Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AHU - Po zmianie kół na większe dzieją się dziwne rzeczy

05 Wrz 2014 21:29 1425 16
  • Poziom 33  
    Witam. Problem następujący - Passat B5 98 rok na pełnym CANie, tzn.:

    - ECU 012
    - Licznik B5FL
    - Climatronic po CANie
    - pompa ABSu z ASRem również na CANie

    I takie oto się dzieją rzeczy... Po wymianie kół z 15" na 17" zaczął szarpać przy hamowaniu biegami. Myślałem że nastawnik, jednak to nie on. Po odłączeniu ABSu problem znika. Dziś zauważyłem, że licznik pokazuje prawidłową prędkość pojazdu, ABS też czyta podobnie natomiast prędkość w ECU jest zawyżona o jakieś 20 km/h. Z tego co zauważyłem, prędkość do ECU leci z szafy po CAN, tak więc jak myślicie, padło ECU czy szafa? Tą drugą raczej wykluczam, bo do Climatronica wysyła poprawną prędkość...
  • Poziom 33  
    Jesteś pewien że to po wymianie kół?
  • Poziom 33  
    Oczywiście, że tak. Coś jest nie halo z ABSem chyba, bo to on sieje zamęt, aczkolwiek ecu pokazuje zawyżony speed nawet bez niego.
  • Poziom 25  
    Zły przelicznik opon.
    Ecu czyta z skrzyni a abs swoje i tu masz konflikt.
  • Poziom 33  
    Ale przecież przełożenie między skrzynią a koronką ABS się nie zmieniło więc czyta tą samą prędkość w tych dwóch miejscach.
  • Poziom 33  
    Zaraz, zaraz. Szafa czyta ze skrzyni, przesyła to dalej do ecu po CANie. Prędkość w szafie i ABSie pokrywa się w miarę, tylko ecu nawala, więc nie pasuje mi to...
  • Poziom 43  
    Chyba że ktoś grzebał i coś poprzestawiał.
    Zobacz też co widzi licznik a co pokazuje.
    I oczywiście czy prędkośći wszystkił kół takie same.
  • Poziom 33  
    Nikt prócz mnie nie ma dostępu. Licznik widzi to samo co pokazuje, prędkości kół jednakowe do 30 km/h, później VCDS się rozłącza, ale tak było zawsze.
  • Poziom 43  
    Może po prostu pedał hamulca powoduję usterkę ...
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Zbędne słownictwo edytowałem. Upominam.

  • Poziom 33  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Może po prostu pedał hamulca powoduję usterkę ...


    Możesz rozwinąć myśl?


    No to na 99% mam przyczynę - przód 225/50 R17 tył 235/45 R17...
  • Poziom 22  
    i nie widziałeś żadnych różnic prędkości między przodem a tyłem ? jeżeli nie widac to nie od tego
  • Poziom 14  
    Mam pytanie czy wszystkie cztery koła zmieniłeś na 17"?
    Bo jak tylko przód albo tył to być może takie objawy występować z powodu różnic obrotowych kół pomiędzy przednią osią, a tylną stąd ABS.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wybacz moderatorze nie zauważyłem że autor już napisał jakie opony dał bo wcześniej nie było.
    Zatem zmierz obwód koła przedniego jak i tylnego muszą się pokrywać inaczej masz
    interwencję ze strony elektroniki.
  • Poziom 33  
    Sprawdzę jutro dokładnie, może być, że jest odchylenie 2-3 km/h do prędkości pomiarowej tj. 20km/h.

    Proste, że wszystkie 4 mam takie same fele, opony różnią się średnicą aż 18mm...
  • Poziom 14  
    Witam i o to mi chodziło że masz różnicę między osiami:)
    Bo widzisz na przykładzie Daewoo Tico mam 135/80/12R
    producent dopuszcza 155/70/12R czyli średnica bez zmian.
    Co innego by było zastosowanie 155/80/12R to już średnica
    powiększa się o 32mm na tych samych felgach.

    Skoro dałeś 17 to musisz też wiedzieć że jedziesz szybciej niż masz na liczniku, sprawdź to i skoryguj jak się mają poszczególne prędkości,
    zapisz i zostaw w widocznym miejscu w aucie bo inaczej kontrola
    drogowa i firma OC w razie kolizji.
    Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Między przodem a tyłem masz różnicę ok 2% w obwodzie koła więc przy 100 km/h aż takiej różnicy nie ma.
    Dziwne jest to skąd EDC widzi inną prędkość skoro licznik i ABS widzi taką samą.
    Mówimy tutaj o prędkości w blokach pomiarowych a nie o tej którą pokazuje licznik na wskaźniku bo ta może być inna.
  • Admin grupy Samochody
    Zamień miejscami przód z tyłem a zacznie się fajniejsza przygoda.
    Bardziej emocjonująca od szarpania.
    Załóż tak jak ma być i masz po problemie.
  • Poziom 33  
    T5 napisał:
    Zamień miejscami przód z tyłem a zacznie się fajniejsza przygoda.
    Bardziej emocjonująca od szarpania.
    Załóż tak jak ma być i masz po problemie.


    Na dniach zakładam wszystkie opony takie same na próbę, i na dziś zakończmy temat bez zamykania topicu:)