Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA III - Nie mozna doladowac akumulatora

Pectore 06 Wrz 2014 05:56 3585 27
  • #1 06 Wrz 2014 05:56
    Pectore
    Poziom 11  

    Witajcie
    Otoz jest taki problem z akumulatorem dosc nie ciekawy
    Auto krecilo ale nie pokoila mnie dlugosc odpalania, lampka a akumulatorze zamiast zielonej jest zdaje sie czarna, po prostu nic tam nie widac

    Dolalem wody, weszlo prawie litr i zaczalem ten akumulator ladowac w domu
    Wstepnie na 55 Ah zaczalem ladowac to 3.5 A i prostownik szybko pokazal full / 13.5 V, co okazalo mi sie troche za malo. pozniej przelozylem do prostownika 6 A i laduje sie juz 7 godzin, po 7 godzinach pokazuje 50% akku i ma 14,7 V ? cos nie halo bo laduje sie juz sporo czasu

    Woda w kanalach az paruje, wrze, bulgocze. I wlasciwie tyle. Jeden kanal po zaswiecieniu latarka jakby byl zasiarczony. Po prostu jest jakas na nim warstwa siwego

    Co na to powiecie ? Do ilu ja mam to ladowac ? nie normalne jest zeby 55Ah tyle czasu i nic, a przed ladowaniem trzymal napiecie 12,25 V nie wiecej

    Akumulatora potrzebuje do benzyniaka, jak teraz sprawdzic stan tego akumulatora ? naladowac do pelna i zobaczyc do ilu V zejdzie po ladowaniu i w jakim czasie ? Fakt, ze jest teraz tendencja rosnaca czyli z 14,7 pomalu weszlo na 14,72

    5:56 - 14.72 V
    7:17 - 14.79 V

    Numer mojego akumulatora NIE ZNANEJ MARKI hehe to : 725 3244
    Obstawiam na 2007 rok produkcji czyli wtedy kiedy wyprodukowano auto heh to troche sporo czasu jezeli dobrze rozkodowuje ten kod

    0 27
  • #2 06 Wrz 2014 07:38
    moto-kord
    Poziom 27  

    Witaj sprawdzałeś pomiar napięcia pod obciążeniem.

    0
  • #3 06 Wrz 2014 07:41
    Pectore
    Poziom 11  

    7:40 - 14.75 V czyli spadlo teraz

    a caly czas sie laduje od 21.00

    Tzn jak chodzil silnik to akumulator mial na komputerze pokladowym pokazywalo 13.6 V a miernikiem 14 V w czasie ladowania

    Kupilem auto dosc nie dawno moze faktycznie ten akumulator jest od produkcji samochodu. Nie wiem jak rozkodowac ta date produkcji
    a pod obciazeniem to mowisz jak to by sprawdzic ? ktos miernikiem przyklada do akku, drugi odpala silnik i jak za duzo spadnie na akumulatorze to wymiana na nowy tak ?

    0
  • #4 06 Wrz 2014 07:51
    moto-kord
    Poziom 27  

    Miernikiem obciążeniowym jeśli takiego nie posiadasz podjedż do jakiegoś
    warsztatu albo sklepu w który sprzedają aku i ci sprawdzą.
    Być może nie trzyma ta cela w której masz tą siwą warstwę.

    0
  • #5 06 Wrz 2014 07:52
    Pectore
    Poziom 11  

    Bo widzialem ze mozna np jedna osoba odpala auto a druga patrzy miernikiem
    Np jak spadnie ponizej 10.5 V to nie za bardzo

    Dobre bedzie takie sprawdzenie teraz po calkowitym naladowaniu akko ? No nie do konca naladowany bo z tego co widzialem to ludzie pisza nawet 16 V w czasie ladowania

    Hmm bardzo mozliwe ze np jeden kanal jest zasiarczony wtedy moze akumulator sie nie doladowac po prostu ? Caly czas jest na poziomie 14.7 od 2 godzin prostownik pokazuje 75% wiecej nie ma szans, laduje i laduje i nic

    1
  • #6 06 Wrz 2014 07:58
    moto-kord
    Poziom 27  

    Pectore napisał:
    Bo widzialem ze mozna np jedna osoba odpala auto a druga patrzy miernikiem
    Np jak spadnie ponizej 10.5 V to nie za bardzo
    Dobre bedzie takie sprawdzenie teraz po calkowitym naladowaniu akko ? No nie do konca naladowany bo z tego co widzialem to ludzie pisza nawet 16 V w czasie ladowania

    Nowy akumulator w sklepie ma około 13V.
    Przy sprawdzaniu tak jak pisałeś możesz jeszcze włączyć światła.

