Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 440 E-tech 2002 r. brak stopu i hamulca naczepy

08 Wrz 2014 21:16 2757 2
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam problem z moja Magnumką 440 z 2002 r. Po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów znikają światła stopu, przestaje być słuchać załączanie przekaźnika w kabinie samochodu, a na naczepę dawana jest minimalna ilość powietrza. Pedał hamulca nie robi się twardy, ale hamulce zaczynają "brać" dopiero, gdy jest on w połowie i najbardziej hamuje przednia oś wskutek czego często dochodzi do zablokowania przednich kół, szczególnie na mokrej nawierzchni, a naczepa nie hamuje w ogóle lub prawie w ogóle. Co ciekawe, hamulec ręczny działa bez zarzutów, a także światła stopu załączane są przy retarderze. Opisywana usterka pojawia się tylko przy hamulcu nożnym. Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu problem na chwilę znika, lecz po kilku kilometrach wraca.

    Co może być tego przyczyną? Jak do tej pory próbowałem działać na własną rękę i wymieniłem zawór 6-obwodowy - bez rezultatu. Podłączyłem komputer i pokazał on kilka usterek m.in. usterkę zaworu pod pedałem hamulca (przełożyłem z innej magnumki, w której nigdy nie było problemu z hamulcami, ale i to nie pomogło) oraz usterkę zaworu pod siodłem i kasety sterującej (tych rzeczy już nie wymieniałem, bo nie wiem czy jest sens).

    Co może być tego przyczyną?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Za załączanie się świateł hamowania odpowiada zwór główny hamulcowy który wysyła sygnał do sterownika o położeniu w jakim się znajduje i to jest przetwarzane na sygnał uruchamiania przekaźnika.
    Do sprawdzenia ten zawór (pedał) z kompa trzeba odczytać położenie podczas wystąpienia usterki czy jest czytany ruch pedału (czy jest reakcja na wciskanie).
    Odnośnie naczepy trzeba sprawdzić czy wychodzi ciśnienie sterowania i jakie jest jego wyprzedzenie względem przedniej osi pojazdu na i z komputera wysterować zawór.Może się blokować przez usterkę w instalacji bądź usterkę elektroniki zaworu.
    Usterka zaworu sterowania naczepą nie ma wpływu na światła stop.


    Moje opisy odnoszą się EBS jak sądzę taki układ jest w tym samochodzie.
  • Poziom 2  
    Przyczyną była usterka modulatora tylnej osi