Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Acer Aspire P3 - Coś się dzieje z WiFi. Zrywa połączenie.

05 Wrz 2014 21:22 2418 23
  • Poziom 23  
    Witam,
    Mam od kilku dni tego laptopa. Dostałem go jako mało używanego w dobrym stanie. Niby wszystko jest OK ale są problemy z WiFi. Mam w domu router NetiaSpot. Inne dwa laptopy chodzą dosyć dobrze a ten ma ciągłe problemy. Po wejściu w Internet wskaźnik pokazuje pełen sygnał (ok. 10 metrów od routera). Później spada do połowy, później zanika do 0. Muszę wejść do ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW, daje komunikat o naprawieniu problemu i na jakiś czas znowu jest OK. Sygnał ciągle zmienia moc na wskaźniku. Bardzo często mam komunikat, że nie można odnaleźć serwera itp. Nawet jak uda mi się wejść na jakąś stronę to przy próbie większego zagłębienia się pojawia się znowu problem.
    Przy diagnozie problemu daje informacje o problemach z kartą sieciową . Przy używaniu modemu USB z Aero2 wszystko jest OK.
    Czy może ktoś z Kolegów wie o co chodzi ?
    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 15  
    Przeinstaluj sterowniki. A najlepiej postaw system na nowo i będzie wszystko ok
  • Poziom 23  
    Tak jak pisałem mam tego laptopa dopiero od kilku dni. Dostałem go bez żadnych instalek. Wszystko oprócz WiFi działa dobrze. Trochę się boję grzebać ale skoro będzie taka potrzeba to to zrobi. Jak od nowa zainstalować system ? Mam oryginalnego legalnego Win8.
    Co jakiś czas pojawia się komunikat, żebym przeszedł bezpłatnie na 8.1. Czy mogę to zrobić mając gwarancję, że po reinstalacji na 8.1 wszystko będzie OK ? Czy takie przejście można potraktować jak postawienie systemu od nowa i czy to powinno pomóc w sprawie problemów z WiFi ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Mialem ten sam problem ok miesiaca temu po wymianie routera na nowy z czego problem wystepowal tylko w moim laptopie.

    Pokaz nam jak wyglada twoje otoczenie sieci WiFi z programu inssider ( po uruchomieniu programu klikasz w gornej czesci na "network")
  • Poziom 23  
    Witam,
    Moja sieć WiFi jest super prosta. To znaczy mam router NETIA SPOT i dwa laptopy. Jeden połączony przez przewód LAN (ten działa dobrze) i drugi, który nie ma wejścia LAN (to właśnie ACER Aspire P3). Po włączeniu Acera wskaźnik pokazuje pełen sygnał WiFI, przy próbie wejścia w Internet sygnał spada aż do zera. Komunikat NIE MOŻNA ODNALEŹĆ SERWEra. Kiedy robię polecenie napraw dostaję połączenie z Internetem. Komunikat PROBLEM Z SIECIĄ WIFI LUB KARTĄ SIECIOWĄ - NAPRAWIONO. I działa aż do ponownego rozłączenia się.
    Może te informację wniosą coś nowego do rozwiązania mojego problemu.
    Pozdrawiqm
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 43  
    Powinien być komunikat co tak dokładnie powodowało problem który został naprawiony.
  • Poziom 23  
    No właśnie tego mi brakuje. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na wszelki wypadek zgłosiłem problem do Netii (mam internet z Netii). Czekam na informacje.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Jak juz pisalem pokaz nam swoje otoczenie sieci WiFi z programu Inssider. Istnieje mozliwosc ze na tym samym kanale WiFi pracuje inna siec o podobnym lub lepszym zasiegu w miejscu gdzie masz laptopa i najzwyczajniej w swiecie tracisz polaczenie z routerem w skutek zaklocen sygnalu.
    Zadne przeinstalowanie systemu nic ci tu nie da.
  • Poziom 23  
    Witam,
    Załączam zdjęcie ekranu z inSSIDER. Nie wiem czy o to chodziło. Jeżeli mam załączyć jeszcze coś to proszę o informację.
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc w moim temacie. Przypominam, że ja korzystam z NETIA SPOT.
  • Poziom 16  
    Nie zalaczyles zadnego obrazu ani pliku do wiadomosci.
  • Poziom 23  
    Przepraszam. Faktycznie. Wiek robi swoje.Już się poprawiam. Acer Aspire P3 - Coś się dzieje z WiFi. Zrywa połączenie.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jest tak jak sadzilem, Widzisz na wykresie czerwona, przerywana linie przeplatajaca sie z niebieska? Niebieska linia to twoja siec, przerywana, czerwona linia to inne sieci ktore sa w zasiegu laptopa - linie te nie powinny sie do siebie zbytnio zblizac a u ciebie sie przeplataja.

