Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ Jezdny - Nietypowe drgania kierownicy powyżej 130km/h

05 Wrz 2014 09:00 7179 7
  • Poziom 12  
    Witam!

    Problem prawdopodobnie źle wyważonych kół. Nie pierwszy raz spotykam się z biciem czy drganiem kierownicy przy źle wyważonych kołach. Ale teraz mam nieregularne bicie. Tzn. jadąc stała prędkością (np.130km/h) bicie zaczyna stopniowo nasilać się, a po osiągnieciu swojego maximum zaczyna słabnąć i uspokaja się do poziomu zero bicia. Wygląda to mniej więcej jak sinusoida. W poprzednich autach spotykałem bicie, jednej stałej siły, zależnej od prędkości a tu coś nowego, przynajmniej dla mnie.
    Czy na podstawie tego opisu można coś wywnioskować? Zawęzić poszukiwania problemu? Czy ktoś z was miał takie objawy? Opony wykluczam ba na drugim komplecie to samo. Felgi nowe.

    Samochód: Peugeot 407 coupe 2.3 benz. koła: 235/45/18
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Niewyważone koła. Trzeba wyważyć wszystkie 4 na dobrej skalibrowanej maszynie.
    W swojej okolicy na 5 wulkanizacji które odwiedziłem tylko jedna miała sprawną skalibrowaną maszynę.

    Sprawdzić dość prosto. Po wyważeniu poproś o przestawienie koła o 90' względem osi wyważarki i sprawdź jeszcze raz wyważenie. Jeśli maszyna jest ok to po każdym przestawieniu koła względem osi wyważarki, maszyna powinna pokazać 0-0.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Ok, dzięki. Jeszcze trochę wytrzymam, ale w październiku pojadę do zakładu, założę wcześniej zimówki, kiedy nie będzie jeszcze kolejek i będę patrzył na ręce. Bo o ile w mieście to się jeszcze jeździ, to na trasie staje się denerwujące.
  • Poziom 27  
    Albo piasta ma bicie.
  • Poziom 19  
    Sprawdził bym czy nie ma bicia na obwodzie koła . Na podniesionym aucie kręcąc kołem sprawdź czy w którymś miejscu nie ma "uskoku" . Można coś przystawić blisko bieżnika to będzie widać. Jak jest 2,3 mm dołka to wyważanie tego nie naprawi. Od jakiegoś czasu jeżdżę bez ciężarków pilnuję tylko by felgi były idealne oraz opony i jest dobrze. Jak miałem wyważone koło zawiozłem do innego wulk. i na innej maszynie było źle do trzeciego jeszcze inaczej i od tej pory nie wyważam.
  • Poziom 12  
    Sprawa się rozwiązała. Nietypowo (po chińsku) wyfrezowany otwór centrujący w feldze. Standardowe, dostępne na rynku pierścienie pasują idealnie na piaście, niestety lekko pływają w otworze felgi.
    Niestety nie da się kupić takich aby pasowały, trzeba rzeźbić na tokarce.
    Taki urok chińskich felg.