Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urządzenie na ATXmega zasilane z akumulatorka z funkcją ładowania przez USB

Adam Ś. 07 Wrz 2014 13:18 2367 10
  • #1 07 Wrz 2014 13:18
    Adam Ś.
    Poziom 12  

Witam. Projektuję sobie pewne urządzenie którego sercem będzie procesor z rodziny ATXmega. Z racji tego, że urządzenie to będzie w wersji przenośnej w jego obudowie chcę umieścić jakiś akumulatorek, najprawdopodobniej jakąś baterię od telefonu komórkowego. Oprócz procesora będzie też wyświetlacz LCD z nokii 6100 i slot na kartę microSD. Komponenty te będą pracować przy napięciu ok 3,3V. Zastanawiam się nad zastosowaniem jakiejś przetwornicy aby utrzymywała stałe napięcie ale chyba będzie ona zbędna. Wracając do akumulatorka to chciałbym aby był ładowany przez złącze USB. I tutaj zaczyna się problem bo nigdy nie tworzyłem takiego typu zasilania więc nie mam doświadczenia z ładowaniem akumulatorków. Czy istnieją jakieś łatwo dostępne układy ładujące taki akumulatorek z USB? Co w przypadku gdy podczas ładowania urządzenie będzie włączone, czy taki układ wytrzyma pobór prądu? Chciałbym też wyświetlać na LCD poziom naładowania baterii, czy do tego celu wystarczy za pomocą przetwornika AC sprawdzać wartość napięcia na baterii?

0 10
  • #2 07 Wrz 2014 13:21
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Zobacz na układy z serii LTC z Lineara. Mają kilka fajnych przetwornic, zaprojektowanych właśnie do ładowania akumulatorków.

0
  • #3 07 Wrz 2014 13:32
    nsvinc
    Poziom 35  

Nie napisałeś jaki rodzaj akumulatora.

Do Li-Ion/LiPo są gotowe scalaki, tanie, MCP73811 albo MCP73812. W pełni zintegrowany gotowiec.