliwością loopingu, za pomocą której łatwo skopiuje dane na komputer. Musi też mieć wyjście na monitor, oraz możliwość podłączenia kamer IP. Pilot też byłby fajną opcją. Wolałbym żeby był przystosowany pod stałe napięcie 12 V, ale ostatecznie nie musi. Im mniejszy rozmiar tym lepiej.
    2a. Kamery muszą być w stanie zarejestrować to co się dzieje wokół pojazdu w dzień i w nocy. Muszą być odporne na warunki atmosferyczne, oraz na bardzo niskie i wysokie temperatury -35 C do 45 C. Zwróćcie uwagę na to, że podczas jazdy z prędkością 110 km/h powiew zimnego powietrza sprawia że temperatura jest jeszcze niższa. Kamery muszą mieć sposób montowania taki, żeby nie można było ich w łatwy sposób urwać i ukraść.
    2b. Kamery IP muszą być stabilne i nie mogą się zawieszać. Jedna z nich będzie znajdowała się w środku naczepy - na przedniej ścianie pod sufitem, druga będzie nagrywać wszystko to co się dzieje za naczepą - zamontowana będzie pod podłogą i musi być w stanie wytrzymać ekstremalne warunki pogodowe.
    3. Mały monitor wielkości tabletu 7-12”. Monitor ma za zadanie wyświetlać non stop w czasie rzeczywistym obraz z jednej kamery (martwy punk po stronie pasażera).

    :arrow: Sprzęt na którym ma to być instalowane:
    Amerykańska ciężarówka Peterbilt 386 oraz naczepa izoterma 53' Great Dane dry box.
    Instalacja jest 12V DC (4 równolegle połączone baterie). Dostępny jest również 110 V AC z przetwornicy 2000 W z modyfikowanym sinusem. W momencie gdy odpalam ciężarówkę przetwornica się wyłącza i po 2 sekundach włącza spowrotem, ponieważ ma zabezpieczenie gdy napięcie spadnie poniżej 10.5 V.

    Teraz pora na zdjęcia, pod każdym zdjęciem będzie mój krótki komentarz. Na zdjęciach czarnymi kropkami oznaczyłem kamery, numery - żeby było łatwiej dowiedzieć się o którą chodzi, strzałki - które mają zobrazować punkt widzenia kamery. Za niską jakość zdjęć bardzo przepraszam, mam pod ręką tylko telefon.

    Zdjęcie nr. 1
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    *Numer 1 jest najważniejsza, musi mieć bardzo dobrą jakość nagrywania, żeby w razie czego można było odczytać numery tablicy sprawcy, który uciekł. Szeroki i daleki kąt widzenia - musi być widoczny ‘nos’ i to co się dzieje przed zestawem. Nie może też być wielka jak kłoda ;)
    * 2 i 3 zamontowane na mocowaniach lusterek nie muszą być najwyższej jakości i nie mogą być za duże. Szeroki kąt mile widziany


    Zdjęcie nr. 2
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * 1 i 2 omawiane wyżej
    * 3 jest bardzo ważna bo będzie moim dodatkowym okiem. Kolorem różowym zaznaczyłem martwy punkt. Na monitorze chcę mieć podgląd co się dzieje na stronie pasażera w czasie rzeczywistym, bez żadnych opóźnień


    Zdjęcie nr. 3 i 4
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCamCiężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * Kamera zamontowana będzie na uchwycie od światła do cofania

    Zdjęcie nr. 5
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * uchwyt lusterka

    Zdjęcie nr. 6 i 7
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCamCiężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * taki mniej więcej chciałbym mieć punkt nagrywania kamer wstecznych z lusterek

    Zdjęcie nr. 8
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * jest to kamera nr 1 wspomniałem o niej w punkcie pierwszym

    Zdjęcie nr. 9
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * tył naczepy

    Zdjęcie nr. 10
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * Kamera w środku naczepy, jest ona bardzo ważna. W czasie dnia jest tam widno ponieważ dach przepuszcza światło. W niektórych miejscach kierowca nie może być wpuszczony do magazynu i obecny przy zał/rozł. Dzięki niej mogę obserwować wózkowego, który może uszkodzić sprzęt lub towar i twierdzić “że to nie ja to już tak było uszkodzone” , monitorować postęp rozładunku/rozładunku. Gdy drzwi są zaplombowane, w dalszym ciągu mógłbym sprawdzić czy przypadkiem towar nie przewrócił się itp. Do naczepy mogą wtargnąć niepożądane osoby typu złodzieje albo imigranci. Zastanawiam się czy 1 kamera ogarnie wszystko, chyba lepiej dać 2.

    Zdjęcie nr. 11
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    * mniej więcej takiego widoku spodziewam się z kamery martwego punktu, który obraz będzie wyświetlany na małym monitorku

    Zdjęcie nr. 12
    Ciężarówka - Monitoring w amerykańskiej ciężarówce / DashCam
    *ten uchwyt jest od strony pasażera, na nim chciałbym mieć wyżej wspomniany wyświatlacz

    Ilość potrzebnych kamer:
    4 kamery ciągnik
    2-3 naczepa

    To by było na tyle. Jeżeli chcieli byście więcej zdjęć dajcie znać.
    Chciałbym przeznaczyć max 6000 zł ~ 2000 $ wystarczy?
    Czekam na wasze propozycje.
    Dzięki za poświęcenie swojego czasu.
    Pozdrawiam

    Aktualizacja:
    Poprawiłem zdjęcia, nie wiem czemu ale były tylko widoczne miniaturki.