    0
  • #7 06 Wrz 2014 08:01
    Pectore
    Poziom 11  

    Tak tak, 13 V ale w czasie spoczynku, a np po odpaleniu napewno spada do jakies wartosci

    A moze tak byc ze 1 kanal w ogole sie nie laduje ? Np blaszki sa nawet nawet ale jak spojrzalem z ukosa to jest taka gruba blaszka najwieksza i ona cala siwa jest od takiego grubego nalotu. I w takim razie ladowanie nie przyniesie juz zadnego efektu, prostownik bedzie wskazywal caly czas 70% .

    Jaka jest wartosc V w czasie ladowania ? Jedni pisza 16 V, jedni ze powinna byc 14.5 V

    Ale juz nawet nie chodzi o te wartosci, akumulator ktory laduje sie juz od 21 czyli 12 godzin pokazuje okolo 70% naadowania i nic sie nie zmienia 55Ah pradem 6A co powinno sie ladowac max 10 godzin oczywiscie calkowicie rozladowany, a on nie byl rozladowany. Czyli jakies 5 godzinek MAX. Jezeli sie nie doladowuje to moim zdaniem jest zepsuty co mowicie ?

    Ostatni raz ladowalem akumulator do diesla a on tam mial chyba minimum 75 Ah co ladowalem kilka godzinek i normalnie pokazalo 100%

    0
  • #8 06 Wrz 2014 18:08
    Pectore
    Poziom 11  

    No okey, zakupilem nowy akumulator VARTA BLACK 56 Ah, troszke szybciej autko odpala to fakt
    Po zakupie sprawdzilem ile V ma od nowego rowne 12 V swiezo ze sklepu.

    Podlaczylem nowy akumulator, na monitorze w aucie pokazuje mi non stop ladowanie okolo 13 V - 13.5 V niestety nie wiecej, nawet po wlaczeniu klimy nie ciagnie zbyt w dol, moze o 0.1 V. Chyba ze dam na maxa to wtedy moge spodziewac sie nawet 12,9 V. Moze trzeba dac akumulatorowi czas na doladowanie ? ale dzis zrobilem prawie 200 km i non stop to samo. Nic inaczej.

    Nie wiem czym to jest powodowane, moze ten typ tak ma ? Co zauwazylem na monitorku, podczas odpalania tak czy tak wartosci dosc mocno spadaja nawet ponizej 9 V, ale auto ladnie odpala. Po wylaczeniu silnika jest 12.5 V ale zaraz po wyjeciu kluczykow moze 20 sekund spada do 12 / 12.2 V co mnie ciekawi bo znow inne zrodla podaja ze powinno to niby byc 12.8 V nawet w stanie spoczynku.

    Nie mam pojecia, nie doladowanie ? czy normalka ? Opel Astra H 1.6 Twinport, wiele jest watkow na ten temat, wielu ludzi mialo takie ladowanie ale nie wiadomo czym to bylo powodowane, moze jest jakas regulacja ze np w czasie cieplych dni to ladowanie nie jest tak potrzebne stad wychodzi 13.5 V ?

