Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Tico 0.8kat 98r - Zmiana opon na większy, zwiększenie prześwitu...

08 Wrz 2014 01:31 2262 15
  • Poziom 14  
    Witam od pewnego czasu nie daje mi to spokoju, a mianowicie:

    1. Chciałbym założyć większe koła czyli 155/80/12R na tą felgę od 135/80/12R
    bo standardowo jest 135/80/12R,
    Zaś producent pozwala na 155/70/12R, zdaję sobie sprawę że średnica powiększy
    się o około 32mm, czyli podwodzie/prześwit zwiększy się o około 16mm.

    2. Zwiększyć sprężyny z przodu i z tyłu o parę centymetrów, zachowując
    fabryczne amortyzatory/tłumiki.
    Czyli sprężyny od Matiza są podobno dłuższe od Tico i tak chciałbym zrobić
    z tyłu i z przodu, pozostawiając kolumnę MacPhersona fabryczne tylko
    sprężyny dłuższe.

    3. No i czy jest możliwość zrobienia/dołożenia tylnego napędu dołączanego?
    Nawet jakby silnikiem elektrycznym wspomagająco zespolić z tylnym mostem.
    Bo miejsca na wał jest, most tylny się znajdzie.
    Tylko jak się to podpiąć do skrzyni z lewarkiem/dźwignią/włącznikiem?
    Nad tym myślę ciągle.

    A-Jak się to będzie miało do prędkości wskazań licznika a rzeczywista jazda?
    B-Jak to będzie z zakrętem/przechylaniem się autka?
    C-Jak to się ma z prędkością podróżowania?
    D-W zimie opony wąskie czy szerokie lepsze?
    Bo nieraz roztopy dają w kość z wąską oponą...

    Bo na Subaru Justy 4AWD mnie nie stać bo za drogi, dużo pali i duże OC ma.
    A do Tico się przywiązałem, fajne autko.

    Te pomysły przeróbki chodzą mi po głowie dlatego że mieszkam w terenach górzystych i zimą jest ciężko, albo jak duży bagaż jest to szoruję nawet o drogę. Teren nie jest równy ale żwirowo-kamienisty i takie tam nierówności bo wtedy to pytanie ani pomysł nie miało by racji bytu bo po co:)
    Nie myśleć że po przeróbce wysokość podwozia będzie pół metra...
    Chodzi żeby podnieść tylko o parę centymetrów i już będzie lepiej stąd te pytania.
    Tu jest tak że sportowcy obniżają podwozie, terenowcy podwyższają, a ja chciałbym zrobić z tego mini SUV/terenówkę z ciut podniesionym podwoziem
    i z ciut większymi kołami jako autko osobowe uniwersalne.
    Nie śmiać się z tego pomysłu bo każdy kombinuje jak ulepszyć życie.
    Ciekawe jak by to było BMW E34 czy mercedes w124 to byście
    się rzucili do pomocy, a jak Tico to błe?
    Nie oceniać jakim kto jeździ tylko prosiłbym o omówienie problemu.
    Prosiłbym o odpowiedź profesjonalistów/fachowców z wytłumaczeniem
    przyczyń i skutków takich przeróbek.

    Na razie to opona jest najważniejsza bo zima idzie, a sprężyny to już w zimie można wymieniać jak się nie zdąży bo łatwo idzie robota.
    Nie mogłem znaleźć odpowiedni dział na mój problem więc proszę
    o moderatorów o zrozumienie, bądź przeniesienie do innego działu,
    a nie od razu kosz.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam nikt nie odpowie na te pytania/pomysły/problemy?
    Czekam na wasze myśli.
  • Poziom 43  
    Mam matiza i wielkie 13 cali i się da.
    A w ogóle od matiza nie podejdą ci koła 13cali 4x 144,3.?

    O tylnim dyfrze zapomnij. to tylko dla wybranych. Mega przeróbka.

    Dobre zimowe opony to podstawa a łatwiej kupić 13 niż 12.
  • Poziom 14  
    Witam nie podejdą od Matiza do Tico bo inne rozstawy otworów ma.
    Jeśli by podeszły to były by to za duże koła już i ocierały by się o nadkola na zakrętach.
    Do tego musiałby być nisko profilowy, a tego nie chcę bo łatwiej uszkodzić oponki po nierównościach.
    Uwielbiam za to wysokie profile opon.
    Dlatego się pytam jak to jest z szerokością w zimie jak lepiej bo nawet czasem sporo podróżuję.
    Dyferencjał tylny pomijam na dzień dzisiejszy.
    Dziękuję za zainteresowanie.
  • Moderator Samochody
    Im większe i szersze koła tym większe opory toczenia, im wyższy profil opony tym gorsze zachowanie auta w zakrętach.

    Sprężyna i amortyzator/kolumna to zestaw - o skoku zawieszenia decyduje głównie amortyzator. Dłuższa sprężyna tylko utwardzi zawieszenie (będzie silniej wstępnie napięta), bez wymiany amortyzatorów da podobny efekt co dedykowana sprężyna utwardzona. Samochód nieco może się podniesie ale zaburzona zostanie charakterystyka pracy amortyzatorów.

