Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P - Błędy sterownika ABS/ESP

05 Wrz 2014 18:04 13221 13
  • Poziom 16  
    Opiszę po kolei .Audi A3 2004 AXW 2.0FSI Tiptronic.
    Zapaliła mi się kontrolka na Fisie czujnika płynu hamulcowego ( zapalała mi się od czasu do czasu już kilka razy ) . Okręcenie korka i poruszanie pływakiem zawsze pomagało. Tym razem czujnik zaskoczył ale wyłączył się ABS oraz Asystent sterowania ( wspomaganie ). Podpinając pod Vcdsa odczytałem błędy.
    Nie Paliła się kontrolka awarii wspomagania sterownik miał byka związanego z G85. Błędów nie można było usunąć. W tym momencie jakie zdziwienie moje gdy na liczniku przebiegu auta pokazało się 0km ( licznik nie zlicza km cały czas 0 a licznik przebiegu dziennego ten kasowalny działa ok , tak samo jak wszystkie dane FIsa typu , spalanie , zasięg .. itd. ). Jak już zaskoczyło wspomaganie błędu w sterowniku asystenta brak. Pozostały byki sterownika ABS.
    lista byków:
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
    Part No: 1K0 907 379 K
    Component: ESP FRONT MK60 0103
    Coding: 0021126
    Shop #: WSC 06435 000 00000
    VCID: 3A71434C754486E

    3 Faults Found:
    00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

    -------------------------------------------------------------------------------
    No nic myślę sobie chce adaptacji bo stracił nastawy. I tutaj myk.
    Po wejściu w sterownik jak chciałem zrobić odczyty i adaptację G85 czy G200 -wyświetlał error i zero odczytów .. nie widzi sensorów.
    Wszedłem w test podczas jazdy i start .... no i tak zostało , testu nie można wyłączyć ... po kliknięciu off wywala error . Ponowne załączenie pokazuje że jest w trakcie testu.
    W tym momencie w sterowniku doszedł kolejny błąd że jest rozpoczęty test.
    Zanim włączyłem ten test ABS działał był tylko problem z ESP poprzez brak wartości początkowych tych sensorów.
    G85 działa bo w sterowniku wspomagania pokazuje odczyty .
    Problem ma tylko sterownik ABS.
    Najbardziej mnie dziwi fakt wyzerowania przebiegu i tego że nie nalicza a dzienny chodzi ok. Czy obie wartości są brane z innego źródła.?
    Złącze od sterownika sprawdziłem , również podpięcie pod inny tester nie dało rezultatów , brak odczytów wartości ze sterownika ABS i brak możliwości zakończenia testu podczas jazdy.
    Na chwilę obecną mi się już pomysły skończyły , odłączyłem aku na kilka godzin , może się wyzeruje , ale wątpię. Czy raczej sterownik odszedł w zaświaty?
    fotka przebiegu... mam nówkę sztukę :)
    Audi A3 8P - Błędy sterownika ABS/ESP
    Dobrze myślę ... że wskazanie przebiegu ma związek z uwalonym sterownikiem ABS ?.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Uszkodzony licznik. Dosyć często w a3 się zdarza.
  • Poziom 16  
    Tylko że wyzerowanie pojawiło się w momencie kiedy sterownik ABS się posypał.
    Licznik przechodzi testy pozytywnie . Wszystko działa . Jedyny problem z przebiegiem.
    Zerowanie pojawiło się w momencie kiedy sterownik ABS wywalił błąd czujnika.
    Chyba ewentualne uszkodzenie licznika nie ma wpływu na sterownik ABS i brak możliwości jego adaptacji ?.
    ..I małe update..
    ABS działa . Kontrolka na zegarach sygnalizuje tylko tryb testu drogowego.
    ESP nie działa ... brak odczytu z 3 sensorów. Brak możliwości zakończenia testu drogowego lub jego wyłączenia. Odpięcie aku nic nie daje.
    G85 sprawny .
    Moim zdaniem sterownik ABS-ESP umarł.
  • Poziom 29  
    Witam
    Moim zdaniem konio68 nie potrafisz zrobić adaptacji czujników ESP a zegary masz uszkodzone tak jak pisze szogun0 .
    Pzdr
  • Poziom 16  
    Niestety nie jest to problem adaptacji . Adaptację wiem jak zrobić. Do tego żeby się upewnić próbowałem ogarnąć problem u znajomego z innym sprzętem niż mój VCDs. rezultaty takie same. Problem nie w tym że ma złe wskazania tylko po prostu jest error . Sterownik ABSu nie widzi ich więc nie ma czego robić. Jedyne co mogłem na nim zrobić to włączyć test drogowy , niestety tylko włączyć nic więcej . Test wisi i tyle.
    Co do zegarów nie mówię że się nie uwaliły. Problem tylko taki że cudów nie ma jakiś czynnik uwalił ABS i zegary albo ABS uwalił zegary . Zaczęło się od zwykłego alarmu na Fisie o braku płynu hamulcowego ( co czasem mi się zdarzało ) jak zwykle odkręciłem korek , poruszałem pływakiem i komunikat znikł. Ale ... przestało działać wspomaganie ( sterownik wspomagania wywalił błąd ) oraz ABS i ESP się zapaliło. Wspomaganie zaskoczyło po 2km pozostał błąd na ESP i wyzerowany licznik. I tak jak piszę G85 jest na pewno OK bo asystent sterowania widzi go i odczytuje dobrze pozycję kierownicy. Natomiast ESP nie widzi ani G85 , sensora przyspieszenia bocznego G200 i sensora ciśnienia układu hamulcowego. Jak nie widzi to nie można adaptacji zrobić . Obecnie oprócz ESP pali się ABS ale to tylko sygnalizacja testu drogowego , którego nie można zakończyć w żaden sposób. ABS działa OK. Dlatego zacznę od wymiany sterownika Absu i zobaczę jak się zachowają zegary po jego wymianie i adaptacji. Mojego po prostu nie można zaadoptować bo na kanałach od czujników wyświetla tylko Error i nawet jak wcisnę Go .. to odświeża na error.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    konio68 napisał:
    Zapaliła mi się kontrolka na Fisie czujnika płynu hamulcowego ( zapalała mi się od czasu do czasu już kilka razy )


