Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HDMI TV Samsung + Pace - Brak obrazu i dźwięku.

marbedo 07 Wrz 2014 19:21 4887 49
  • #1 07 Wrz 2014 19:21
    marbedo
    Poziom 10  

    Potrzebuje pomocy bo już nie mam pojęcia co jest na rzeczy.

    Sprzęt:
    1. TV Samsung LE26B350
    2. Dekoder Pace 500gb
    3. Kabel HDMI :)

    Problem:
    Ano długi czas te dwa sprzęty współpracowały super. Lecz pewnego dnia przyszedł kres współpracy poprzez złącze HDMI. Wygląda to tak, że po podłączeniu nie ma obrazu ani dźwięku. Czasem, ale bardzo rzadko mignie połączenie ale to dosłownie sekunda.
    Co dziwne, że jak podepnę pod tuner bez HD (opticum 7300) to śmiga ładnie ale PACE 500 ani Philips 250 nie działają z TV.
    Testowałem 3 kable HDMI na wszystkich to samo. Resetowałem TV i tuner do ustawień fabrycznych ale nic z tego. Nie mam pojęcia co jest grane. Możecie coś pomóc, zasugerować?

    0 29
  • #2 07 Wrz 2014 19:54
    simhak
    Moderator - SAT

    Sprawdź dekodery na innym telewizorze.

    0
  • #3 07 Wrz 2014 19:55
    marbedo
    Poziom 10  

    Działają znakomicie.

    0
  • #5 08 Wrz 2014 01:05
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    marbedo napisał:
    Resetowałem TV i tuner do ustawień fabrycznych ale nic z tego

    Jak resetowałeś tuner, skoro nie ma obrazu, ani audio?.

    0
  • #6 08 Wrz 2014 03:46
    Polon_us
    Poziom 41  

    Proszę sprawdzić ten temat -> Link, a w szczególności jego końcowe wpisy.

    Widzę pewne podobieństwa problemu, może uwagi tam zawarte przydadzą się.

    Powodzenia :)

    0
  • #7 08 Wrz 2014 08:27
    marbedo
    Poziom 10  

    KOCUREK1970 napisał:
    marbedo napisał:
    Resetowałem TV i tuner do ustawień fabrycznych ale nic z tego

    Jak resetowałeś tuner, skoro nie ma obrazu, ani audio?.


    Nie no, tuner i TV działają np po EURO, problem jest po podłączeniu przez HDMI.

    Polon_us napisał:
    Proszę sprawdzić ten temat -> Link, a w szczególności jego końcowe wpisy.
    Widzę pewne podobieństwa problemu, może uwagi tam zawarte przydadzą się.
    Powodzenia :)


    Dajesz mi kolego nadzieję. Jak wrócę z pracy przetestuje ten sposób.

    Jednakże, tak na zimno to widzę, że tam był wzmacniacz amplituner a u mnie po prostu sam dekoder bezpośrednio wpięty do TV. Czyli wynika na to, że najpierw mam włączyć tuner a potem TV - tak chyba przy tych testach nieraz robiłem. No nic, sprawdzę po powrocie.

    0
  • #8 08 Wrz 2014 15:07
    Polon_us
    Poziom 41  

    W Twoim przypadku zrobiłbym to następująco:

    - fizycznie odłączyć oba te urządzenia z sieci na min. 5 minut - to jest istotny punkt.
    - sprawdzić połączenie HDMI pomiędzy nimi,
    - włączyć telewizor - odczekać parę minut
    - włączyć dekoder - odczekać 2-3 min., ustawić na TV wejście sygnału z dekodera

    Powodzenia :)

    0
  • #9 08 Wrz 2014 20:21
    marbedo
    Poziom 10  

    Niestety, nie udało się wskrzesić połączenia. Tylko za jednym razem, głos wrócił na 3 sekundy a potem ponownie nicość. Wygląda jakby faktycznie nie mógł się "dogadać" TV z tunerem po rozdzielczościach HD.
    Kolejna próba wrócił na sekundę obraz i znikł. Nie mam pojęcia co jest na rzeczy.

    Kolejna ciekawostka, podpiąłem przez ten kabel HDMI laptopa i działa bez problemów na wysokich rozdzielczościach.

    0
  • #11 08 Wrz 2014 21:13
    marbedo
    Poziom 10  

    Z menu tunera, przywrócenie ustawień fabrycznych oraz z menu serwisowego "factory reset".

    0
  • #13 08 Wrz 2014 21:24
    marbedo
    Poziom 10  

    No ale philips (drugi dekoder) zachowuje się tak samo. A ten PACE na innym TV chodzi ok. Więc wygląda na problem z TV lub problem w połączeniu dekoder (każdy) + TV (HDMI). Masakra.

    0
  • #15 08 Wrz 2014 21:43
    marbedo
    Poziom 10  

    Nie wiem w jakim standardzie są, kupowane z 3 lata temu. Ale długi czas wszystko było ok, kable działają na innych TV z tymi dekoderami.