    Przed chwila poszedlem z miernikiem do dwoch moich aut
    1. Renault Laguna II 1.9 DCI nowe ako, nowy alternator, stal tydzien 11,75 V poczatkowo, po zapaleniu 13,90 V nie da rady wiecej oczywiscie na jalowym bez zadnych odbiornikow.
    2. Opel Astra III 77 KW 1.6 Nowe ako dzisiejsze poczatkowo 12,30 V po zapaleniu 13,72 V

    To chyba wielkie bzdury ze ladowanie powinno byc minimum 13,9 a najlepiej jakby mialo 14,4

    Wikipedia wprost podaje ze przy 2.5 V na 1 kanal zaczyna sie robic parowanie i gotowanie w akumulatorze. Ja przy ladowaniu 13.5 V mam 2,25 V na 1 kanal

    Cytat:
    Podczas ładowania napięcie ogniwa wzrasta powoli od ok. 2 V do 2,35 V, potem szybciej. Gęstość elektrolitu rośnie. Po przekroczeniu napięcia 2,4 V zaczyna się rozkład wody na tlen i wodór (tzw. gazowanie akumulatora). Po osiągnięciu napięcia 2,5 V należy przerwać ładowanie, w przeciwnym razie dochodzi do przeładowania akumulatora. Skutkuje to wydzieleniem dużych ilości wodoru (tzw. „zagotowanie”). Wodór w połączeniu z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową, która może eksplodować pod wpływem iskry elektrycznej. Stąd ładowanie akumulatorów należy przeprowadzać w dobrze wentylowanych wnętrzach lub na otwartym terenie i unikać iskrzenia przy odłączaniu zacisków prostownika (w pierwszej kolejności odłączyć prostownik z sieci). W czasie ładowania w elektrolicie wydziela się ciepło, które przy temperaturze powyżej 40 °C działa szkodliwie na płyty akumulatora.


    Jak ludzie moga pisac ze 14.5 V to dobre ladowanie. Sam nie wiem ale skoro wikipedia podaje ze przy 2,4 V na kanal zaczyna sie rozklad wody to jesli ja mam 2,25 V na kanal to jest super. Nie wiem moze Astra ma za duzy pobor mocy jesli np chodzi o radio fabryczne stad nie mozna osiagnac wyzszej wartosci. Wikipedia podaje dalej ze dopiero jesli ladowanie akumulatora spadnie ponizej 1.8 V na kanal trzeba niezwlocznie naladowac akumulator czyli troche mi brakuje do rozladowania akumulatora majac np okolo 2,25 V na 1 kanal

    Ale znowu dalej ze minimalne ladowanie to 13.9 V wiec juz sam nie wiem >D co moze byc popsute ? wymieniac alternator troche zabawy i kosztow, a moze nie przyniesc efektow

    0
  • #9 06 Wrz 2014 20:14
    pioart
    Poziom 37  

    Dokonaj pomiarów innym miernikiem, to tak na początek. Sprawdzić napięcie na wyjściu z alternatora, swoją drogą, to po co skupiasz się na ładowaniu prostownikiem, skoro problem raczej masz gdzieś indziej.

    0
  • #10 06 Wrz 2014 20:26
    Pectore
    Poziom 11  

    Moze nie chodzi o miernik. Bo Astra ma nawet wbudowany miernik pradu w kokpicie pokazuje w czasie jazdy mniej wiecej 13,4 V a 13,5 V zalezy co jeszcze mam wlaczone ale raczej za duzo nie spada, Nie spada ponizej 13 V zazwyczaj.

    martwic sie tym czy olac sprawe ? czy 13.4 , 13,5 V bedzie w porzadku i nie zepsuje akumulatora ?

    0
  • #11 06 Wrz 2014 21:17
    moto-kord
    Poziom 27  

    Taki ładowanie na pewno nie zepsuje ci akumulatora martwił bym się spadkiem
    poniżej 9V podczas rozruchu.Być może siada ci powoli rozrusznik.

    0
  • #12 06 Wrz 2014 21:20
    Pectore
    Poziom 11  

    Jutro jeszcze raz sprawdze moze rozrusznik, kurcze to moja laguna prawie 400 000 nigdy bym o tym nie myslal a Astra 80 000 i juz pol zepsute heh chociaz odpala od reki

    0
  • #13 06 Wrz 2014 21:26
    moto-kord
    Poziom 27  

    Sprawdż też połączenia masowe akumulatora z nadwoziem i silnikiem.

