Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OCZ-FIREPOWER - Gdzie znajduje się serwis producenta ? GWARANCJA

KrisPier 05 Sep 2014 14:22 1536 7
  • #1
    KrisPier
    Level 15  
    Witam. Jak wiadomo rozleciała się firma OCZ Technology Group, Toshiba więzła sobie kawałek związany z SSD i przemianowała ten dział na OCZ Storage Solutions, natomiast dział zasilaczy nabyła firma FirePower Technology tworząc markę OCZ-FIREPOWER.

    Nie było to złą wiadomością bo zadeklarowała się honorować stare zobowiązania gwarancyjne. Tylko teraz pytanie gdzie szukać serwisu producenta gdybym chciał odesłać zasilacz na gwarancje ?
    Czy czasami nie do jego centrali w Kalifornii ?!!! bo to mijało by się z celem ze względu na zbyt duże koszty, no chyba że gdzieś w Europie (Holandia?) jest oddział jednak nie mogę doszukać się żadnych informacji na ten temat.

    Mój zasilacz OCZ StealthXStream2 miałem odesłać do sklepu w którym go zakupiłem (ESC.pl) jednak serwis żądza pokrycia kosztów transportu do nich i do producenta razem 40 zł ! Więc zastanawiam się czy nie mam innego wyjścia niż summa summarum zapłacić za bezpłatną gwarancję mojego zasilacza.
  • #3
    KrisPier
    Level 15  
    Witam opiszę sprawę żeby inni wiedzieli jak to wygląda teraz.
    Napisałem do Firepower Technology z pytaniem o serwis na Europę. Otrzymałem jedynie numer RMA z adresem wysyłki do Carlsbad w Stany Zjednoczone więc wysyłka całkowicie nieopłacalna, nie otrzymałem informacji o gwarancji na terenie Europy.

    Zgodziłem się na na wysyłkę do Esc.pl myślałem że oni wiedzą gdzie to odesłać. Serwis Esc.pl przyjął odpłatne zlecenie wiedząc jakiej firmy to zasilacz i znając nr seryjny zrobił mnie w bambuko natychmiast odesłał do mnie z powrotem ściemniając że gwarancja wygasła (co jest nie prawdą) przynajmniej dodali że "Warunkowo bezpłatnie odesłano do klienta". Nie mam żalu do Esc.pl ale mogli od razu napisać że nie przyjmą na serwis bo nie wiedzą gdzie wysłać.

    Być może teraz, 2 miesiące później, gdy zasilacze tej firmy są już dostępne w Polsce(np yamo.pl [=reactor.pl]) jest inaczej niestety NADAL nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji :(.

    Podsumowując z powyższego przykładu NIE polecam kupowania zasilaczy dawnej firmy OCZ Technology mimo że mogą być opisane przez właścicieli że są jeszcze na gwarancji.
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    KrisPier wrote:
    odesłał do mnie z powrotem ściemniając że gwarancja wygasła (co jest nie prawdą)


    Masz kartę gwarancyjną i dowód zakupu? Jesli jesteś pewien że gwarancja nie wygasla to postrasz ich sądem. Jeśli karty i faktury nie masz to sorry, life is brutal and full of zasadzkas...
  • #5
    sPeRaCz.PL
    Level 42  
    KrisPier wrote:
    Nie mam żalu do Esc.pl ale mogli od razu napisać że nie przyjmą na serwis bo nie wiedzą gdzie wysłać.


    A powinieneś. Skoro produkt ma gwarancję i dowód zakupu to łaski nie robią. Ich zachowanie (o ile masz faktycznie gwarancję) jest bezprawne. Zgodnie z procedurą reklamujesz towar u Sprzedawcy, a nie Producenta... a gdzie oni to wyślą ? A co Cię to obchodzi; to tylko wyłącznie ich problem... powinni albo odesłać do dystrybutora, albo producenta.

    Ja jak miałem problemy z produktami OCZ (po reformie) i sprzęt ulegał uszkodzeniu normalnie odsyłałem do sklepu (w moim przypadku morele.net). Chodziło wtedy o zasilacz OCZ StealthXStream 2 600W 80+ i co ? Zero problemów / sprzęt wrócił nowy (wymienili).

    OCZ-FIREPOWER - Gdzie znajduje się serwis producenta ? GWARANCJA

    Tak samo jest w Twoim przypadku ! Gwarancja producenta jest realizowana za pośrednictwem Sprzedawcy.

    KrisPier wrote:
    Podsumowując z powyższego przykładu NIE polecam kupowania zasilaczy dawnej firmy OCZ Technology mimo że mogą być opisane przez właścicieli że są jeszcze na gwarancji.


    To akurat kwestia Sprzedawcy... a nie samego produktu. Jak trafisz na niekompetentny sklep to co byś nie kupował to będą problemy z ewentualną reklamacją.
  • #6
    KrisPier
    Level 15  
    Dzięki za odpowiedzi. Posiadam fakturę z ESC.pl dodatkowo po kontakcie meilowym z przedstawicielem OCZ-FIREPOWER w USA przydzielił mi numer RMA czyli gwarancja jest ważna i honorują gwarancje poprzedniego właściciela firmy OCZ.

    Pisze dalej do Esc.pl zobaczę jak się zachowają, ale wątpię że coś zrobią bo będą zasłaniać się że po 2 latach nie odpowiadają za towar lub narzuca mi jakieś kosmiczne ceny wysyłki do USA. Na domiar złego zasilacz został zakupiony 30-11-2011 czyli jeszcze 5 dni obowiązuje gwarancja :(.
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    KrisPier wrote:
    będą zasłaniać się że po 2 latach nie odpowiadają za towar


    A gwarancję masz na jaki okres? Na 3 lata czy na 2?

    KrisPier wrote:
    lub narzuca mi jakieś kosmiczne ceny wysyłki do USA.


    U nich kupiłeś czy w USA? Oni gwarantują to czemu ty masz płacić za wysyłkę do producenta?
  • #8
    KrisPier
    Level 15  
    Niestety otrzymałem odpowiedz jakiej się spodziewałem.

    Quote:
    Okres gwarancyjny jaki dostał od producenta dystrybutor wygasł w pod
    koniec października. Gdyby wysłał go Pan zgodnie z poprzednim
    zgłoszeniem RMA ##### z 2014-09-03, to jak najbardziej zmieściłby się
    Pan w tym okresie.
    Jeśli producent twierdzi, że jest on na gwarancji to proszę go
    reklamować u niego. Dwuletni ustawowy okres odpowiedzialności sprzedawcy
    upłynął w zeszłym roku. Niestety nie jesteśmy w stanie nic więcej pomóc.


    2 miechy pracowałem za granicą więc niestety nie mogłem wykorzystać poprzedniego RMA myślałem że mimo to skoro faktura jest na dzień 30-listopada nadal będę miał czas na reklamacje.

    I niby jest to prawdą tylko nie mam od kogo wyegzekwować gwarancji bo jak dobrze rozumuje sprzedawca nie jest gwarantem tylko OCZ. Do polskiego dystrybutora nie mam dostępu, producent chce żebym wysłał 2 kg żelastwa do USA cena przesyłki przewyższa koszt zasilacza.

    Niby mogę się sądzić bo gwarancja biegnie od dnia zakupu, tylko z kim to nie wiem :?

    No nic to tyle co mogę zrobić.