    W panelu sterowania routera do ktorego uzyskasz dostep poprzez wpisanie w przegladarce internetowej adresu 192.168.1.254 musisz zmienic kanal pracy dla WiFi. Z tego co widze najlepiej bedzie abys uzyl kanalu pierwszego. Uzyj 20MHz szerokosci kanalu, teraz masz 40Mhz kanal - szerszy, przy ktorym wzrasta podatnosc na zaklocenia i szumy.

    Jezeli nie bedziesz wiedzial jak to zrobic smialo pytaj.
  • Poziom 23  
    Dzięki za okazaną pomoc. Akurat dzwonili do mnie z Netii (jako odzew na moje zgłoszenie reklamacji). Przekazałem konsultantowi sugestie Kolegi odnośnie zmiany kanału na 1 i zawężenia pasma do 20. Zrobił to od ręki i przyznał racje co do diagnozy problemu. Teraz jest owziele lepiej na dwóch pozostałych laptopach i trochę lepiej na Acerze. Na wykresie programu inSSIDER linia mojego NetiaSpot nie przeplata się z innymi i jest od nich trochę oddalona. Mimo to jednak Acer nadal ma kłopoty i przy diagnozie problemu znowu ten sam komunikat. Skoro więc z siecią obecnie jest wszystko OK to pozostaje karta w Acerze. Spróbowałem zewnętrzną kartę REALTEK RTL 8188 CU. Wszystko działa dobrze. Pełen sygnał, stałe połączenie. To chyba potwierdza uszkodzenie karty wewnętrznej ?
    A więc podziękowania za dotychczasową pomoc co do routera NETII i kolejna prośba co dalej zrobić z tą kartą wewnętrzną.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jezeli karta WiFi wewnatrz laptopa jest uszkodzona to wiadomym jest ze nalezy ja wymienic. Wymiana jest banalnie prosta.

    Jezeli zewnetrzna karta WiFi nie ma problemu z utrzymaniem stabilnego polaczenia z routerem, powodem rozlaczania faktycznie moze byc karta WiFi w laptopie lub sama antena ktora podlaczona jest do karty.
    Ja polecam zamienic w laptopach karty sieciowe WiFi i sprawdzic czy to naprawilo problem - jezeli nie to problemem jest antena, jezeli tak problemem jest karta a wtedy wiadome bedzie co wymienic.

    PS
    Osobiscie nigdy nie korzystam z systemowej diagnozy problemu bo w 90% przypadkow nie dosc ze nic nie daje, to nie wskazuje konkretnego rozwiazania.

    PS2. Osobiscie WiFi uzywam tylko i wylacznie do obslugi drukarki, tabletu i telefonow.
    Do komputerow polecam budowanie kablowej sieci co jest w miare tanie a efektem tego dzilania jest nieziemska predkosc pomiedzy komputerami i oczywiscie stabilnosc polaczenia.
    Jezeli posiada sie lacze internetowe powyzej 60Mb/s to radze uzywac jedynie kabli - u mnie po WiFi przy standardzie N predkosci osiagaly 50-60Mb/s. Po podlaczeniu kablami predkosci internetu skoczyly do 100-130Mb/s czyli maksymalnych predkosci gwarantowanych przez operatora.
    Kabel to kabel i nic tego nie zmieni.
  • Poziom 23  
    Ponownie dziękuję za szczegółowe objaśnienia. teraz wyjeżdżam na kilka dni. Po powrocie zajmę się tą kartą w Acerze. Co do Internetu, też wolę po kablu ale ten mój obecny Acer nie ma gniazda LAN. Ma tylko jedno USB.Tak więc skazany jestem na WiFi.Jedyne co mogę zrobić to przenieść router w centralny punkt mieszkania, tak żeby odległość do laptopa nie była nigdy większa niż 5 metrów. Wtedy jakoś to chodzi.
    Ja mam wykupioną prędkość do 29 Mb. Z rozmowy z konsultantem dowiedziałem się, że jeżeli będę miał po kablu 13 - 14 Mb to mogę być zadowolony.
    Wszystko to jeden wielki kompromis. Jestem emerytem nie stać więc mnie na szybszy Internet.
    W każdym razie jeszcze raz bardzo dziękuję za okazaną pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Przeniesienie routera w centralny punkt mieszkania to bardzo dobry pomysl ale z tego co pisales wczesniej i pokazales nam z programu Inssider nie w zasiegu jest problem.