    0
  • #14 06 Wrz 2014 22:25
    Pectore
    Poziom 11  

    sprawdzalem, takie samo

    Dodano po 58 [minuty]:

    A powiedz mi jeszcze jedno sprawdzenie na wyjsciu alternatora miernikiem czyli tam gdzie bezposrednio jest kabel prowadzacy przykrecony do alternatora ? i wtedy jednym kablem do alternatora + i minus do masy tak ? I wtedy np jesli nie osiagnie powiedzmy wiecej jak 14 V bedzie tak samo np 13.5 V to mozna winic w 100% alternator juz wtedy ?

    Jezeli bedzie np 14,4 V no to juz inna bajka. Wiecej problemow, czyli kable, klemy, regulatory napiecia itd itd

    0
  • #15 06 Wrz 2014 22:30
    moto-kord
    Poziom 27  

    Jeśli będzie 14,4 to musisz szukać winy w instalacji regulator zostaw w spokoju.
    Podaj mi rocznik tej astry i moc silnika.

    0
  • #16 06 Wrz 2014 22:36
    Pectore
    Poziom 11  

    Dokladnie to jest Opel Astra III, zwana inaczej jako model H
    77 KW 105 KM 1.6 Twinport
    2007 rok

    0
  • #17 06 Wrz 2014 22:57
    moto-kord
    Poziom 27  

    Według autodaty powinieneś mieć ładowanie 14V przy 6000obr

    0
  • #18 06 Wrz 2014 22:59
    Pectore
    Poziom 11  

    No wlasnie a nie mam
    |Specjalnie nawet kupilem nowe ako bo myslalem ze faktycznie akumulator jest zepsuty i nie trzyma napiecia.

    Odpalilem auto i bylo 13,7 V niby nie jest zle ale jak uruchomie klimatyzacje chociazby to juz bedzie to max 13,3 albo 13,4

    Czyli co na poczatek sprawdzic napiecie od razu z alternatora no nie ?

    0
  • #19 06 Wrz 2014 23:00
    moto-kord
    Poziom 27  

    Tak uczyń może masz gdzieś spadek na instalacji.

    0
  • #20 06 Wrz 2014 23:04
    Pectore
    Poziom 11  

    Okey to odezwe sie jutro >D dzieki wielkie za pomoc, bedziemy w kontakcie, rano sprawdze jak wyglada ladowanie na alternatorze, o ile sie do niego dostane >P a mam nadzieje ze sie dostane bo dosc ciezki dostep, alternator z tylu silnika

    0
  • #21 06 Wrz 2014 23:56
    arek59
    Poziom 29  

    Mam takie samo auto. Rocznik 2008, przejechał 50000km i już drugi nowy rozrusznik. Stare się posypały. Problemem było najpierw coraz słabsze kręcenie i duży pobór prądu. W jednym rozruszniku ścieło cały szczotko trzymacz z wirnikiem.
    W drugim rozruszniku załączył się rozrusznik podczas jazdy. Auto zgasło a z rozrusznika była kupa smrodu i rozładowany akumulator do 0V.
    W tych autach rozruszniki często lubią się psuć.
    Ładowanie w tym aucie mam 13,4V i się tym nie przejmuję, akumulator jest od nowości na jesieni prawdopodobnie zostanie wymieniony na nowy.

    0
  • #22 07 Wrz 2014 15:02
    Pectore
    Poziom 11  

    Dziwna sprawa dosc z tym ladowaniem duzo ludzi tak ma. Jedni pisza ze wymienili okablowanie bo Oplowskie bylo do kitu i ladowanie wrocilo do normy

    A na benzynie tez tak masz ze np lekko zawsze obroty faluja ? nie duzo, ale np jak otworze maske to slychac to ze silnik inaczej pracuje a miedzy czasie potrafi zmieniac napiecie. A jak nie dam mu 1500 obrotow minimum to ciezko z ruszaniem, wtedy lekko sie zadlawi

    Dodano po 4 [godziny]:

    Probowalem dzisiaj zmierzyc napiecie na alternatorze, niestety dostep do niego jest katastrofalny nie ma szans do podpiecia miernika. Jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia ?

