Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zepsuty naped w kosiarce spalinowej?

06 Wrz 2014 16:37 5139 2
  • Poziom 1  
    Witam,
    Mam problem z kosiarką spalinową z napędem, cały czas rwie do przodu mimo iż nie trzymam rączki od napędy. Stwarza to duży problem bo gdy chcę cofnąć do tyłu to muszę podnosić tył bo koła cały czas się kręcą do przodu.
  • Poziom 34  
    jaka kosiarka (producent model). Napęd realizowany za pomocą paska czy inaczej.
  • Poziom 14  
    Witam być może sprężyna odciągająca napęd się urwała.

    Nie na temat opiszę co do linek typu ręcznego hamulca w aucie czy cięgna napędu i gazu w kosiarkach i nie tylko czy linek od przerzutek czy hamulcowych w rowerach i motorach starego typu.
    W Tico miałem przerdzewiały stan linek więc kupiłem nową i założyłem.
    Szok po założeniu nowiutkiej, a jakże ładnie lekko drut chodził w lince nie uginając w kształcie dużego łuku.
    Po założeniu ciężko ręczny pracował bo po drodze miał trochę zakrętów mocujących w postaci łuków.
    Wyjąłem jeszcze raz i nalałem oleju nie rzadkiego ale dobrego i tak lałem do środka dopóki nie wykapie na wylot czyli nie przelejesz co zajęło trochę czasu więc cierpliwości.
    Powiesiłem na haku i tak wisiał przez dobę co by oleju nie było w środku ale smarowanie było i nie kapał na hamulce bębnowe.
    Założyłem i rewelacja lżej pracował/powracał po opuszczeniu ręcznego do końca.
    Takie przypadki mam z linkami
    Teraz też po paru latach pasuje wyjąć i naoliwić jeszcze raz i nie czepiać się że to Tico że błe inne auta też tak mają jeśli montaż posiada dużo zakrzywień w postaci łuków.

    Zatem co do tematu.
    Jak wiadomo linka w pancerzu się zacina z czasem i nie chodzi lekko.
    Wypadało by wtedy przesmarować olejem czy smarem jak kto woli.
    Ja zawsze smaruję/naoliwiam linki nawet ze sklepu kupione to i tak później po latach będzie ciężko pracowało i nie potrzebna robota czyli wszystko zależy od miejsca montażu i sposobu prowadzenia linek.
    Sprawdź czy drut ładnie swobodnie porusza się wewnątrz linki?
    Bo przyczyna to nawet nie trzymając cięgno napędu sam drut w lince może nie mieć siły co by drut powracał przez sprężynę do końca/chyba że u Ciebie wraca ale pod osłoną napędu dzieje się coś innego.
    Rozbierz osłonę zewnętrzną napędu i zobacz co tam się dzieje zrób fotki jeśli można.
    Sprawdź co z tą sprężyną jest albo czy dźwigienka się nie zablokowała w pozycji włączonej czyli kosiarka cały czaj pcha.
    Pozdrawiam