Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1.9tdi - 3 przepalone żarówki w ciągu dnia

witek567 06 Wrz 2014 20:56 3360 37
  • #1 06 Wrz 2014 20:56
    witek567
    Poziom 17  

    Witam, mój problem wygląda następująco. Otóż dziś przepaliła mi się żarówka przednia prawa mijania(H7), więc pojechałem kupiłem, wymieniłem i myślałem że będzie okej. Za parę godzin spaliła się prawego stopu. No to też wymieniłem. Odpalam samochód, chwilę poświeciło i nagle trafiło obydwie stopu, prawą i lewą. Gdzie można szukać przyczyny? Bezpieczniki są ok. Kable przy gniazdach świateł też ok.

    0 29
  • #2 06 Wrz 2014 20:58
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.

    0
  • #3 06 Wrz 2014 21:15
    witek567
    Poziom 17  

    Właśnie przed chwilą sprawdziłem napięcie na gniazdach 11.99, to tyle co dziś udało mi się zrobić. Jeszcze jakieś podpowiedzi, bym mógł od jutra rana działać?

    0
  • #4 06 Wrz 2014 21:21
    kwok
    Poziom 39  

    Jak masz miernik to odpal i sprawdź napięcie na akumulatorze. Coś mi tu pachnie za dużym ładowaniem albo wyjątkowo dziadowskie żarówki.

    0
  • #6 06 Wrz 2014 21:33
    witek567
    Poziom 17  

    Na jałowym biegu 13.85V, jak dodam gazu 13,90V max.

    0
  • #7 06 Wrz 2014 21:36
    kwok
    Poziom 39  

    No to wychodzi że miałeś pecha albo pozostają skoki czyli świrujący regulator napięcia - mało prawdopodobne.

    0
  • #8 06 Wrz 2014 21:40
    witek567
    Poziom 17  

    No ale to jest bardzo dziwne, myślałem że gdzieś może prąd dotyka masy, ale znalazłem opis bezpieczników i sprawdziłem wszystkie i są okej. Bardzo mnie dziwi, kiedy wymieniłem ten prawy stop, chwile poświeciło i trafiło dwa stopy naraz. Jutro kupię żarówki i zobaczę co się będzie działo. Dobrze myślę że jeżeli było by przejście prądu na masę to byłby spalony bezpiecznik?

    0
  • #9 06 Wrz 2014 21:40
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Własnie tak niedawno miałem, jak pisze kolega Kwok - kilkusekundowe skoki ładowania w górę, tyle, że w Golfie 4, alternator Bosch. Dość awaryjny zresztą, zwłaszcza regulator.

    0
  • #10 06 Wrz 2014 22:06
    kwok
    Poziom 39  

    witek567 napisał:
    Dobrze myślę że jeżeli było by przejście prądu na masę to byłby spalony bezpiecznik?

    Dobrze myślisz tyle że w tym przypadku napięcie na żarówce spadnie i wtedy żarówka przestaje świecić. Żarówka przepala się jeśli napięcie podnieść więc musiałoby się podnieść w instalacji pojazdu, a tu już napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia.

    0
  • #11 06 Wrz 2014 22:22
    witek567
    Poziom 17  

    No to jeżeli regulator działa dobrze, to wychodzi na to że pech? Są jeszcze jakieś inne możliwości oprócz regulatora?

    0
  • #12 06 Wrz 2014 22:34
    yogi009
    Poziom 42  

    Pytanie, czy on działa dobrze cały czas, czy też miewa chwile, kiedy jednak nie pilnuje ustalonego górnego poziomu napięcia. Możesz mierzyć w czasie, kiedy anomalia nie zachodzą. Kiedyś w Citroenie miałem inny ciekawy numer, jeśli padały postojówki, to zazwyczaj stronami, np. lewy przód i tył :-)

    0
  • #13 06 Wrz 2014 22:36
    kwok
    Poziom 39  

    Może być jeszcze że regulator świruje i żarówki z teorią spiskową (planowane postarzenie produktu) i jeszcze pech. Wybierz sobie jedno z powyższych i próbuj przeciwdziałać hehe.
    Poważnie to albo obserwuj napięcie w aucie czy nie podskakuje (trochę ciężko patrzeć na drogę i miernik), kup więcej żarówek na zapas i czekaj na efekty albo od razu wymień regulator napięcia.

    0
  • #14 06 Wrz 2014 22:57
    witek567
    Poziom 17  

    Czyli o zwarciu nie ma tu mowy? Jutro kupie żarówki i zobaczę co i jak. Jaka powinna być rezystancja w gniazdach żarówek, w każdym gnieździe powinna być taka sama? i czy to ma tutaj opór jakieś większe znaczenie?

    0
  • #15 06 Wrz 2014 23:13
    yogi009
    Poziom 42  

    Znaczenie ma napięcie na żarówkach, górną granicę przyjmij powiedzmy na poziomie 14,6V.

    0
  • #16 06 Wrz 2014 23:15
    kwok
    Poziom 39  

    Nie interesuje cię żadna rezystancja a zwłaszcza w gniazdach tylko napięcie na żarówkach. A jeśli o napięciu mowa to nie jest możliwe aby było wyższe niż napięcie na akumulatorze, może być nieco niższe - tak do 1V mniej niż na aku jest do przyjęcia.

    0
  • #17 06 Wrz 2014 23:49
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 06 Wrz 2014 23:54
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 07 Wrz 2014 01:32
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nie, Panowie, dość, przenoszę do początkujących. Kolega ma rację, nie szukamy skoków napięcia, opis uszkodzenia żarówki wniesie wiele do tematu.

    0
  • #21 07 Wrz 2014 11:43
    witek567
    Poziom 17  

    No to tak balon jednej żarówki jest osmolony na czarno, pół żarnika lata po żarówce z drugiej połowy zrobiła się taka kuleczka. Drugą żarówkę była dwu włóknowa(nie miałem wczoraj innej), ale zamontowałem tak by świecił ten większy żarnik. Zaś w tej żarówce żarnik lata cały po żarówce a bańka jest taka jaka była- czyli czysta, nie osmolona. Jadę kupić żarówki, założę i zobaczę co się będzie działo.

    0
  • #22 07 Wrz 2014 11:45
    Teodor85
    Poziom 19  

    Pamiętasz jakiej firmy był te żarówki, bo jakość jak widać powalająca.

    0
  • #23 07 Wrz 2014 12:05
    Synthol
    Poziom 11  

    U mnie w fieście mk6 już od ponad 30 tysięcy km żarówki nie były wymieniane, podczas gdy w tym czasie siostra we fiacie kilka razy już wymieniała. Od czego to zależy?

    0
  • #24 07 Wrz 2014 12:10
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Od wielu czynników, ale podstawowe dwa to:
    -drgania klosza (stabilność jego mocowania do nadwozia).
    -wielkość wnętrza klosza ( temperatura wewnątrz klosza i odprowadzanie ciepła z jego wnętrza).
    -no i ewentualnie stan instalacji elektrycznej (w najmniejszym stopniu).

    0
  • #25 07 Wrz 2014 12:12
    witek567
    Poziom 17  

    Nowe żarówki założone. Przejechałem ok. 10 km i narazie jest dobrze. Oby tak dalej było. Później zobaczę z jakiej firmy były te żarówki i napiszę.

    0
  • #26 07 Wrz 2014 12:43
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 07 Wrz 2014 13:08
    Alfred_92
    Poziom 32  

    non e vero italiano napisał:

    Założyłeś H4
    Wydaje mi się że autor mówił o tylnej i miał na myśli P21/5w
    Generalnie, w potwierdzam to co piszesz ale mam wątpliwości co do tego
    non e vero italiano napisał:
    Balon pokryty tak jakby rtęcią, jest lustrzany-za małe napięcie zasilające żarówkę.

    Tendencję do takiego posrebrzenia mają zazwyczaj żarówki w małej bańce (głównie od postojówek). Nie mierzyłem w prawdzie nigdy napięcia w gnieździe po wyjęciu takiej żarówki ale po założeniu nowej nie było objawów typu pomarańczowe światło.
    Wydaje mi się że to bardziej kwestia zastosowania jakichś domieszek do wolframu, które uwalniają się z czasem pod wpływem temperatury, ponieważ taka żarówka zazwyczaj pomimo zasrebrzenia bańki nadal długo świeci. Już ktoś kiedyś mnie pytał gdzie można kupić takie tuningowane żarówki :D

    0
  • #28 07 Wrz 2014 13:18
    witek567
    Poziom 17  

    Dokładnie chodziło mi o tą tylną żarówkę P21/5W

    0
  • #29 07 Wrz 2014 13:29
    tzok
    Moderator Samochody

    witek567 napisał:
    Drugą żarówkę była dwu włóknowa(nie miałem wczoraj innej), ale zamontowałem tak by świecił ten większy żarnik.
    Nie da się takiej żarówki prawidłowo osadzić w gnieździe żarówki jednowłóknowej (P5W). Z uwagi na inne ułożenie kołków ustalających albo wypadnie z gniazda albo przekręcając na siłę uszkodzi gniazdo. W każdym razie nie będzie dobrego styku między oprawką i żarówką, co spowoduje jej uszkodzenie.

    0
  • #30 07 Wrz 2014 14:25
    2293657
    Użytkownik usunął konto