    Na temat szerokości opon zdania są podzielone:
    http://www.feuvert.pl/o-nas/porady/opony-na-zime-szersze-czy-wezsze-266.html
    http://www.oponeo.pl/artykul/czy-powinienem-miec-na-zime-wezsze-opony
  • Poziom 14  
    Dziękuję Ci tzok fajnie opisałeś problemy.
    Właśnie to jest ten problem z szerokością opon że nie można dojść jak jest lepiej, bo mam wąskie i w zimie jak są roztopy czy początki roztopów, to nie idzie wyjechać z tego błota śniegowego, a wysokość to będzie nawet do 15cm, bo ciągły mróz i opad śniegu to odśnieżanie odśnieżarką, bo łopatą już dziękuję-plecy moje.
    Odcinek drogi jest spory bo 150 metrów, a jak sąsiad nie odśnieży to i 250 metrów.
    Stąd te pytania o szerokości i wysokości podwozia.
    Co do amortyzatorów i sprężyn to nie wiem jak to będzie wyglądało.
    Tak jak pisałem amortyzator fabryczny, a sprężyny najzwyklejsze od matiza, bo są ciut dłuższe, a nie jako utwardzane.
    Czyli to będzie tak jak pisałeś wcześniej, mimo wszystko?
    Pozdrawiam:)
  • Poziom 43  
    jaspi85 napisał:
    Witam nie podejdą od Matiza do Tico bo inne rozstawy otworów ma


    Ma taki sam.


    Ale jak potrzebujesz terenówki to spraw sobie terenówke.
  • Poziom 14  
    Wiem że terenówka ale nie stać mnie na tego typu autka.
    Chodzi mi o podstawowe elementy jak zawieszenie i opony chociaż tyle.
    I tu mam pytanie do fachowców w tej branży.
  • Poziom 43  
    Daj gumy usztywniające sprężyny i duże opony.
  • Poziom 43  
    jaspi85 napisał:
    Wiem że terenówka ale nie stać mnie na tego typu autka.

    A ile chciałeś przeznaczyć na te modyfikacje o których pisałeś - 500zł?
    Za 2500-3000zł kupisz Suzuki Vitarę 1.6.
  • Poziom 14  
    Witam przepraszam że nie pisałem wczoraj.
    Gumy usztywniające odpadają, nie lubię czegoś takiego.
    Chciałem kupić opony 155/80/12 i sprężyny od matiza (lub innego autka) bo
    są podobno dłuższe, a amortyzatory bez zmian czyli fabryczny od Tico.
    Już po tym byłby ciut większy prześwit do 5cm byłoby dobrze, a więcej nie trzeba
    ze względu na ochronę przegubów.
    Tylko chodzi mi jeszcze o to jak się to ma do prędkościomierza czyli zawyża czy zaniża prędkość, no i jak się to ma na zakręcie podczas pokonywania łuków, a nie jeżdżę szybko.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Zmiana sprężyn na wyższe = zmiana zakresu pracy amortyzatora.
    Geometria kół się zmieni także. Daruj sobie takie rzeźbienie.
  • Poziom 14  
    O geometrze kół zapomniałem całkowicie że się zmieni o ile się zmieni bo wiem że zmieni się troszkę kąt pracy przegubów napędowych.
    Ze zmianą pracy amortyzatorów to się zgodzę Ale nie będzie aż tak wysilony bo często jeżdżę z paroma osobami i dlatego poza zimą i śniegiem po nierównościach zawieszenie pracuje na maksa czyli na odbojach i nie znaczy to że jest już zużyty tylko to mi nie odpowiada i dlatego się pytam o zwiększenie prześwitu a za tym zmniejszenie odbojów.
    Inaczej to musiałbym jeździć na pierwszym biegu że tak powiem a wtedy zawali droga jestem, a zmienić autka nie dam rady finansowo.
    Z tym Suzuki to fajna oferta tylko że troszkę nie stać mnie...
    Czy coś się może jeszcze negatywnie zmienić?
  • Poziom 14  
    Witam czy ktoś coś jeszcze napisze?
    Czy ogólnie pomysł praktyczny do kosza ze względu na przeglądy techniczne?
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam aktualizuje wpis temat. Dopiąłem swego. Podniesiono auto o sprężyny dłuższe i amory tylne, przednie nie ruszane. teraz to świetnie się prezentuje jazda bez stresu, zapominam co to krawędzie narożniki koleiny i bezdroża. dostęp pod autem celujący każdy podnośnik wchodzi. Brakuje mi tylko tylnego napędu dołączanego i reduktora:P wtedy byłby cudowny samochód taki cadillac wśród małych aut. Ja nie jestem materialista czy maniakiem wielkich aut, maniakiem wyższości, wyścig szczurów... cieszę się tym co mam... Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Dla Tico lepiej jak opona jest węższa i profil niższy, to jest za mały samochód do takich kombinacji. Zresztą on z wyższym profilem na moje oko będzie wyglądać trochę kijowo