Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ST500DM002 - Działanie SMART/kasowanie wpisów SMART

AveoCross 06 Wrz 2014 03:07 1572 4
  • #1 06 Wrz 2014 03:07
    AveoCross
    Poziom 10  

    Witam!
    Posiadam dysk Seagate ST500DM002-1BD142. Dysk ma około półtora roku, od niedawna zaczęły sie sytuacje że system zaczął raportować błąd dysku. Zajrzałem do SMART i zobaczyłem to:
    ST500DM002 - Działanie SMART/kasowanie wpisów SMART

    Aczkolwiek by mieć pewnośc wykonałem test powierzchni dysku jestem zaskoczony ponieważ wygląda na to że bad sectory wzięły się znikąd:
    ST500DM002 - Działanie SMART/kasowanie wpisów SMART

    Moje pytanie brzmi - skąd te wyniki w SMART i czy po zerowaniu dysku wpisy te się "zresetują"? Lub jeżeli nie czy jest możliwość usunięcia danych SMART?

    Dysk należy do mojego znajomego który juz zakupił inny dysk firmy Western Digital 1TB i dane z dysku Seagate zostały już zbackupowane. Jak na razie na dysku nie był robiony remap, zerowanie, format itd.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 06 Wrz 2014 06:51
    conan02

    Poziom 29  

    Przy dyskach Seagate bady biorą się "znikąd" - niestety. Jeśli dysk ma półtora roku to reklamować, miałem do czynienia z takimi uszkodzeniami i remap nic nie daje, wracają jak bumerang po paru tygodniach. Nawet kiedy dysk jest używany stacjonarnie, zero wstrząsów, zasilanie przez UPS i zawsze prawidłowe zamknięcie systemu to nic nie daje.
    Dane SMART są zbierane i notowane przez mikrosystem dysku w czasie pracy w wyniku monitorowania wewnętrznych czujników (temperatura, akcelerometr), oraz zliczania częstotliwości występowania i liczby błędów odczytu.
    Reset wpisów SMART nie jest możliwy, nawet gdyby był to nie otrzymasz takiej informacji na tym forum, ze względów ochrony przed oszustami - zrobiłby się wysyp "nówek" dysków w stanie agonalnym na aukcjach.
    W przypadku tego dysku to już jest zgon, nawet remap nie pomoże. Jedyna nadzieja w reklamacji - powinno być 2 lata gwarancji, przy takiej liczbie "badów" powinni dysk wymienić bez dyskusji.

    0
  • #3 06 Wrz 2014 14:22
    AveoCross
    Poziom 10  

    Szkoda w takim razie. Miałem nadzieję na naprawę tego dysku. Zobaczę jak z gwarancją. Znajomy składał kompa u jakiejś informatyczki i jest szansa że pójdzie na gwarancję. Naprawdę szkoda bo skan powierzchni wygląda OK.
    Dzięki za poświęcony czas.

    0
  • #5 06 Wrz 2014 15:53
    AveoCross
    Poziom 10  

    Sprawdziłem i okazuje się że "Ten napęd nie jest objęty gwarancją Seagate. Usługi naprawy dla produktów nieobjętych gwarancją są dostępne tylko dla klientów, z którymi zawarto umowy".
    W kazdym razie kumpel już kupił inny dysk od WD więc pewnie mu posłuży dłużej.

    0
  Szukaj w 5mln produktów