    Konsultant mogl miec na mysli to, ze 13-14Mb bedzie realna predkoscia przy kupnie 29Mb internetu.
    Jezeli natomiast mowil faktycznie o predkosci uzyskiwanej poprzez kabel LAN to albo byl niedoinformowany abo cie oklamal poniewaz predkosci osiagane nawet na najtanszych kablach kategorii 5e siegaja 1000Mb/s
  • Poziom 31  
    BURMAR W pierwszej kolejności spróbuj zresetować NetiaSpot do ustawień fabrycznych - przytrzymaj przycisk reset wciśnięty przez ponad trzy sekundy. Później wykonaj polecenia kolegi cyzxer5 co do zmian szerokości pasma i numeru kanału.
    cyzxer5 Eh, widać, że kolega w Polsce nie mieszka :D W Netii to standard, że nie osiąga się pełnej prędkości - mam od tych oszustów łącze 20 Mb/s, synchro łapię na 13-14 Mb/s, faktyczna przepustowość w okolicach 11-12 Mb/s. Oczywiście zgodnie z umową do 20Mb, z tym, że od ich instalatora dowiedziałem się, że na linii nie ma technicznej możliwości na taką prędkość! Jak stwierdził, max. co wyciągnie centralka to 17Mb, a ja powinienem się cieszyć, że mam przynajmniej stabilne łącze - na przestrzeni roku tylko 3 poważne awarie, pomijając konieczność comiesięcznego resetowania NetiaSpot do ustawień fabrycznych :D
  • Poziom 16  
    Nie rozumiem w takim razie po co brac taki pakiet ktorego sie nie osiagnie - rownie dobrze mozna wziac tanszy i wykorzystac go w pelni, no chyba ze miedzy pakietam jest doslownie dziura w predkosci.
    Nigdy nie korzystalem z Neostrady ani internetu Netii ale mialem osiedlowych ISP ktorzy w pelni wywiazywali sie z umowy co do predkosci - co do dostepnosci czasem miewali wpadki jak chocby prace budowlane w poblizu ich datacenter i przerwanie przez koparke swiatlowodow.
    Tu gdzie mieszkam zawsze dostaje sie "z gorka" a jezeli konsultant widzi na swoim komputerku ze infrastruktura sieciowa nie jest w stanie zapewnic wykupionych predkosci to ich zwyczajnie nie sprzeda by klient nie mogl zarzucic ze operator nie wywiazuje sie z umowy, i tak mam wykupiony pakiet 60-100Mb a podczas testow predkosci nawet z miejscami odleglymi odemnie tysiace kilometrow zawsze osiagam 160Mb ktore pod koniec spada do 110Mb a pingi do miejsc odleglych mniej niz 1000km zazwyczaj wynosza <1ms.
    Marzy mi sie pakiet 1Gb ale jest cholernie drogi i zdaje sobie sprawe ze maly ktory serwer jest w stanie zagwarantowac mi wykorzystanie tej predkosci tak wiec tracilbym kase.
  • Poziom 31  
    I tu właśnie pies pogrzebany - w Netii do wyboru było 4, 20 i 50 Mb/s, z konkurencji tylko TP SA z niemal o 50% droższą ofertą. Dodatkowo o tych "specyficznych" warunkach technicznych dowiedziałem się oczywiśce już po fakcie. A sam mam również Internet z lokalnej telewizji kablowej i u nich również łącze zawsze synchronizuje wyżej niż wykupiona oferta - dla łącza 20 mam 22Mb/s.
  • Poziom 16  
    Kiepskie maja oni te oferty. Tu zazwyczaj jest do wyboru 10, 50, 60-100, 150-250, 350-500, 500-1000Mb wiec duzo latwiej czlowiekowi dobrac cos dla siebie. Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego wykupuje sie okreslony zakres predkosci od-do. To chyba na wypadek gdyby nagle wszyscy "gigabitowcy" jednoczesnie zaczeli cos sciagac i lacze operatora by ledwo to uciagnelo ale to tylko moje spekulacje.
    Jesli chodzie o lacza internetowe to w polsce najlepsze chyba wlasnie sa osidlowki bo u gigantow typu TPsa, Netia itp to widze ze oszukja maksymalnie.