    0
  • #17 08 Wrz 2014 21:51
    Polon_us
    Poziom 41  

    Jaki jest status funkcji AnyNet+ w tym telewizorze?

    Mógłby kolega przestawić ją na stan przeciwny niż jest w tej chwili dla celów testowych?

    Czy dekodery Pace i Phillps mają w swoich menu "HDMI-CEC"?

    Jeśli tak, to można dla celów testowych wyłączyć tę opcję. Lub, o ile była wyłączona, to włączyć. Sprawdzić czy to coś zmieniło i wrócić do oryginalnego ustawienia.

    0
  • #18 08 Wrz 2014 22:04
    marbedo
    Poziom 10  

    AnyNet+ włączyłem ale nic nie pomogło. Szukam teraz tych HDMI-CEC.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nie widzę tych funkcji.

    0
  • #19 09 Wrz 2014 07:49
    Polon_us
    Poziom 41  

    Cóż, nie mam za wiele pomysłów, choć jest oczywiste, że problemem jest tu HDCP.

    Miałbym dwie sugestie:

    1- w telewizorze proszę sprawdzić opcję "Edytuj nazwę". Mam nadzieję, że ta opcja nie tylko zmienia nazwę, ale być może ma wpływ na te nieszczęsne HDCP. Można spróbować różnych nazw dla tego dekodera - po kolei je sprawdzić. Zamieszczam stosowny fragment instrukcji - wytłuszczenia w poniższym tekście to są moje sugestie nazw do przetestowania :) Mam cichą nadzieję, że zmienianie tych nazw spowoduje coś w rodzaju "reset" dla HDCP.

    Konfiguracja Menu źródła

    TOOLS (Narzędzia): Wyświetla menu Edytuj nazwę i Informacja.
    Aby wyświetlić zewnętrzne źródła sygnału., naciśnij na pilocie przycisk SOURCE.
    Tryb TV może zostać wybrany za pomocą przycisku TV.
    Edytuj nazwę
    Nazwanie urządzeń podłączonych do gniazd wejściowych ułatwia wybieranie właściwego źródła sygnału.
    Magnetowid / DVD / Dekoder kabl. / Dekoder sat. / Przys. PVR / Odbiornik AV / Gra / Kamera / PC / DVI PC / DVI / TV / IPTV
    / Blu-ray / HD DVD / DMA


    2 - skontaktowanie się z serwisem firmy Samsung w kwestii uaktualnienia oprogramowania tego telewizora. Z tego co widzę, nie jest on przygotowany do pracy z Internetem, także można by sprawdzić w serwisie, czy takowe uaktualnienie jest dostępne. Co prawda, telewizor ma możliwość automatycznej aktualizacji owego oprogramowania (Menu Pomoc), ale sposób w jaki jest to realizowane budzi moje wątpliwości. Kolega ma możliwość sprawdzenia jaka wersja jest w telewizorze i następnie skonsultowanie tego z serwisem. Sądzę, że jest to warte zachodu. Telewizor co nieco odstaje od dzisiejszych standardów, jeśli mówimy o tempie rozwoju technologii :)

    0
  • #20 09 Wrz 2014 08:06
    marbedo
    Poziom 10  

    Przede wszystkim dziękuje Ci za czas który temu poświęcasz, bo sam już bym się załamał i pozostał na EURO ;)

    Co do nazwy to faktycznie jak działał to miał utworzoną przeze mnie nazwę chyba "dekoder". Później po resecie dostał domyślną nazwę czyli teoretycznie powinien wymazać HDCP. No nic sprawdzę też ten trop.

    Co do aktualizacji to chyba wątpię czy jest szansa bo przecież ten TV nawet USB nie ma. No ale zapytać mogę.

    Walczę dalej.

    0
  • #21 09 Wrz 2014 08:44
    Polon_us
    Poziom 41  

    I jeszcze coś, tak na wszelki wypadek.

    W dekoderach, o ile mają one możliwość ustawienia rozdzielczości obrazu na 1080p, to proszę nie ustawiać tej wartości. Telewizor, z tego co widzę, ma możliwość odbioru tylko do 1080i.

    Telewizor w menu Pomoc ma punkt "Instrukcja połączeń HD". Proszę sprawdzić, może tam będzie coś interesującego. Ten punkt nie jest rozwinięty szczegółowo w instrukcji telewizora.

    0
  • #22 09 Wrz 2014 08:57
    marbedo
    Poziom 10  

    W dekoderze faktycznie mam możliwość "na sztywno" ustawienia rozdzielczości, ale zmiana tych parametrów nie poprawia sytuacji. Nawet jak dam na SD nic nie pomaga. Domyślnie jest 720.

    Dodam jeszcze, że po ustawieniu w TV na właściwe HDMI, miga właśnie rozdzielczość, ekran pulsuje (jaśniej/ciemniej) i na tym koniec.

    0
  • #23 09 Wrz 2014 09:15
    Polon_us
    Poziom 41  

    Mam wątpliwości, czy telewizor ma możliwość pracy w trybie progressive.

