Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b6 - Stuki w lewym przednim zawieszeniu

ZBYSZEK666 05 Wrz 2014 18:03 3735 7
  • #1 05 Wrz 2014 18:03
    ZBYSZEK666
    Poziom 12  

    Od dłuższego czasu usiłuję ustalić przyczynę stuków dochodzących z lewej przedniej części auta. Stuki występują w trakcie wolnej jazdy po terenie pofałdowanym ale także na zakrętach, nieraz przy przy hamowaniu. Dwukrotna diagnostyka na tzw.szarpakach nie wykazała luzów w elementach zawieszenia.Do chwili obecnej wymieniono:łączniki stabilizatora,drążek stabilizatora, tuleję metalowo-gumową na wahaczu przednim. Czy może to być łożysko wzdłużne na amortyzatorze-jakby to potwierdzić? Czy ktoś miał coś podobnego i doszedł przyczyny?

  • #2 05 Wrz 2014 18:54
    markslew
    Poziom 27  

    ZBYSZEK666 napisał:
    Czy może to być łożysko wzdłużne na amortyzatorze-jakby to potwierdzić?


    Przy kręceniu kierownicą strzela coś?

    A stukać może sam amortyzator, sprawdź czy nie wyciekł.

  • #3 05 Wrz 2014 20:13
    ZBYSZEK666
    Poziom 12  

    Sprawdzany też był stan i skuteczność tłumienia amortyzatorów: przód-lewy 74% ,prawy-78%.Brak odgłosów w pracy kolumny kierowniczej.

  • #4 06 Wrz 2014 19:06
    markslew
    Poziom 27  

    ZBYSZEK666 napisał:
    przód-lewy 74% ,prawy-78%


    To badanie do idealnych nie należy i obarczone jest błędem.

  • #5 29 Mar 2015 20:15
    ZBYSZEK666
    Poziom 12  

    W okresie niższych temperatur odgłosy opisywane wyżej jakby ustały.Zobaczymy czy wystapią powtórnie w okresie wzrostu temperatur.

  • #6 05 Kwi 2015 13:34
    markslew
    Poziom 27  

    Pasuje na amortyzator.

  • #7 13 Kwi 2015 11:52
    erwp
    Poziom 9  

    mam to samo z tym że z prawej strony (siedząc w aucie), amortyzatory ciekły więc wymieniłem wszystkie 4 na kayaby bo pan mechanik właśnie stawiał na amorek - do tego odwrotnie jak u Ciebie stukało tylko na zimnym po ruszeniu. Żadnych luzów, łożysko amora ok. Po tej operacji auto jak stukało tak stuka dalej, do tego te Kayaby są tak twarde że jedzie się jak wozem drabiniastym. Fakt trzyma się drogi jak przyklejony. Sam nie wiem o co chodzi.

  • #8 27 Lip 2015 14:04
    ZBYSZEK666
    Poziom 12  

    Ostatnia diagnoza mechanika,że w tym przypadku może to być sprawa maglownicy.Zostały przy okazji lekko dokręcone dwie znajdujące się na maglownicy śruby.Układ kierowniczy jakby się po tym usztywnił.Ale odgłosy stuknięcia dalej występowały.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME