Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat punto a gaz

holek23 28 Kwi 2005 10:31 15987 17
  • #1 28 Kwi 2005 10:31
    holek23
    Poziom 10  

    mam zamiar kupic fiata punto i slyszalem ze jak dlugo auto to jezdzi na gazie trzeba wymieniac katalizator i tlumik moze ktos wie jakie sa usterki w tym aucie podczas uzytkowania

    1 17
  • #2 28 Kwi 2005 11:35
    Slawek J
    Poziom 30  

    Na pewno ma bardzo slabe zawieszenie m.in. amortyzatory wytrzymuja w granicach 30 tys.km. Ale widzialem punto na gazie z przebiegiem 350 tys. km.

    2
  • Pomocny post
    #3 28 Kwi 2005 12:34
    maly_sm
    Poziom 1  

    Mam punto 4 lata i głównie słabe są w nim tylnie wachacze tzn. siadają łożyska (jest to źle rozwiązane bo dostaje się do nich woda) z amortyzatorami nie mam problemu i myślę że nie różnią się od innych aut.
    Z gazem nie mam jak na razie problemu (30 tys. km.) Ogolnie ma małe stuki w układzie kierowniczym i w tylnim zawieszeniu. Po ok. 110 tys. przebiegu cieknie uszczelka pod pokrywą zaworow i trzeba wymienic oring z ukł. zapłonowego. Poza tym jak na razie nie mam zastrzeżeń.

    0
  • #4 28 Kwi 2005 20:13
    RemekRR
    Poziom 14  

    witam, Punto 1 czy 2 ?, elementy mechaniczne to nie problem w tych autach są tanie i łatwo dostępne. W P2 problemem są centralki wtrysku które lubia czasami wysiadać od gazu.

    0
  • #5 28 Kwi 2005 20:21
    robert74
    Poziom 17  

    Mam punto I z gazem.Przejechane ma 117 tyś z tego na gazie 27tyś.Nie ma żadnych problemów z gazem (narazie),pali ok 10-11 litrow na mieście i ok 7,5-8 litrów na trasie.

    0
  • #6 28 Kwi 2005 20:24
    holek23
    Poziom 10  

    chodzi mi o punto 2

    1
  • Pomocny post
    #7 28 Kwi 2005 20:30
    RemekRR
    Poziom 14  

    W punto 2, jak wyżej lubi się przepalić tłumik, a większość niesprawności pojawia się po założeniu instalacji gazowych, znam wiele osób które je wymontowało, bo auto życ nie dawało. Są to problemy natury elektryczno elektronicznej. Cżęsto siadają np. centralki wtrysku, szczególnie w modelach do 2003 roku gdyż nie wytrzymują współpracy z inst. gaz., a to są duże koszty.

    0
  • #8 11 Maj 2005 00:08
    mlukjani
    Poziom 11  

    witam !
    Co dp Punta 8v to silnik ten bardzo dobrze znosi LPG nawet II generacji, jednak wazne jest aby gaz byl dobrze zainstalowany bo od tego duzo zalezy. Wazne jest takze aby uzytkownik dbal o auto i robil regularnie przeglady instalki oraz wymiana swiec i ustawienie zaworow. Co do katalizatora to nie slyszalem aby mialo to jakis negatywny skutek o ile tak jak napisalem dba sie o instalke i samochod. Po szczegoly zapraszam tutaj: http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Board=punto

    0
  • #9 11 Maj 2005 17:46
    Adam700
    Poziom 22  

    tak w ogole to kraza przekonania ze silnik spalinowy zasilany LPG dlugo nie pochodzi. mam tez marke FIAT(i tez mowia ze to zadna firma, niewiadomo jaki model by sie mialo i sypac sie bedzie bo to FIAT)ale powiem jedno ze kupujac swoeje auto mialo oczywiscie tylko benzyne i po przejechaniu 1000km musialem dolewac oleju(niewiele ale zawsze cos dolalem,oczywiscie w normie sie miescil)zalozylem jednak gaz do tego auta zrobilem 1000km i oleju bral jeszcze bardziej no to mowie pojezdze troche i opchne.ale po zrobieniu jakichs 5000km przestal brac olej calkowicie!szok.dzis na LPG zrobilem ok.40.000km i olej jest od wymiany do wymiany.
    co do PUNTOII to slyszalem ze leci sprzeglo szybko,elektronika(wtryski)ale to zalezy od tego jak kto jezdzi i dba o autoa jezeli juz PUNTOII i LPG to jezeli jest dobrze zalozona instalacja i nie ma problemow z paleniem i jazda zarowno na LPG i na Pb to chodzic musi.

    0
  • #10 04 Cze 2005 13:12
    ultragraf
    Poziom 16  

    Mam Punto I 1,2 16V z 1999. Przejechałem na gazie 50 tys. Auto ma przejechane 90 tys. Właśnie ostatnio rozleciał się katalizator.
    Tylne amortyzatory wymieniłem po 70 tys. Założyłem specjalne tuleje do belki tylnej (koszt 120 zł) ze względu na stuki. Tłumik wymieniłem po 80 tys. plus łącznik elastyczny koszt ok. 350 zł. Generalnie auto jest w porządku. Zero rdzy, stoi pod chmurką.

    0
  • #11 03 Lip 2007 23:12
    gracus7
    Poziom 26  

    a kto mi powie jakie amortyzatory lepiej założyć do punto I na przód gazowe czy olejowe kiedyś miałem gazowe i śmiesznie syczały w trakcie pracy czyli wolnej jazdy po nierównościach musze kupić oba do przodu i nie wiem bo widzę bilsteiny , monroe magneti marelli i teraz nie wiem co wziąć .. jakiej firmy i olejowe czy gazowe...

    0
  • #12 04 Lip 2007 18:57
    ultragraf
    Poziom 16  

    Z tyłu mam gazowe Monroe od 4 lat. Z przodu od 2 lat jeden Monroe drugi Delphi olejowe. Delphi po kilku miesiącach jeden padł stąd dokupiłem drugi Monroe.

    1
  • #13 07 Sie 2007 15:10
    krisb1
    Poziom 15  

    ja założyłem 2 lata temu Monroe olejowe- zero problemów. Magneti Marelli odradzam zdecydowanie ( fabrycznie montowane- zamarzają w zimie i masz HIP-HOP)

    Mam Punto I '96 rok, przebieg 170kkm. Na gazie (BRC) zrobione 120 tys. Totalnie nic nie wymieniałem, nawet filtra elektrozaworu. Spala Srednio 7.5 gazu- trochę za uboga mieszanka ale nie reguluję bo jreździ dobrze.

    Silnik 1,1 dobrze znosi gaz. Nie bierze za dużo oleju (wcześniej brał więcej) jedynie co to układ chłodzący niedomagał. Najpierw uszczelka pod głowicą (miesiąc po założeniu gazu )i zapowietrzanie, potem chłodnica, termostat a ostatnio pompa wody. No cóż, nie ma się co dziwić autko eksploatuję intensywnie ( do 4 kkm/m-c) i trzeba dłubać. Części są tanie więc eksploatacja też...

    0
  • #14 14 Lis 2007 14:40
    krzysiek0818
    Poziom 10  

    Do punciaka zamontowałem sekwencje OMVL 4 lata temu. Po przejechaniu 80 tys. km nie zauważyłem żadnego negatywnego oddziaływania na samochód, centralka padła mi jeszcze przed założeniem instalacji. Osobiście uważam że wielkim mankamentem jest silnik krokowy - spasowany z przepustnicą. Dość często dochodzi do falowania obrotów na gazie. Niedomagania jego mniej są widoczne na benzynie, na gazie jednak często gaśnie. Może wymiana całej przepustnicy przyniesie poprawę, nie polecałbym jednak jej wymiany na używaną, czytałem bowiem o licznych przypadkach wymiany, która nie wnosiła nic do sprawy z powodu jak sądzę innego używanego silnika krokowego.

    0
  • #15 04 Gru 2007 10:02
    balucha21
    Poziom 2  

    witam mam punto 1 1.2 8v z gazem mam jedyny problem ze strzelami w filtr powietrza ale to podobno wina swiec ta ogolnie to wymianilem ostatnio mamorki bo tamte byly calkowicie padniete i tez cos zaczelo ostatnio mi pukac z tylu

    0
  • #16 09 Gru 2007 18:09
    krisb1
    Poziom 15  

    świece raczej nie .

    Zainteresuj się poważnie kablami WN.

    Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha !
    Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach

    kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie.

    U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach pracy silnika na wolnych obrotach ( np. na światłach )

    Inna sytuacja ( a taki sam objaw ) to zasysanie lewego powietrza do kolektora ssącego. Sprawdź przewody powietrznei przy wtrysku i kolektorze.
    Ja miałem niewidoczne gołym okiem pęknięcie. Dopiero po nagięciu ujawniła się dziura. To był przewód idący do jakiegoś czujnika znajdującego się przy przekaźniku pompy paliwa ( punto 1,1)

    0
  • #17 28 Gru 2009 14:10
    piotrek_wysmyk
    Poziom 10  

    witam
    mam zamiar kupic punto jedynke ale gówinie interesuje mnie spalanie tego auta na gazie a na drugim miejscu usterki tego auta
    wszystkie punta maja przejechane 130 - 160 tysiecy ale jak silnik sie sprawuje po takim przebiregu

    0
  • #18 28 Gru 2009 16:05
    ultragraf
    Poziom 16  

    Mój został sprzedany jako 9 latek z przebiegiem 150 tys.km. Silnik 16V sprawował się bez zarzutu i nigdy nie było przy nim nic robione. Na gazie przejechał 130 tys.km.

    0