Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta MK4 Endura-de - Słabo zapala

04 Wrz 2014 18:44 2427 8
  • Poziom 21  
    Witam!
    Mój nowy nabytek- Fiesta 1.8D Endura-de(1998rok) generalnie ciężko pali, gdy jest zimny, a gdy ciepły pali natychmiast. Po zapaleniu silnik nigdy nie gaśnie, chodzi całkim ok, ma moc i przyzwoite osiągi.

    Sprawdziłem dotychczas:
    -świece żarowe grzeją wszystkie ( poprzedni właściciel je wymieniał)
    -aku duży(74Ah), roczny, ładowanie jest i aku sprawny
    -rozrusznik "na oko" ochoczo kręci
    -wymontowany ( usunięty ) elektr. podgrzewacz paliwa
    -część rurek paliwowych pod maską wymieniona na przeźroczyste
    -filtr paliwa wymieniony ( typ bez pompki)

    Zauważyłem, że w czasie pracy silnika w wężyku z filtra do pompy non stop idą pęcherzyki powietrza, w przewodzie doprowadzającym do filtra paliwa pęcherzyków brak. Dodatkowo po nocy przewód ze zbiornika do filtra jest zupełnie pusty- nie ma w nim paliwa. natomiast w przewodzie z filtra do pompy jest paliwo ale i z wyraźną bańką powietrza...

    Czy zaworek zwrotny poprawi sytuację? Czy winny jest niesprawny zawór zwrotny w pompie paliwa?

    pzdr Nix
  • Moderator Samochody
    Raczej masz problem z przyśpieszaczem kąta wtrysku.
  • Poziom 21  
    Nie sprawdzałem tego, ale zdaje się że mogę mieć mechaniczny (linka) lub elektryczny(elektromagnetyczny) przyśpieszacz ( przez niektórych zwany korektorem kąta wtrysku ) ?

    Czy w obu przypadkach samodzielnie mogę próbować cokolwiek poprawić z tym przyśpieszaczem kąta wtrysku? Czy też należy się udać do mechanika ?

    A co do bąbelków powietrza...zakładać zaworek zwrotny czy dać sobie spokój ?

    pzdr Nix
  • Moderator Samochody
    Nie zakładaj Narazie nic na przewody. Jak dodasz gazu odpala normalnie?
  • Poziom 21  
    "Słabe zapalanie" na zimnym ( teraz temperatura letnia- > 15stopni) wygląda najczęściej tak:
    Grzeję 2 x świece - kręcę 5-6 sec i nic...
    Grzeję raz jeszcze - kręcę 5-6 sec i nic... nieraz może prychnie tylko, rzadko zapali
    Grzeję po raz 4-ty i kręcę dodając gazu nieraz prychnie tylko i nie zapali, zwykle jednak już zapali.

    Jak dodaję gazu ( do połowy ) przy wcześniejszych próbach to nic nie zmienia, nie chce zapalić.
    Mam wrażenie że przy 3-4 próbie to czy z gazem czy bez tak samo ledwo, ledwo ale zapala. Potem już chodzi ok i po przejechaniu ok 3Km pali na dotyk tzn. za pierwszym kręceniem ok 2 sec, jednak dodaję w tym czasie trochę gazu.

    pzdr Nix
  • Moderator Samochody
    Zrób próbę z banki z ropą, na rozgrzanym podepnij go pod bankę, odpal na 10 minut żeby się odpowietrzył, zgaś, zostaw na całą noc i rano próbuj jak zapali.
  • Poziom 21  
    domex32 napisał:
    Zrób próbę z banki z ropą, na rozgrzanym podepnij go pod bankę, odpal na 10 minut żeby się odpowietrzył, zgaś, zostaw na całą noc i rano próbuj jak zapali.


    Ok, dziś już za późno na ten eksperyment, ale w poniedziałek zrobię j.w.

    Tylko czemu ma to służyć ? Coś ze zbiornikiem paliwa lub przewodami paliwowymi nie tak ( nieszczelne przewody) ?

    pzdr Nix

    EDIT:
    Zrobiłem doświadczenie z bańką 5l i przeźroczystym przewodem. Bańka przyłączona za filtrem paliwa ( nowym, szczelnym, typ bez pompki, 2 wyprowadzenia z góry puszki), bańka stojąca lekko poniżej pompy wtryskowej.

    Próba zapalania po nocy - nic się nie zmieniło. Powietrza nie widać na wężykach w czasie pracy silnika. ( a jak jest podłączony zbiornik są bąble jak pisałem wyżej)

    Widać jednak że w ciągu zaledwie 15 sekund od zatrzymania silnik paliwo COFA się do bańki, tak samo jak cofa się w przypadku podłączonego zbiornika - rurka filtr ->> zbiornik. Paliwo zostaje tylko w rurce między filtrem a pompą z dużym bąblem powietrza. Potem w czasie kręcenia rozrusznikiem pompa zasysa paliwo i już przy drugim kręceniu rurka zbiornik -->>> filtr zostaje napełniona.

    Sprawdziłem też że moja pompa ma sterowanie z termostatu woskowego mechanicznie- linką. Linka idzie w okolice bloku silnika. Termostat nie działa, tzn. na zimno cięgło stoi w takiej samej pozycji jak na ciepło czyli linka max. wysunięta.
    Silnik reaguje na ręczne przestawianie tej dźwigni zwiększaniem obrotów, ale to przestawienie na zapalanie nie ma wpływu.

    Czy to jest korektor kąta wtrysku czy to tylko podnoszenie obrotów jałowych na zimnym silniku ?

    pzdr. Nix
  • Moderator Samochody
    Po tym co napisałeś, wygląda na uszkodzony zawór zwrotny w pompie, lub rozszczelnienie samej pompy, ewentualnie nie szczelne przelewy.
  • Poziom 21  
    Przelewy są szczelne- mają założone nowe przewody. Zatem zostają dwie pozostałe opcje...

    Czy taki zawór zwrotny w pompie występuje jako osobna część? Mam go szukać chyba tylko w ASO Forda ?

    A prowizoryczna naprawa polegająca na zamontowaniu dodatkowego zaworka zwrotnego poprawi sytuację czy nie ? Jeśli tak to gdzie go zamontować?

    pzdr Nix