    To był początek, koniec masz obecnie, ale prawie, bo jeszcze odpala, masz uwalone zegary i trzeba je naprawić, no nic nie zrobisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zegary, mieszają w ABS dlatego nie idą adaptacje. Jeśli wszystko jest ok, to ABS ESP po jeździe mają same zgasnąć, nie zawsze trzeba wykonywać procedurę adaptacji.
  • Poziom 29  
    Z jakiego korzystasz loginu aby umożliwić ustawienia podstawowe ?
    Pzdr
  • Poziom 16  
    domex32 napisał:
    konio68 napisał:
    Zapaliła mi się kontrolka na Fisie czujnika płynu hamulcowego ( zapalała mi się od czasu do czasu już kilka razy )


    To był początek, koniec masz obecnie, ale prawie, bo jeszcze odpala, masz uwalone zegary i trzeba je naprawić, no nic nie zrobisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zegary, mieszają w ABS dlatego nie idą adaptacje. Jeśli wszystko jest ok, to ABS ESP po jeździe mają same zgasnąć, nie zawsze trzeba wykonywać procedurę adaptacji.

    Nie no wiem że gasną same dlatego mnie zaskoczyło że wołał adaptacji. A komunikat o niskim płynie usuwałem poprzez odkręcenie korka i poruszanie pływakiem i znikał czyli zegary odbierały sygnał od czujnika ok.
    Czyli mówisz że lepiej od zegarów zacząć ? . Uwalone zegary mogą w sterowniku ABS tak namieszać żeby na wszystkich czujnikach widział error. Kontrolkę ABS zapaliłem włączając test drogowy . Hmm może faktycznie te problemy ze sterownikiem zaczęły się od zegarów bo na początku dwa sterowniki się posypały Sterownik asystenta sterowania ( nie działało wspomaganie ) ale się sam zaadoptował i po 2 km zaskoczył a ESP wisi. ... hmmm . Sterownik ABS mogę mieć za 200pln a naprawa zegarów to przypuszczam od 400 do 600 pochłonie...

    Dodano po 9 [minuty]:

    zwirek1 napisał:
    Z jakiego korzystasz loginu aby umożliwić ustawienia podstawowe ?
    Pzdr

    Wchodzę poprzez Coding II - kod 40168 i wyskakuje informacja o dostępie.
    Dla G200 w Basic setting w grupie 63 po prostu w pierwszym oknie jest error .
    Dane sterownika i komunikacja jest ok z ABS - jedynie na tych czujnikach jest jak na obrazku.
    dokładnie tak :
    Audi A3 8P - Błędy sterownika ABS/ESP
    Zresztą wchodzę dobrze bo test drogowy mogłem załączyć .... inna kwestia że już zakończyć nie można .
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Co Ci pokazuje w blokach pomiarowych ?
    grupa 004 ;005 ;006
    Pzdr
  • Poziom 16  
    Teraz nie pamiętam jutro wejdę w Measuring Blocks i zobaczę.
    Pozdrówka , dzięki za zainteresowanie tematem. Walnę fotkę z tych bloków .

