Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G X16XEL - Głuche dudnienie powyżej 4k obr.

mkpl 08 Sep 2014 17:16 2163 18
  • #1
    mkpl
    Level 37  
    Witam.

    Autko jak jest zimno i silnik jest zimny idzie jak szatan i na LPG i na PB.

    Natomiast gdy jest więcej jak 20 stopni i silnik się zagrzeje w szczególności w kroku silnik strasznie muli. Jest problem rozpędzić ją do 140km/h (ciągnie ostatkami sił). Po dłuższej jeździe jest nieco lepiej.

    Uciążliwe jest też głuche dudnienie (buczy) powyżej 4k obr/min które nieco cichnie przy 5k obr/min.

    Przy wciśnięciu sprzęgła problem ustępuje. Buczy głownie podczas przyśpieszania.

    Pochodzenie dudnienia nie sposób zlokalizować tak na ucho z 200 ~ 300Hz

    Jeśli auto jedzie ok (jest chłodno) idzie cicho i nieporównywalnie szybciej się rozpędza.

    Świece zmieniałem w zeszłym tyg na BOSH'a. Błędy sprawdzałem i też bez rewelacji.

    Płyn chłodniczy, olej w normie.

    Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
  • #2
    Montrres
    Level 21  
    Kompresje kolega mierzył?
    Problem pojawił się nagle czy narastał stopniowo?
  • #3
    mkpl
    Level 37  
    Pojawił się jakoś pół roku temu ale ostatnio bardzo nasilił.

    Kompresję oczywiście sprawdzę ale raczej wątpię bo auto ma okresy "dobre" i idzie jak prosto z fabryki a przy braku komptesji raczej takich przebłysków by nie było
  • #4
    Montrres
    Level 21  
    Może być podobnie jak w moim starym audi 2.0 ABT 90KM. Jak jeżdżę więcej krótkich tras to nie ubywa mi oleju a jak troszeczkę więcej w trasie (lepiej się zagrzejeje) to coś się gdzieś lekko może "rozszczelniać"( u mnie od razu widać ubytek i dlatego regularnie sprawdzam). Mało prawdopodobne ale realne.
  • #5
    mkpl
    Level 37  
    Astra brała olej i to sporo. Wymieniłem go na Mobila tej samej klasy lepkości 10W40 i bierze śladowe ilości (max jedna dolewka 300mL między wymianami).

    Trasy robię po 50km (do pracy).
  • #6
    mkpl
    Level 37  
    Odłączyłem czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest jakby lepiej. Sprawdzę jutro na autostradzie
  • #7
    Montrres
    Level 21  
    Problem ze składem mieszanki...
    Czyżby lewe powietrze?
    Jak wygląda spalanie?
  • #8
    mkpl
    Level 37  
    Układ dolotu szczelny.Spalanie różnie raz 11 a średnio 8l. Dzisiaj jechała wręcz idealnie i jak było 14stopni rano i 22 później. Bez budzenia i całkiem dobrze się zbierała. Czy termistor może się uszkodzić nie na przerwę a tylko skrzywic swoja charakterystykę?
  • #9
    Montrres
    Level 21  
    To może spróbować podłączyć się z komputerem i zobaczyć co widzi...
    Będzie wiadomo co odstaje w parametrach. Może to nie koniecznie problem z czujnikiem a z sygnałem który trafia do ECU. Wiązka jest cała?
  • #10
    mkpl
    Level 37  
    Dziś się podłączę i sprawdzę jeszcze raz co i jak. Wiązka wydaje się ok ale w miarę możliwości przemierzę ją.

    Komputer zgłasza stale dwa błędy P650 boktoś cos bawił się z kontrolką silnika i nie umiem znaleźć gdzie (licznik już sprawdziłem) oraz błąd P200 choć nie wiem dlaczego bo był zawsze przy usterce i bez usterki.

    Błędu czujnika temp powietrza nie miałem nigdy stąd moja teza o skrzywieniu charakterystyki.
  • #11
    mkpl
    Level 37  
    No i bingo.

    Dane min max z autodaty.

    Astra G X16XEL - Głuche dudnienie powyżej 4k obr.

    Zazwyczaj termistory padają na zwarcie lub przerwę a tu mała niespodzianka. Wymienię i poinformuję o efektach.

    Jak sie ten czujnik fachowo nazywa?
  • #12
    Montrres
    Level 21  
    Tak jak kolega nazwał: Czujnik temperatury powietrza zasysanego. Na podstawie jego odczytu komputer oblicza ilość powietrza zasysaną przez silnik - taki al'a przepływomierz.
  • #13
    mkpl
    Level 37  
    Niestety nie udało mi się zdobić tego czujnika... Pokusiłem się o rozebranie go i wymianę samego termistora. Wg charakterystyk 2.2k NTC jest ok i taki też zamontowałem. Jak narazie wszystko dobrze pracuje.
  • #14
    mkpl
    Level 37  
    Panowie problem powrócił (czujnik sprawny). Odpalam jakąś godzinę temu dusi się przerywa nie wchodzi na obroty śmierdzi paliwem...

    Odłączyłem czujnik temp powietrza lekko się dusił (zalany silnik) przegazowałem i idzie jak złoto.

    Jakieś pomysły? czy z tym silnikiem w parze idzie jakiś inny czujnik np temp chłodzenia silnika? Czy jazda bez tego czujnika czymś grozi?
  • #16
    mkpl
    Level 37  
    Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać).
    Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi.

    Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu (w czasie występowania usterki). Układ zapłonowy wykluczam wymieniłem świece na nowe BOSCH cewka też jest sprawna.



    Diego G3 na wtryskiwaczach Fast Reg N. Bez dysz (to co fabrycznie) ciśnienie zestroiłem na 0.9 Bar, ciśnienie robocze 0.85 Bar.

    Mapa zestrojona tak ze mam mnożnik 1 dla WOT (pełne obc). i oscyluje w okolicach 1.15 ~ 1.2 dla średniego i niskiego zakresu obciążeń. Wężyki do kolektora mają nie więcej jak 15cm (tu już nie pamiętam dawno temu montowałem).

    Reduktor at07 trochę słaby ale puki sprawny nie będę niepotrzebnie grzebał.

    Czasy wtrysku PB i PB na lpg są praktycznie identyczne.

    Spalanie kształtuje sie od 6L do 11.5L (zależy jak jadę :P). Silnik jak ma "dobry dzień" idzie do odciny na każdym biegu.
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Ciekawe czy jak go rano odpalasz, nie ma gazu z benzyną na raz.

    Poza tym jedyne co mi przychodzi do głowy to map sensor robi w konia.
  • #18
    mkpl
    Level 37  
    Sprawdzę go. Czyli dobrze myślę, że po odłączeniu czujnika temp ECU wchodzi w tryb awaryjny i podaje dawki prosto z mapy bez względu na odczyty czujnika podciśnienia i temp?

    Dodatkowo po odłączeniu znika 1.5s opóźnienie reakcji na pedał gazu

    Czy taka jazda czymś grozi poza wzrostem spalania lub zanieczyszczeń w spalinach?
  • #19
    przemek25l
    Level 29  
    Tester w rękę i sprawdzać parametry czy jest ubogo czy bogato. Jak temp płynu chłodniczego, jakie podciśnienie. Dolot powietrza założony? Czy ciągnie gorące z pod maski? za mało informacji.. Podać parametry silnika podczas występowania usterki.