Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A Klasa W169 - Potrzebuję plus pod maską lub wpiąć się w bezpieczniki

05 Wrz 2014 17:01 4353 6
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam mały kłopot. Nabyłem żonie A Klasę 150 W169, chciałem podłączyć moduł świateł dziennych, do czego potrzebuję stały + i nie mogę znaleźć pod maską.
    Aku i skrzynka bezpieczników jest w podłodze pasażera, przeciągnięcie od aku pod maskę graniczy z cudem, zatem gdzie szukać go pod maską?
    Przyszło mi do głowy, żeby wpiąć się w bezpiecznikach, potrzebuję stały plus, to mam w aku i dwa przewody wpinam w bezpieczniki świateł drogowych i jeden w światło pozycyjne, któremu podanie plusa wyłącza DRL. Czy to jest możliwe i nie koliduje z niczym?

    W poprzednim aucie (Mini) miałem taki punkt, z klapką, była śruba z plusem wprost z akumulatora, można było ją odłączać w razie W, bo aku było w bagażniku, tutaj niestety od 2 dni szukam i nic, a alternator, z którego można by pociągnąć plusik, jest tak głęboko, że nie da się dostać ręką od góry, tylko podnośnik, zdejmowanie osłony i spory wysiłek, taka konstrukcja.
  • Poziom 38  
    Po stronie kierowcy masz moduł wspomagania kierownicy, tam powinno być stałe 12V. Na dolocie masz sterownik silnika, tam też może być stały plus przewód czerwono zielony pin F16
  • Poziom 22  
    pod zbiornikiem spryskiwaczy jest złącze od wspomagania tam jest stały plus.
  • Poziom 30  
    Co to za sterownik?
    Typowo powinien być przewód do podłączenia + "po stacyjce", masa i przewód do pozycyjnych.
  • Poziom 38  
    Są też takie, które wykrywają wzrost napięcia np niektóre zestawy Philipsa. Niestety wspomaganie może nie być najlepszym miejscem podłączenia.
  • Poziom 30  
    Podłącza się (do plusa) w taki obwód, gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka.
    Wtedy mam pewność, że wszystko jest wyłączone, gdy wyłączam silnik.
  • Poziom 9  
    Sterownik, to konstrukcja z Łodzi, mam 3 szt od ponad 2 lat i uważam, że porządna rzecz, żadnej awarii i działają jak należy, podłącza się pod długie i jako dzienne świecą 40% mocą, po włączeniu postojowych (trzeba podłączyć pod nie jeden przewód) rozłącza się moduł i długie 40% gasną. Załącza się jak alternator rozpocznie ładowanie i wyłącza wraz z silnikiem, albo po włączeniu pozycyjnych i mijania, zgodnie z przepisami.

    Znalazłem rozwiązanie, pod schowkiem jest osłona, po jej zdjęciu, w prawym słupku jest okrągła gumka, przełożyłem drut i wyszedł mi chyba przypadkiem ale wyszedł :) koło prawego kielicha malutkim otworkiem, przerzuciłem przewód i mam + wprost z aku :)

    Moduł już podłączony, działa jak należy, dziękuję za pomoc mimo, że nie skorzystałem, może komuś pomoże w przyszłości.