    Dodano po 3 [godziny] 37 [minuty]:

    Nie wiem jak wyglada kwestia nowego akumulatora jeszcze. Bo np dzis po odpaleniu bylo ladowanie 13.7 V czyli wiecej niz wczoraj bo wczoraj wachalo sie okolo 13.5

    jak dlugo taki nowy akumulator musi byc w samochodzie zeby sie doladowal do pelna ? ile trzeba by km narobic jednorazowo zeby byl pelen ? moze wtedy sie podniesie napiecie ladowania

    0
  • #23 08 Wrz 2014 06:45
    Pectore
    Poziom 11  

    Okey, z tego co czytalem np alternatory do Opla sa 14 V i jesli faktycznie ludzie mowia ze kazde auto MUSI miec ladowanie rzedu 14.2 / 14.4 to chyba sie myla.

    W tym momencie ladowanie jest na poziomie 13.7 V chyba to dobrze, normalne jesli alternator ma juz <moze> kilka lat.

    Mysle ze instalacja jest sprawa i chyba to tyle w tym temacie. Nie rozumiem w takim razie dlaczego ludzie nawalaja czasami takie bzdury

    Wiekszosc aut ma alternatory o napieciu 14 V z jakiej wiec okazji ladowanie moze byc na poziomie 14.4 V ?

    Cytat:
    Do utrzymywania stałego napięcia na akumulatorze wykorzystywany jest regulator napięcia, który utrzymuje napięcie ładowania na poziomie około 13,9-14,2V dla instalacji 12 woltowych oraz 27,9-28,2V dla instalacji 24 woltowych


    Specjalista z jakies strony. Jak mozliwe jest osiaganie 14.2 V ? Wytlumaczy mi to ktos bo nie rozumiem. Jak z alternatora 14 V mozna wydobyc 14.2 V ?

    Druga teza, naladowany akumulator powinien miec 12.4 V nawet do 12.8 V Nie wiem czy sa takie szanse, ja mam nowy i nie przekracza mi 12.2 / 12.3 V
    Dlaczego zatem ten akumulator nazywa sie 12 Voltowym ?

    0
  • #24 08 Wrz 2014 07:06
    moto-kord
    Poziom 27  

    Witaj odpaliłem teraz vw polo ( w sobotę był wymieniany alternator na nowy)i ładowanie
    jest 14.5v po włączeniu świateł spada na chwilę do 14 i powraca do 14.5v

    0
  • #25 08 Wrz 2014 07:08
    Pectore
    Poziom 11  

    I tez masz alternator oznaczony 14 V ? Ale to nie tylko w Astrze tak mam wczoraj patrzylem w mojej lagunie ako nowe, alternator nowy i tez nie wyciaga wiecej jak 13.9 V no niby w normie bo od 13.9 do 14.5 V podobno norma

    0
  • #26 08 Wrz 2014 17:32
    Pectore
    Poziom 11  

    Dzisiaj testowalem troche wiecej
    Normalnie jest 13.6 V w czasie jazdy jak np nawet dam klime na full i swiatla

    Ale np na postoju

    - wlaczam klime
    - wlaczam swiatla
    - i kierownice jak mam na wprost robie ja powiedzmy 30 stopni w lewo i trzymam tak caly czas

    automatycznie z 13.6 V spada do 12.2 V jak puszcze kierownice wraca do 13.6 V

    0
  • #27 08 Wrz 2014 19:59
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Jak masz kierownicę przekręconą o te 30 stopni w lewo,to napięcie spada (czy spadają obroty silnika?),co się dzieje jak koła skręcone w prawo.

    0
  • #28 08 Wrz 2014 20:23
    Pectore
    Poziom 11  

    To samo, spadek napiecia, niby normalne bo tam jest pompa wspomagania elektryczna
    Ale czesto sie zdarza ze po odpaleniu silnika opadaja obroty na liczniku mniej wiecej powiedzmy miedzy 900 i spada do 800 i znow wraca
    Ale np jak juz powiedzmy dojade sobie do pracy 10 km i sie zatrzymam to nie ma falowania

    0