    Moze warto by przeanalizowac podpisana umowe i wyjasnic rozbierznosci droga sadowa?
  • Poziom 23  
    Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi podpowiedzi. Netia była najtańsza w pakiecie z telefonem bo taki wziąłem. Reklamacji specjalnie nie przyjmują bp w umowie jest zaznaczone "do". Podpisałem umowę na 24 m. Umowa wygasa za rok w październiku i wtedy właśnie przenoszę się z Internetem, telewizją i telefonem do spółdzielni mieszkaniowe. Internet jest u nich OK, z telefonu prawie nie korzystam a telewizja tylko trochę gorsza od obecnego Polsatu. Cenowo wychodzi prawie tak samo ale o wiele mniej problemów. Tak więc przemęczę się jeszcze przez rok.
    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Hehe, umowa jest tak skonstruowana, aby maksymalnie chronić d... operatora - użytkownik nie ma szans nic ugrać w tej materii. Dopiero przy całkowitym braku Internetu można się domagać zwrotu części abonamentu. Umowa opiewa na łącze do 20 Mbps więc 15, czy nawet 5 się w tym zakresie mieści - nie ma gwarantowanej prędkości minimalnej. Mam już ten temat za sobą :) Moja sugestia, że za 3/4 prędkości będę płacił 3/4 abonamentu spotkała się ze zdecydowaną dezaprobatą ;) Kablówka nie ma żadnych problemów z utrzymaniem oferowanej prędkości. Zresztą, u dużych operatorów kablowych (Aster, UPC, Vectra) również różowo nie jest. Żaden z operatorów nie posiada infrastruktury będącej w stanie obsłużyć wszystkich klientów jednocześnie z pełną prędkością - dlatego żaden nie oferuje łącz "gwarantowanych" w normalnej cenie. Marketing rządzi :D
    Wspomniane już routery od operatorów, to również temat-rzeka. Stary Livebox z Neostrady jaki był wszyscy wiemy ;) NetiaSpot mimo większych możliwości również woła o pomstę do nieba - zapycha się i, jak już wspominałem, mój muszę co miesiąc całkowicie resetować, bo prędkość i stabilność łącza pikuje w dół. Generalnie sprzęt jest ok, ale tak jak w TP SA, tak i w Netii programiści ostro dali d... tworząc oprogramowanie routera - efekt to w/w atrakcje :)

    BURMAR Czy w kwestii stabilności połączenia nastąpiła poprawa?
  • Poziom 16  
    Ale podpisujac umowe w TP i Netii routery dostaje sie chyba za darmo o ile dobrze pamietam - tyle dobrego, jaki by nie byl to przynajmniej darmowy.
    Ja gdy zobaczylem pierwszy rachunek za internet to zlapalem sie za glowe: 3 miesiace internetu platne z gory + cena routera (samego routera - ponad 500zł) ktory pragne nadmienic ze takze posiada modyfikowane przez operatora oprogramowanie uniemozliwiajace zalogowanie sie jako administrator - co do dzialania zarzutow nie mam, jedynie predkosc WiFi mnie zalamuje - do 60Mb/s przy standardzien N. Kopiowanie miedzy domowymi laptopami 2,5-3MB/s tak wiec biorac pod uwage cene uwazam ze router beznadziejny przynajmniej po modyfikacji softu.
  • Poziom 23  
    Co do stabilności łącza teraz jest OK. Po przejściu na 1 kanał i zawężeniu pasma (za radą kolegów) wszystko jest dobrze. Co do routera to nie muszę go resetować, ponieważ na razie tak się złożyło, że mam przy głowie w miejscu w którym śpię więc i tak co wieczór go wyłączam a rano włączam. Sprzęt jest faktycznie kiepski co potwierdził też sam konsultant. Krótki zasięg to między innymi brak anteny zewnętrznej. Tak jak pisałem jakoś się przemęczę. Teraz większy problem z moim Acerem to wyłączona karta graficzna. Laptop chodzi chyba na jakimś "zapasie" (Karta Intel (R)HD graphic 400 - SYSTEM WINDOWS ZATRZYMAŁ TO URZĄDZENIE Z POWODU ZARAPORTOWANYCH PROBLEMÓW - KOD 43). Dałem już posta na forum odnośnie tego problemu. Dostałem już poradę ale trochę się boję działać bo nie jestem aż tak zaawansowany. Poproszę kogoś bardziej w temacie aby mi pomógł.
    Pozdrawiam