    Tak na wszelki wypadek, jak na tę chwilę proszę nie nastawiać żadnej rozdzielczości z końcówką -> p.

    To tylko na czas "walki".

    A później się zobaczy.

    0
  • #24 09 Wrz 2014 09:34
    grubs
    Poziom 32  

    Jak widać to chyba coraz częstszy problem.
    Może dekoder zaktualizował się w związku z czym otrzymał nowszą implementację HDCP która nie współpracuje z twoim TV która tą wersję ma inną (starszą).
    Jeżeli nie ma możliwości zaktualizowania TV możesz jeszcze próbować połączenia kablem iHDMI ale nie wiem czy to obejdzie problem.
    Najlepiej kupić taki kabel na próbę z możliwością zwrotu.

    0
  • #25 09 Wrz 2014 09:39
    marbedo
    Poziom 10  

    No ale po resecie dekodera, dekoder nie wraca do starego systemu / oprogramowania?

    0
  • #26 09 Wrz 2014 10:06
    grubs
    Poziom 32  

    Tego nie wiem.
    Są różne poziomy resetów sprzętów ale z tego co napisałeś to one od początku nie działały u Ciebie.
    Więc może te mają wgraną wersję HDCP która nie za dobrze współpracuje z twoim TV.
    Można też podpytać u operatora czy mają dekodery z wyjściem component zamiast euro i spróbować wynegocjować podmianę.

    0
  • #27 09 Wrz 2014 12:07
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    marbedo napisał:
    No ale po resecie dekodera, dekoder nie wraca do starego systemu / oprogramowania?

    Po jakimkolwiek resecie, każdy sprzęt wraca do ostatniej zainstalowanej w nim wersji oprogramowania (nawet tej złej wersji, czy z błędami).
    grubs napisał:
    Można też podpytać u operatora czy mają dekodery z wyjściem component zamiast euro i spróbować wynegocjować podmianę.

    Tutaj też wielkiego "sukcesu" nie wróżę.
    Sprzęt wydawany klientowi, zależy od oferty, promocji, "wersji" usługi, jaką klient ma.
    Stosowana jest zasada przez producentów sprzętu, jest HDMI, inne porty (component, ba nawet compozyt) są zbędne, lub "wycinane" z oprogramowania.

    0
  • #28 09 Wrz 2014 13:46
    Polon_us
    Poziom 41  

    marbedo napisał:
    Co do aktualizacji to chyba wątpię czy jest szansa bo przecież ten TV nawet USB nie ma. No ale zapytać mogę.

    USB to nie jest jedyna droga na uaktualnienie oprogramowania.

    Posiadam m.in. telewizor Sharp w "wieku" kolegi Samsunga - bardzo podobny zestaw gniazd i możliwości.
    Jakiś czas po kupnie telewizor miał pewne problemy. Technik Sharpa zdecydował się zainstalować nowe oprogramowanie. Włączył tryb serwisowy, a nowy program (firmware) został wprowadzony poprzez gniazdo CI. Miał do tego przygotowaną kartę na kształt PCMCIA. Przynajmniej tak wyglądało to, co włożył do tego gniazda.

    0
  • #29 10 Wrz 2014 08:16
    marbedo
    Poziom 10  

    Niestety zmiana nazwy źródła nie wpływa na tą dolegliwość.
    Kombinacje z włączaniem w odpowiedniej kolejności, czasu bez aktywności itp dają tylko tyle, że na 2s wraca obraz.

    W menu serwisowym, pokazuje HDMI oraz HDCP jako success, jak wchodzę do menu serwisowego przy wybranym źródle HDMI to pisze HDMI1 720p. Jest tam taka opcja jak kalibracja HDMI, ale nie wiem co jest bo czekałem ok 1 godziny i cały czas "wait" a jak przerwę to "failure". Zmniejszyłem też ilość obsługiwanych HDMI do jednego, no co coś tam migał jakby chciał się połączyć ale ostatecznie wyszło to samo. Co ciekawe, jak zrobiłem kolejny raz factory reset to i tak opcje zmieniane w menu serwisowym nie przywracane są do domyślnych ustawień, więc trzeba z tym ostrożnie. Dzisiaj kolejny dzień walki, chociaż pomysły się już kończą.

    0
  • #30 10 Wrz 2014 08:35
    Polon_us
    Poziom 41  

    Cóż, ja już się wyczerpałem w pomysłach :(

    Może kolega postąpi jak sugeruje kolega grubs. Mam tu na myśli wymianę dekodera na taki, który ma wyjście Component. O ile to możliwe.

    Jakość będzie praktycznie taka sama - Component może obsłużyć sygnał do 1080i czyli tyle, ile telewizor jest w stanie "przełknąć" maksymalnie.

    Powodzenia :)

    P.S.

    marbedo napisał:
    przy źródle HDMI to pisze HDMI1 720p

    Czy tę wartość można zmienić? Czy to tylko informacyjnie?

    0