    Co mnie jednak bardziej przekonuje do awarii ABS i to że ewentualna naprawa zegarów nic nie da poza przebiegiem to to że czujniki których nie widzi ABS nie mają ze sobą nic wspólnego. G201 ciśnienia jest zamontowany w bezpośrednio w bloku hydraulicznym ... podłączony jest bezpośrednio pod sterownik. G200 leci z modułu sterowników ESP . Natomiast G85 jest pod modułem kierownicy a sygnał leci z modułu do ABS tak samo jak do sterowania asystenta gdzie problemów brak.
    Zegary mają tylko powiązanie z kontrolkami , które działają OK . Bo ABS nie palił się do momentu zanim aktywowałem test drogowy - palił się tylko ESP. W zegarach brak błędów a testy przechodzą normalnie. Zastanawia mnie tylko czy jakiś sygnał z ABSu nie ma wpływu na licznik przebiegu. Czujniki od kół działają ok , pompa ABS działa ... Nie działa tylko ESP pomimo że pali się kontrolka ABS - lecz to jest tylko sygnalizacja testu drogowego ESP. Natomiast sama procedura testu drogowego wisi już na samym początku .. czyli wciśniecie pedału hamulca i przytrzymanie przycisku ESP ... powinna zamrugać kontrola ESP 3 razy. Nie mrugnie ani razu. Najprawdopodobniej test się nie aktywuje dlatego że brak informacji z tych 3 czujników. Co do czujnika poziomu płynu to jak odkręcę korek zapala się komunikat na Fis , jak ponownie go zakręcam wykrywa poziom i gaśnie.
  • Poziom 29  
    Witam
    Podpowiem i opisz Ci swoje spostrzeżenia po przeszczepie pompy MK70 na MK60EC1.
    Przy programowaniu nowej pompy wszystkie procedury szły bardzo "tempo" Kodowanie jak i adaptacje trzeba było kilka razy powtarzać aby pompa je zatwierdziła .
    Przy adaptacji czujników w pompie ważne jest jej idealne wypoziomowanie (zamontowanie) bo inaczej zakres czujników będzie poza zakresem pomiarowym i nie zrobisz adaptacji .
    W twoim przypadku jak piszesz wygląda jakby pompa się "zawiesiła " i nie reaguje na komendy .
    Zacznij od początku i wykonaj od nowa kodowanie pompy (co powinno ją "zresetować" )a następnie zrobić adaptacje czujników .
    Co do zależności pompa - zegary to łączy je wspólna szyna CAN po której idą informacje z pompy na zegary jak wyświetlenie kontrolki ABS;ESP .
    Można też przesłać informacje o prędkości auta z czujników abs aby pomiar był dokładniejszy, bo w oryginale sygnał idzie ze skrzyni biegów .
    Pompa teoretycznie w pewnym stopniu może blokować zegary jak ktoś kombinował z pomiarem prędkości auta przez czujniki abs.
    Pzdr
  • Poziom 16  
    Lecę zaraz podpiąć go do kompa. Co do zależności, to coś po Canie poszło bo wyłączyło się wspomaganie. Tyle że G85 w układzie wspomagania się skalibrował bez problemu natomiast w pompie wisi tak samo jak i inne czujniki od ESP . Działa tylko ABS.
    Nie wiem jak jest z przekazywaniem informacji odnośnie prędkości w przypadku automatu , bo mam Tiptronica. Natomiast prędkościomierz , obrotomierz itd. wszystko działa OK. Tak samo działa ABS więc jest komunikacja z czujnikami na kołach.

    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:

    No i problem połowicznie się rozwiązał . Tzn. działa sterownik ABS. Dziaj wchodzę w B. set. i widzi już 2 z 3 czujników. Zrobiłem G85 , i 201. Na czujniku ciśnienia dalej error. Test drogowy rozpoczęty . Odłączyłem VCDsa odpaliłem silnik i mogłem przyciskiem ESP rozpocząć test drogowy ( Pali się na stałe ABS , ESP mruga ) . 5 minut jazdy i test się zakończył . ABS i ESP działa. Po wykasowaniu śmieci , czysto . brak błędów w całym systemie.
    Pozostają zegary . 0 km . Czyli czyba faktycznie zegary namieszały po Canie w sterowniku ABS.
    Teraz pozostaje naprawić , wymienić zegary . Pomysły , gdzie i jak to zrobić. Naprawiać , kupić używkę , wymieniać w ASO , u fachowca, a jak u fachowca to gdzie. Pozdrawiam.

    ps. na blokach 4,5,6 przed zadziałaniem sterownika było tak:
    hamulec oczywiście wciśnięty. 6 to chyba tempomat ? U mnie tempomatu brak.
    Jak widać czyta z G85,200 i 201.
    Audi A3 8P - Błędy sterownika ABS/ESP
    I chyba szogun0 dał trafną diagnozę. Kontrolka płynu jest podłączona pod licznik . Alarm był zawsze tylko i wyłącznie przy odpaleniu zapłonu ( jak już wystąpił ) . Licznik miał też znany objaw tych z początku A38P lekkie wahanie się wskazówki od obrotów.
  • Poziom 29  
    Grupa 006 to sensor G251 do Hill Hold Control .
    Co do zegarów pozostaje wgranie nowego wsadu do eeprom-a programatorem .
    Nie znam tych zegarów i w czym siedzi zawartość pamięci .
    Napisz do szogun0 może naprawi albo podpowie co i jak z zegarami .
    Pzdr
  • Poziom 16  
    No i zdecydowałem się na zakup poliftowych zegarów. Tego szrota nie naprawiam nie ma sensu . Biały FIs zdecydowanie lepiej wygląda i ma więcej funkcji .. dwie pieczenie przy jednym ogniu . Temat można zamykać. Uwalone zegary , przez to problem z ABSem był.